פתרונות הצללה הטובים ביותר ל-2021, לפנים הבית, לחוץ והגינה

בתור תושבי מדינת ישראל אתם יכולים וזכאים לחלוטין להתלונן על כך שאין כאן מספיק מקומות בילוי אטרקטיביים מחוץ לתל אביב, שמצב הכבישים על הפנים ושהתחבורה הציבורית לא מספיק נוחה ויעילה ושאין פה מחירים הוגנים על מוצרי צריכה בסיסיים, אבל יש דבר אחד שאתם כנראה לא יכולים להתלונן שחסר לכם אף פעם – כנראה שמדובר בשמש ובימים חמים וארוכים. אכן, ישראל היא מדינה שטופת שמש וזה משהו שיש לו הרבה יתרונות, כמו האפשרות של כולנו ליהנות מבילוי בים במרבית חודשי השנה, אבל זה גם משהו שעשוי להיות מעט מעיק לפעמים, במיוחד כשאנחנו רוצים מדי פעם הפוגה מהחום ומהשמש הקופחת. למרבה הנוחות, כאשר מדובר בעיצוב הבית בחלקיו הפנימיים והחיצוניים, יש לא מעט פתרונות מצוינים שיתאימו לרבים. הכנו עבורכם סקירה קצרה של פתרונות ההצללה הטובים והמשתלמים ביותר מהם תוכלו לבחור.

וילונות חשמליים

אם אתם מחפשים פתרון חכם וחסכוני שיאפשר לכם לשלוט באור הטבעי בקלות בתוך הבית, וילונות חשמליים זו בהחלט אפשרות ששווה לשקול. מצד אחד מדובר בפתרון עיצובי מושלם וזה הרבה מעבר לעניין פונקציונלי גרידא ולמעשה כל אחד יכול לבחור עיצוב שהוא מתחבר אליו ושמתאים לשאר הבית.

מעבר לכך, הווילונות החשמליים הם נוחים מאד לשליטה ומאפשרים הצללה ותאורה מדויקת. אפשר לסגור את התריסים לחלוטין כשלא רוצים אור שמש, לפתוח אותם באופן חלקי על מנת לתת לאור להיכנס בצורה מדודה או לפתוח אותם לחלוטין כשרוצים דווקא להנות מאור שמש מלא.

פרגולת אלומיניום/עץ

פרגולה זה הפתרון המושלם לישיבה מושלמת בצל בחצר. בעבר היה מדובר על מוצר די יקר ולא נגיש, אבל זה כבר ממש לא המצב היום ואפשר למצוא פרגולות איכותיות במחירים משתלמים. פרגולת עץ היא מצוינת למי שמחפש עיצוב כפרי, אבל יש לה חסרונות אחרים והמרכזי שבהם הוא שהיא מתבלה הרבה יותר מהר. האופציה השנייה והחדשה יחסית היא פרגולת אלומיניום שהיא קלה, איכותית וחזקה.

פתרונות הצללה הטובים ביותר ל-2021, לפנים הבית, לחוץ והגינה

גראז' בבנייה קלה

אם אתם גרים בבית פרטי וגם מחזיקים ברכב פרטי, כנראה שאם אין לכם הצללה טבעית, הוא עומד במהלך מרבית שעות היום בשמש וזה לא אידיאלי כמובן. אם יש לכם מספיק מקום, שווה לשקול את האפשרות של בניית גראז' בבנייה קלה. החומרים הם חומרים זולים יחסית וההקמה היא מהירה ופשוטה. בתוך מספר ימים ובמחיר נוח לחלוטין ניתן להקים גראז' של ממש בו אפשר להחנות הרכב ולשמור עליו מפני נזקי השמש בקיץ ומפגעי החורף, ועל הדרך תרוויחו מקום אחסון נוסף בו תוכלו לשים דברים חשובים שאתם לא רוצים שיעמדו בשמש לזמן ארוך מדי.

פתרונות קלים וזמניים

לפעמים אנחנו רוצים פתרון נקודתי להצללה ולא מעוניינים להשקיע הרבה זמן וכסף על מוצרים פרמננטיים. גם כאן יש לא מעט פתרונות וכל אחד יכול לבחור בכל נקודה את מה שמתאים לו. הנה שתי דוגמאות:

  • יריעת ברזנט – מתאימה לתלייה בחצר והמחיר שלה לא גבוה במיוחד. מושלמת כאשר מארחים אירועים עם מספר רב של אנשים.
  • שמשיה: פתרון לא רע בשביל הישיבה המצומצמת של המשפחה בחצר. גם כאן מדובר על פתרון זול

לסיכום – יש לא מעט פתרונות להצללה פנימית וחיצונית של הבית, והבחירה צריכה להיות כזו שלוקחת בחשבון את צרכי ההצללה והאם הם קבועים או חד פעמיים. לפעמים עדיפה השקעה חד פעמית שתתן תוצאות לאורך שנים מאשר פתרונות נקודתיים אם אלו חוזרים על עצמם. כך או כך, נראה כי בהחלט אפשר למצוא את הדרך שמתאימה לנו.

נגישות