קבלן שיפוצים ושיפוץ הבית

על פי הערכות, 15 אחוז מכלל הציבור, שהם למעלה מ-270 אלף בתי אב בישראל, ביצעו שיפוץ בשנה החולפת. הערכות הן שבמרבית המקרים, מדובר על שיפוץ של למעלה מ-10 אלף שקל. בסך הכל ענף השיפוצים בישראל מגלגל 13.3 מיליארד שקל, כשההנחה היא, שעלות שיפוץ ממוצע מגיע לסכום של קרוב ל-50 אלף שקל.

המספרים כאן מוכיחים עד כמה עולם השיפוץ קשור לחיינו ואיזה חלק הוא תופס בהם. במיוחד כאשר אנחנו עומדים מהצד של הלקוחות קבלן שיפוציםונדרשים לעשות שיפוץ בבית. אז מן הסתם נשכור את שירותיו של קבלן שיפוצים או חברת שיפוצים, שיתכננו עבורנו את השיפוץ. לשם כך עלינו לבצע את הבחירה הנכונה, לבחור קבלן שיפוצים שידע לעשות עבורנו את העבודה כפי שאנחנו מצפים.

לפני שנציג כאן מספר המלצות כיצד למצוא קבלן שיפוצים וכיצד לעבוד איתו, אנחנו רוצים לציין שעומדות בפניכם שתי אפשרויות, הראשונה, להיות מנהלי העבודה בפועל ואז תצטרכו לעבוד ישירות מול הקבלן, או למנות מנהל עבודה שיעבוד מולו ויחסוך מכם את כל הטרחה. מן הסתם עבודה מול הקבלן בצורה ישירה, תחסוך מכם עלויות העסקת מנהל עבודה, אך תיאלץ אתכם להשקיע זמן ומשאבים אחרים.

כיצד בוחרים קבלן שיפוצים?

כיום בניגוד לעבר, עומדות לפנינו אופציות רבות לבחון קבלני שיפוצים. האינטרנט ובפרט הרשתות החברתיות הביאו לנו מערכות שלמות דרכן ניתן ללומד על קבלנים, להכיר אותם ואת עבודתם ולהתרשם באופן אובייקטיבי מיכולת העבודה שלהם.

ראשית, אנחנו יכולים לראות דוגמאות של עבודות באתרים של הקבלנים עצמם. שם לא נמצא ביקורות אובייקטיביות כמובן אך כן נמצא הרבה מידע אודות הניסיון והיכולות של אותם קבלנים.

שנית, בעזרת אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות שונות, נוכל לקבל חוות דעת של אנשים שנהנו משיפוצים שבוצעו אצלם על ידי אותם קבלנים. נוכל לקרוא על מידת הזמינות שלהם, על יכולת העבודה, עד כמה הם היו רגישים ומודעים לבקשות הלקוחות, האם הם עמדו בלוח הזמנים שנקבע להם, מחירים ועוד.

שלוש, נוכל לקרוא באתרי אינטרנט שונים האם אותם קבלנים פועלים כחוק, האם הם עומדים בכל דרישות החוק השונות.

אחרי שנקבל את כל המידע, נוכל לקבוע פגישות עם מספר קבלני שיפוצים לשם היכרות והערכה אישית, פנים אל פנים. באותן פגישות נוכל להציג את המבנה שאנחנו רוצים לשפץ, לשמוע מהם חוות דעת על תוכניות השיפוץ שלנו, לקבל המלצות ורעיונות וכן לקבל מהם הצעות מחיר.

כאן מגיע השלב בו אנחנו עורכים השוואה בין הצעות המחיר השונות שקיבלנו ובין ההערכה האישית שעשינו לקבלנים השונים, ועל פי השוואה זו נוכל להכריע עם מי אנחנו רוצים לעבוד.

חשוב מאוד שנשים לב, לא רק להצעת המחיר שאנחנו מקבלים, אלא גם ללוח הזמנים (מתי הוא יתחיל ומתי הוא מתכוון לסיים את העבודה), וכן לפרמטרים כמו עבודה מול ספקים אחרים, כמות כוח אדם שהוא מעסיק, חומרים איתם הוא עובד, וכן איזו אחריות הוא מעניק לנו על העבודה שהוא מבצע.

המאמר נכתב בשיתוף BA-DESIGNS קבלן שיפוצים

נגישות