מערכות מחשוב שונות מוצעות לעסקים באופן שגרתי, כאשר חלקן משופרות או חדשניות בדרכים שונות. אחרות מציעות כיווני פתרון מעט שונים מהרגיל. לא קל להחליט במה לבחור. אחת הבחירות ה"בטוחות" ביותר, אם כי לא בהכרח קלות ליישום, היא בחירה במערכת ERP. עבור חברות נדל"ן גדולות, מערכת ה-ERP של תפנית עשויה להתאים "כמו כפפה ליד" וגם להוכיח עצמה כחדשנית ויעילה במיוחד. כיצד היא משיגה זאת? ולמה בכלל ERP?
Enterprise Resource Planning – לנהל במרוכז
לפני שנגיע לסיפור המעניין של תפנית, כמה מילים על עולם ה-ERP. שימוש במערכות Enterprise Resource Planning היא גישה שמוכרת בעולם המחשוב העסקי מזה שנים רבות. ארגונים גדולים, הם במיוחד אלה שמיישמים אותה בצורה נרחבת. באמצעות מערכת ERP, מקבלים אלטרנטיבה נוחה, לצורך להסתמך על אוסף תוכנות מסוגים שונים, למטרות שונות. במקום זאת, רוכשים תוכנה אחת, גם אם גדולה למדי. תוכנה זו כוללת "מודולים" שונים, שהם תוכנות משנה אשר מטפלות במשימות מסוג מסוים. למשל, מודול ניהול קשרי לקוחות. Customer Relationship Management הוא בדרך כלל תוכנה נפרדת בפני עצמה בעסקים. אך בדוגמה זו, אנו רואים שזהו מודול אחד במערכת ERP. גישה ריכוזית זו, מספקת התייעלות מיידית, אשר עשויה לקדם תחומי משנה רבים בעסק. כאשר הכול מבוסס על בסיס נתונים מרכזי אחד, מצמצמים כפילויות מידע ומאפשרים להנהלה לקבל תמונת מצב מדויקת ככל הניתן.
מה נותנת לכם תפנית?
תפנית לוקחת זאת צעד גדול קדימה. מדובר באופן בסיסי במערכת ERP, שפיתחה חברת הטכנולוגיה הוותיקה מטריקס. אלא שהיא מציעה עוד דבר מה חשוב מאוד – התאמה מראש למגזרים שונים, כולל מגזר חברות הנדל”ן. התאמה כזו נדרשת במלא, מאחר ש-ERP מגיע במקור כתוכנה גנרית, אשר מתאימה לכולם אבל לא מתאימה בדיוק לאף אחד! בכדי לעבוד איתה היטב, דרושה התאמה, אשר כרוכה בלא מעט משאבים, של זמן, תקציב וכוח אדם. כאמור, תפנית עוקפת אתגר זה מראש, בכך היא מותאמת באופן ייחודי למגזרים רבים ומספקת עבורם פתרון בסט אוף בריד בתחומו. רשימת המגזרים כוללת חברות נדל"ן, לצד מרכזים רפואיים, מנהלי מרכזים לוגיסטיים, מוסדות אקדמיה ומלכ”רים, חברות בתחום מוצרי הגמר לבית (ריצוף, קרמיקה, סניטציה) ועוד. חשוב לציין, שמדובר במערכת וותיקה למדי – מעל שני עשורים של פיתוח ושכלול מתמיד. כל זאת, בתוך חברת מטריקס עצמה, באופן אשר מקדם אינטגרטיביות בין המודולים השונים של תפנית.
מה זה כולל?
תפנית עבור חברות נדל"ן גדולות, תסייע לכם בין השאר באופנים הבאים:
- ניהול מכירת נכסים – היכולת לנהל את המחירונים, את האינטראקציה מול אנשים אשר מתעניינים ברכישה, את תהליכי רכישת הנכסים השונים, חוזים, עמלות ועוד.
- ניהול השכרת נכסים – ניהול הפעילות הבסיסית של השכרת נכסים, באופן המסודר והיעיל ביותר.
- ניהול האחזקה השוטפת של הנכסים – ניהול מסודר של פעילויות אחזקה שונות למבנים שבבעלותכם או בניהולכם. כולל ניהול פעולות תחזוקה שוטפות ויזומות, טיפול בקריאות שרות, ניהול הסכמי שירות וניהול מערך הטכנאים. אגב, תפנית מאפשרת לכם גם לקבל דיווחים מהשטח מטכנאים, בסיוע אפליקציה ייעודית. הדבר ממחיש את האינטגרטיביות והגישה המרוכזת שלה.
- יזום בניה למגורים / ניהול פרויקטי נדל”ן – תפנית תסייע לכם לבצע בצורה היעילה ביותר, יוזמות שונות של בניה. זאת, עוד משלבים ראשוניים של התכנון ועד ניהול פרויקטי הבנייה. תפנית כוללת מענה למגוון פעילויות במסגרת זו, כגון ניהול מכרזים, ניהול חוזים, ניהול התחשבנות מול גורמים שונים וניהול הנדסי.
לסיכום
חברות נדל"ן גדולות בהחלט יכולות להקל על עצמן, בעזרת שימוש בתפנית, כפתרון עוצמתי ומתקדם לניהולן השוטף.