אביזרי תאורה לבית מעוצב

אחד המרכיבים החשובים והחיוניים ביותר לבית שלנו הוא סוג ואופי התאורה שבו. לאביזרי התאורה מאפיינים מרכזיים בעלי זיקה לתחום של עיצוב הבית, לכן ישנה חשיבות רבה לתאורה שנבחר בחדרים השונים. התאורה משפיעה בצורה ניכרת על האווירה אותה אנו מעניינים ליצור באזורים השונים בבתינו, כל חלל יכול לקבל את התאורה המתבקשת עבורו, זאת נוכל ליצור לצד התאמה נכונה של המנורה, הנורה ושאר האביזרים המרכיבים את התמונה המוארת השלמה.

אביזרי תאורה לבית מעוצב
אביזרי תאורה לבית מעוצב

תכנון תאורה מקדים – עיצוב פנים מואר ומרשים

באפשרותנו לקבוע את אופן ומידת התאורה שתהיה בכל חדר בבית, דבר שיקבע רבות אם ביתנו יהיה מואר באופן הנוח ביותר, באופן מסוגנן ובלתי מתפשר. באמצעות תכנון מקדים של אביזרי התאורה בבית נוכל להשיג מראה מושלם לכל חדר וחדר לצד נוחות מקסימאלית ופרקטית.

חללים שונים בבית זקוקים לתאורה מעט שונה, בשל היכולת של האור ליצור אווירה ולהוסיף רובד נוסף לאותו אזור, לצורך דוגמא, תאורה המתאימה לחדר למידה, סטודיו או משרד לאו דווקא תתאים לגופי התאורה אותם נמקם בסלון או בחדר האמבטיה. כשאנו מתכננים את חללי הבית בו נגור או לחלופין עושים שינוי בעקבות שיפוץ מסיבי אנו שואלים את עצמנו שאלות רבות בנושא של תאורה, כאמור משום שלכל חלל מתאימה תאורה אחרת לגמרי.

  • תאורת מטבח – מכיוון ואנו מבשלים במטבח ברוב הזמן, יש חשיבות לסוג התאורה. במטבח אנו זקוקים פחות לתאורה היוצרת אווירה ויותר לתאורה פרקטית ופונקציונאלית. במטבח גופי התאורה אמורים להאיר לנו על משטחי העבודה, זאת בכדי שנוכל להישאר ממוקדים מכיוון והמטבח הוא אזור בו משתמשים בסכינים, פומפייה ושאר אביזרים חדים. כמובן שיש לחשוב על כמות וחוזק התאורה שאנו מחפשים בהתאמה מלאה לגודל החלל שברשותנו.
  • תאורת לבית בסלון – כאן כבר המקום להפעיל את הדמיון ולנסות לשלב אווירה, להדגיש פריטים מיוחדים כמו תמונות שאנו מעריכים, חפצי נוי, פסלים וכדומה באמצעות גופי תאורה מתאימים. בנוסף, מכיוון והסלון הוא בדרך כלל המקום בו כל המשפחה מתכנסת יחדיו לישיבה בצוותא, חשוב לבחור בתאורה בעלת מאפיינים מחממים היוצרים אווירה נעימה ולאו דווקא לבחור באור קר או חזק.
  • תאורה חכמה – בשנים האחרונות מושג חדש נכנס לתחום הטכנולוגיה הנקרא ׳בית חכם׳. מדובר בבית בו כל המכשירים האלקטרוניים מופעלים בלחיצה על כפתור דרך הסמארטפון על גבי שלט. התאורה היא מרכיב חשוב בבית החכם ויש מנורות חכמות בסגנונות שונים. הנורות החכמות מאפשרות לנו לשלוט בעוצמת התאורה, בסוג התאורה, בגוונים שלה ובתזמון.

לסיכום, טרם אתם רוכשים את אביזרי התאורה השונים, אנו ממליצים לכם להסתכל במגזינים, באתרי האינטרנט העוסקים בעיצוב תאורה ואפילו להיעזר בבעל מקצוע שיסייע לכם בשלב ההתאמה. כמובן, שההרכבה ברוב המקרים דורשת חשמלאי מנוסה ומקצועי בכדי שרמת הגימור של הגופים תהיה מושלמת.

באדיבות פורטל תאורה לבית

נגישות