חושבים על שיפוצים נרחבים בבית? מעוניינים לעצב את הבית שלכם מחדש? בכתבה שלפניכם נמסור טיפים חשובים מאוד הנוגעים לכל אחד ואחת שמעוניינים לבצע עבודות כאלה ואחרות בבית שלהם.

עשה זאת בעצמך – רק אם אתה באמת יכול

פעמים רבות אנו מעדיפים לבצע את השיפוץ המיוחל בבית בסיועם של חברים או פשוט בעצמנו. לעתים אנו נעדיף גם לבצע את השיפוץ בעצמנו אף על פי שקיבלנו מחיר טוב מהקבלן, ואף על פי שאנחנו לא באמת יכולים לפנות את הזמן הדרוש לביצוע השיפוץ. חשוב מאוד לראות האם אנחנו באמת מסוגלים לבצע את השיפוץ, הן מבחינה מקצועית והן מבחינת הזמן שאנו יכולים לפנות. פעמים רבות, גם כאשר נבחר לבצע את השיפוץ בעצמנו, נסיים את העבודה בסופו של דבר באמצעות קבלן חיצוני, ותמיד קל יותר להתחיל את העבודה מההתחלה מאשר לתקן משהו שמישהו אחר כבר עשה. תיקונים קטנים, חדר אחד או שניים בבית, עבודות מינוריות שלא מצריכות ניסיון מיוחד, יכולים להתבצע בכוחות עצמנו, אך במקרה שבו אתם מתכננים שיפוצים נרחבים ברחבי הבית, עדיף להעניק את הסמכות לבעל מקצוע שיכול להציג את הניסיון המתאים ולבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.

 

163679552האם אנחנו באמת מסוגלים לבצע את השיפוץ בעצמנו?

קשר טוב עם הקבלן המבצע – תנאי הכרחי לשיפוץ מוצלח

במקרים שבהם תבחרו לבצע שיפוצים באמצעות קבלן חיצוני, הקשר האישי שנרקם ביניכם הוא מפתח להצלחה. הקבלן שלכן הוא זה שמבצע את הפרויקט, הוא אחראי על הבנייה בפועל, הוא מנהל את צוות הפועלים במקום, והוא גם זה שמדווח לכם על ההתקדמות ואחראי על התוצאות. בכל פנייה, שאלה והתייעצות, ובכל מקרה שבו אתם חושבים לשנות את העיצוב, הקבלן שלכם הוא האיש הנכון לדבר איתו. הואיל ונרקם ביניכם קשר אישי ומחייב, הקבלן ישתדל לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר לא רק בגלל שזאת האחריות המקצועית שלו, אלא גם בגלל ההתחייבות האישית לקשר שנרקם ביניכם.

תכנון מקדים הוא מפתח להצלחה

שיפוצים נרחבים בבית הם פרויקט מסיבי שגוזל זמן, כסף ומשאבים רבים. כיאה לפרויקט בסדר גודל שכזה, התכנון המקדים הוא זה שיקבע איך הפרויקט יראה. ככל שתיטיבו לתכנן את השיפוץ בבית שלכם, כך הפרויקט יהיה מוצלח יותר במונחי התוצאה הרצויה, ובמונחי הכסף שאותו תוציאו על ביצוע השיפוץ. תכנון טוב יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים במקרים של שיפוצים נרחבים, בעלויות חומרים, בשעות עבודה של פועלים וגם בעלויות של אישורים והיתרים.

בשיפוצים כמו בשיפוצים, התוכנית המקורית היא בסיס לשינויים וחריגות

כמו בכל פרויקט, חשוב לדעת שגם אם תכננתם בצורה הכי טוב שאפשר, עדיין סביר להניח שהדברים בשטח יראו שונה, מכיוון שהתכנון נעשה בתנאי מעבדה, דבר שאינו קיים במציאות. פעמים רבות נוסיף לתקציב ולזמן הפרויקט עוד 10%-20% מערכם, שנחשבים לתוספת כסף וזמן למקרים בלתי צפויים. בכל זאת, ישנם מקרים רבים מאוד שקשה לצפות מבעוד מועד, וסביר להניח שתצטרכו להיעזר ביכולת אלתור בשטח, ללא קשר לאופן שבו תכננתם את הפרויקט. עם זאת, תכנון נכון וטוב שמתבצע בו ניהול סיכונים איכותי, יכול לעזור בפתרון בעיות במצבים של שינויים מסיביים וחריגות בשטח לעומת מה שתוכנן בפרויקט.

בנייה קלה וירוקה

בכל יום צצות בשוק שיטות בנייה ושיפוץ חדשות שמשנות את פני המשחק. לפני ביצוע השיפוץ, כדאי מאוד להתעניין בתהליכי בנייה קלה ותהליכי בנייה ירוקה, שיכולים לחסוך לכם בעלויות חומרים ולשפר את איכות החיים שלכם במרוצת השנים, וליהנות מהיתרונות הרבים של שתי שיטות אלו. בנייה ירוקה היא בנייה שיכולה לחסוך לכם עד 40% ביום מצריכת החשמל הביתית, באמצעות תכנון נכון שמאפשר ניצול מקסימלי של אור יום ושל איזון טמפרטורה בדרכים טבעיות.

נגישות