עיצוב פנים, מיזוג אוויר ומה שביניהם

אדריכלים ומעצבי פנים רבים בימינו מרבים לחשוב כיצד "להפטר" מהנראות הבולטת של מרבית מוצרי החשמל הביתיים כיוון שנוכחותם לא בהכרח תורמת או זורמת עם עיצוב הכולל בלשון המעטה.

בכל הקשור למטבח נמצאו במהלך השנים פתרונות יצירתיים וטובים כמו תנורים ומדיחים מובנים בילט-אין שמהווים כיום חלק מעיצוב עיצוב פנים בשילוב מיזוג אוירהמטבח עצמו בהיותם מוסתרים ע"י דלת. לעומת זאת, קיימת הבעייתיות בכל הנוגע למזגנים שצריך למקמם לרוב במיקום בולט ומרכזי – מה ניתן למשל לעשות אם הבית מעוצב ומרוהט בסגנון וינטאג' משנות ה-60 או ה-70 בימים מזגנים לא היו כ"כ ברי השגה ולכן גם השילוב הוא לא כל כך טבעי.

טעויות כאלו ואחרות שעושים בעלי בתים שמוכנים לקלקל עיצוב שלם לטובת הימנעות מצינון אפשר אולי להבין אבל אדריכלים, ובעיקר הפרפקציוניסטים שבהם, לא יוותרו על העיצוב המושלם גם לא למען מה שמחייה את הנפש בקיץ הישראלי ויחפשו דרכים איך לשלב את המזגן בצורה מושלמת בתפאורת העיצוב מסביב.

הבעייתיות המרכזית

לרוב בעולם עיצוב הפנים כאשר אי אפשר להסתיר מכשיר חשמלי מסוים, מעצבים אותו בדרך שתשלב אותו נכון בסגנון הכולל – כך נולדו היום המקררים ותנורי האפייה שנראים ממש, אבל ממש כמו משנות ה-50, עם הקווים העגולים ובצבעים החזקים האופייניים לתקופה שהכניסו כתם צבע נפלא לכל מטבח.

בנוגע למזגן הביתי – הפונקציונאליות והמיקום המסוימים שלו הם אקוטיים כאשר מדובר בניצול היתרונות שלו ולכן לא ניתן להתפשר על המיקום שלו, והוא איכשהו תמיד יהיה בגובה העיניים ותמיד כשתביט על השנדליר שלך בסלון תראה גם מעבר לקריסטלים שלו את המכשיר החשמלי עם העיצוב הבנאלי למדי שנראה כמו תעלת מתכת לא ראויה שמישהו טמן לך מול העיניים בעיקר כדי לעצבן אותך.

עקרונית קשה מאוד לבצע התאמות ושינויים רבים בכל הנוגע למזגן הביתי – הוא לא מיוצב באמצעות רגליים ניידות, לא ניתן לעשות לו פרזולים והפונקציונליות שלו קובעת את המראה המרובע או לרוב המלבני שלו, המשעמם והסתמי לרוב.

הפתרון העיצובי המושלם

אם חשבתם שלא הומצא פתרון יצירתי וראוי גם לסוגיית המזגן, הרי שטעות בידיכם – בשנים האחרונות צץ לו טרנד חדש ומפתיע שנקרא המזגנים הנסתרים. מדובר בדגמי מזגנים שניתן למקם באופן מיוחד שאיש לא יבחין בקיומם אבל הם יעשו את עבודתם היטב.

החידושים במזגנים אלו הם צמצום היחידה הפנימית עד ל-20 ס"מ, בניגוד ליחידות הפנימיות האחרות המפלצתיות למדי. בנוסף למזגנים הנסתרים מנוע שמאפשר זריקת אוויר מגבוה, כך שאין צורך להתקין אותם ממש בגובה העיניים, כפי שמקובל היום כדי לאפשר צינון או קירור החלל. כמו כן הם ניתנים להתקנה אופקית או אנכית ופועלים כמעט בלא רעש בכלל. נציין גם כי החלקים המכניים בדגמים אלו כמו למשל פתח האוויר החוזר, מותקן מאחורי או בתחתית המזגן והופך אותו למעין יחידה נאה, צרה שאינה בולטת במיוחד.

 

המאמר נכתב באדיבות שרות הוגן – מערכות מיזוג אוויר

נגישות