דגשים ודברים שכדאי להביא בחשבון בעת בחירת דלת כניסה לבית

בחירה נכונה של דלת הכניסה לבית היא צעד חשוב מכמה בחינות. ראשית, מדובר בחלון הראווה או כרטיס הביקור הראשוני של הבית כולו. זהו הדבר הראשון שרואים, לפני הכניסה לבית. שנית, הדלת מהווה את החוצץ בין הסביבה החיצונית לסביבה הפנימית. שלישית, היא משמשת לצרכים אסתטיים ובטיחותיים גם יחד. לפני שבוחרים את הדלת המתאימה במיוחד עבורכם ועבור הבית שלכם, חשוב לשים לב לכמה דגשים שיסייעו בתהליך הבחירה.

מראה, עיצוב וסגנון

כפי שציינו, הדלת היא אחד הדברים הראשונים שרואה כל מי שמתקרב אל הבית, כל בן משפחה או אורח. לכן, טבעי שתהליך בחירת דלת כניסה יתמקד קודם לכל בהיבטים של מראה, אסתטיקה, עיצוב וסגנון.

לצד דלתות פשוטות וחסרות ייחוד ניתן למצוא גם דלתות בעלות עיצוב מיוחד, נראות מיוחדת ואסתטיקה יוצאת דופן. ניתן למצוא דלתות מאוד מעוצבות, שעשויות בצורה מושכת, עם תוספות כגון פאנלים יפים, ידיות מרהיבות, תחריטים יוצאים מהכלל. חלק מיצרני הדלתות מציעים גם אפשרות של ייצור ואספקת דלת בהתאמה אישית ואין לשכוח גם את האפשרויות השונות מבחינת סגנון מועדף. יש שמעדיפים דלת בסגנון טבעי עם צבעי עץ טבעיים, יש שמעדיפים דלתות במראה מתכתי ויש שאוהבים עיצוב קלאסי או חדשני.

עמידות וחוזק

מלבד האסתטיקה והמראה של דלת הכניסה חשוב לא פחות לבדוק את איכותה מבחינת עמידות וחוזק. דלת הכניסה היא אחד המחסומים העיקריים שמונעים כניסה של זרים בלתי רצויים הביתה. דלת הכניסה חייבת להיות עמידה בפני גורמי טבעיים כמו חלודה או נזקי מים (כאשר מדובר בדלת החשופה לסביבת חוץ ולא לחדר מדרגות, למשל), לא פחות משהיא צריכה להיות עמידה לפריצה. לכן, יש לשים לב גם לאיכות וסוג הבריחים, למנגנון הנעילה וכדומה.

חומרי גלם ותקציב

שני היבטים חשובים לא פחות מאלה שכבר הוזכרו ואשר משפיעים מאוד בבחירה נכונה של דלת הכניסה לבית, הם חומרי הגלם שמהם מורכבת הדלת וכן מגבלת התקציב. מי שמוכן להשקיע יותר, ואין לו כל מגבלה של תקציב – יכול למצוא דלתות יוקרתיות. אך גם בתקציב סביר יש לא מעט אופציות מעולות.

חומרי גלם אפשריים לדלת הכניסה יכולים להיות עץ טבעי, פלדה ומתכת, זכוכית מחוסמת ועמידה. יש גם שילובים שונים כגון דלת פלדה עם תוספת של זכוכית וסורגים מעוצבים, למשל. השילוב הנכון בין חומרי גלם איכותיים, עיצוב נאה, עמידות ותקציב יסייעו לבחירה חכמה, נכונה ומותאמת לבית.

נגישות