ציורי קיר לילדים: 10 טיפים איך לצייר בעצמכם

ציור קיר מכניס לחדר אווירה מיוחדת ואחרת, צבעונית ומשמחת, פנטסטית וסוחפת למחוזות הדמיון של הדמויות, הנופים והצורות שמצוירים על הקיר. אם ניחנתם בכישרון ציור וגם אם לא, ובא לכם להכין ציורי קיר לילדים שלכם, יש לנו כמה טיפים חשובים עבורכם. קחו בחשבון שזו משימה לא כל כך פשוטה ושאולי עדיף לשכור איש מקצוע מיומן שיעשה את זה בשבילכם. אם למרות הכול יש לכם הרבה סבלנות והמון מוטיבציה לעשות את זה בעצמכם, אז לכו על זה.

graffiti-84707_640

  1. בחרו בצבעים שמתאימים לצרכים שלכם, חשבו האם אתם רוצים ליצור מרקם של ויניל או מאט. מרקם ויניל יהיה קצת רפלקטיבי כאשר האורות דולקים, אבל קל יותר למחוק ממנו סימני אצבעות וכדומה. יש מגוון רחב של צבעים, השאלה היא רק מה אתם רוצים. אם אתם משתמשים בצבעי מים, ניתן לערבב אותם עם צבע אקרילי על מנת לקבל גוונים חזקים יותר. מומלץ לקנות צבעים עם רעילות נמוכה, שאין להם ריח חזק, במיוחד אם הילד סובל מקשיי נשימה.
  2. לפני שמתחילים לצייר יש לכסות את הרצפה ואת הרהיטים עם סדינים עמידים למים.
  3. אם אתם מערבבים בין צבעים לפני הציור, וודאו שאתם מערבבים אותם ביסודיות. צבע לא מעורבב כהלכה ייצור פסים של צבע שאינו מעורבב על גבי הקיר.
  4. תכננו ביסודיות את הקומפוזיציה של הציור. לפני שאתם מתחילים לשרטט ניתן להצמיד חתיכות נייר לקיר בשביל תכנון גס היכן למקם את האלמנטים העיקריים בציור.
  5. קחו בחשבון את הגיל של הילד שציור הקיר מיועד עבורו. אם זה ציור לתינוק מומלץ להשתמש בצבעים בהירים ופסטלים. צבעים חזקים ונועזים יותר מתאימים לילדים גדולים ולבני נוער. בנוסף, כדי להשתמש בצבעים שתואמים ומשתלבים עם סוג החדר והרהיטים שבו. כך למשל חדרים קטנים עם צבעים כהים ייראו יותר עוד יותר קטנים וסגורים.
  6. שרטטו בעדינות את הסקיצה של הציור בעזרת עיפרון על גבי הקיר. ניתן לשפשף את כל הטעויות בקלות ובפשטות. אם הציור מורכב, אז ללכת לאחור ולהתרחק מהקיר מדי פעם כדי לוודא שהפרופורציות נכונות.
  7. תהיו יצירתיים! אתם יכולים לצייר כל מה שאתם רוצים ולהשתמש בדמיון שלכם. חיפוש באינטרנט של ציורי קיר לילדים ייתן לכם המון רעיונות והשראה מה אפשר לצייר. מומלץ גם להתייעץ עם הילד בנושא, זה בכל זאת החדר שלו.
  8. חשבו על הסדר שבו תציירו את ציור הקיר. מומלץ להתחיל עם ציור הרקע, אחר כך עם מה שאמור להיות באמצע ולבסוף להגיע לחזית. אם יש משהו שאתם רוצים לצייר בחזית, ציירו את הרקע מסביב לו.
  9. בשביל קווים ישרים אתם יכולים להשתמש בנייר דבק.
  10. שכבת צבע אחת אף פעם לא מספיקה. רוב הקירות צריכים 2-3 חזרות על הצביעה.

 

מאת אבי בליטשטיין – אמן ציורי קיר

נגישות