מה צריך לדעת לפני שמתחילים לעצב את המשרד בתוך הבית?

תודות להתפתחות הטכנולוגיה מחליטים אנשים רבים לעבוד מהבית ולעזוב את המשרד בו עבדו. אם גם אתם החלטתם להתחיל לעבוד מהבית מומלץ עבורכם לעצב אותו באופן שיצור תחושה נעימה ויאפשר לכם לעבוד בנוחות. כמובן שמראה המשרד ישפיע על מראה הבית כך שמומלץ להשקיע בו.

השאלות שיהיה עליכם לשאול לפני תחילת תהליך העיצוב:

איפה למקם את המשרד ובאיזו תאורה לבחור?

לפני תחילתו של תהליך העיצוב יהיה עליכם לקבל כמה החלטות חשובות אשר יסייעו לכם בהמשך. ראשית, יהיה עליכם לבחור את

אביזרי תאורה לבית מעוצב
אביזרי תאורה לבית מעוצב

המקום- המשרד יכול להיות מחסן שאינו נמצא בשימוש, פינה נחמדה או חדר בבית. מומלץ להעדיף חלל עם חלון או חלל מואר. התאורה הטובה והחסכונית ביותר היא תאורת יום.

במידה והחדר מקבל שמש באופן ישיר ניתן לתלות וילון שיקל עליכם בשעות בהן השמש מסנוורת. במידה ואין חלון בחלל אפשר לבחור בתאורה לבנה. תאורה זו לא גורמת לעייפות. ניתן לשלב בין תאורה לבנה ותאורה צהובה. היתרון של התאורה הצהובה הוא שהיא יוצרת תחושת חמימות. את מסכי המחשב או את הפינות הייחודיות מומלץ להדגיש. תאורה חמה תוכל להוסיף חיות לאותן פינות ולהעלות את תחושת האנרגיה במשרד.

איפה למקם את השולחן ומתי יש להזמין חשמלאי?

אם כבר בחרתם את המקום המתאים לכם יהיה עליכם להחליט היכן למקם את השולחן, במידה והחלטתם לעצב את המשרד בחדר רצוי למקם את השולחן מול הדלת באופן בו הפנים שלכם יופנו לכיוון הכניסה- כך תוכלו לחזק את תחושת הביטחון שלכם. לאחר שבחרתם היכן למקם את השולחן בדקו האם יש לידו מספיק שקעים ונקודות חשמל עבור תאורה. במידה ואין מספיק שקעים ונקודות חשמל יש להזמין חשמלאי.

מבולגנים? איך לשמור על הסדר?

לאחר מכן יהיה עליכם לדאוג לפתרונות אחסון כך שיהיה מקום קבוע למחשב, לכלי הכתיבה, לניירת, למדפסת וכו'. משרד מסודר ונקי יתרום לתחושתכם ויסייע לכם לעבוד באופן יעיל ויצירתי. כדי שלא להתבלבל מומלץ לרשום את כל האביזרים והרהיטים הדרושים לכם ולהחליט היכן למקם כל פריט, רהיט ואביזר. חשוב מאוד שלא להפוך את המשרד למחסן ולא למלא אותו בחפצים ישנים אשר יפגעו באווירה ויצרו תחושת עומס.

טיפ: במידה וקשה לכם לשמור על הסדר בחרו בארונות עם דלתות כך שלא יהיה ניתן לראות את הבלגן.

מה הסגנון שלכם?

השלב הבא יהיה להחליט מהו הסגנון המועדף עליכם- תוכלו לעצב את המשרד בסגנון מודרני, כפרי, הייטקי ועוד. אנשים רבים ריהוט משרדימעדיפים את המראה המודרני. ניתן לקבל את המראה המודרני על ידי בחירת ריהוט משרדי שעשוי מזכוכית, ניקל, נירוסטה וצבעים מטאליים. בחירת הריהוט תלויה בטעם האישי שלכם ובתקציב העומד לרשותכם. גם אם התקציב שלכם לא גבוה חשוב להשקיע בכיסאות המשרד. כיסאות שאינם מתאימים ואיכותיים יגרמו לכם לחוש חוסר נוחות ויובילו לכאבי צוואר וגב, לכן מומלץ לבחור בכיסאות ארגונומיים. כיסא ארגונומי הינו כסא שניתן לכוון, יש לו טווח גבהים מגוון, משנת גב עם כוונון אופקי ואנכי, הוא יציב (רצוי לבחור בכיסא שיש לו בסיס בעל חמש צלעות) ובעל עומק מושב מתאים. כיסא מתכוונן יאפשר לכם לשבת בצורה מאוזנת. כמובן שתצטרכו לשבת בצורה נכונה.

מה לעשות אם החלל קטן?

במידה וחלל המשרד קטן ניתן להשתמש בצבעים בהירים אשר יצרו תחושת מרווח אך ניתן להוסיף גם צבעים- כל מה שצריך לעשות זה לבחור במינון הנכון. במידה ואתם מקבלים לקוחות רצוי לבחור בצבעים שמאפיינים את המסר שאתם מעוניינים להעביר.

עניתם על השאלות? הגיע הזמן להתחיל בעיצוב

לאחר שעניתם על השאלות הללו תוכלו להתחיל לבחור את הריהוט המשרדי, התאורה ושאר החפצים. נכון, המבחר הנרחב עלול לבלבל אך ניתן לפתור את הבעיה. אם אתם מתלבטים בין הרהיטים והחפצים תוכלו לפנות אל מעצב או מעצבת פנים ולקבל ייעוץ מקצועי. מעצבי הפנים יוכלו לסייע לכם לעצב משרד מרשים ונעים אשר יאפשר לכם להרגיש טוב, להעביר את המסר שאתם מעוניינים להעביר ולעבוד בצורה יעילה.

 

נגישות