מיטות זוגיות מעוצבות

בשנים האחרונות חלו לא מעט שינויים משמעותיים בתחום עיצוב הפנים בחדר השינה – אם בעבר היינו רגילים לראות מיטות מפוארות אך כבדות אשר יצרו תחושה שמיטה זוגית של בני זוג חייבת להיות בהכרח מיטה של אנשים מבוגרים ורציניים, אזי שכיום ישנה הכרה בכך שהמיטה יכולה להיות צנועה יותר, כזו שלא תופסת הרבה מקום ונוכחות בעין, כך היא גם משתלבת במרחב בצורה הרבה יותר נעימה ותורמת מאוד לעיצוב הפנים הכללי.

bedroom-416063_640

ההבדלים המשמעותיים

בשביל להבין את ההבדל בין המיטות הזוגיות כפי שהיה נהוג לייצר ולמכור בשנים עברו למיטות הפופולאריות של ימנו, חשוב להבין ראשית כיצד הן היו בנויות בעבר וכיצד הן נבנות כיום –

בעבר מיטות של בני זוג היו כוללות ראש מיטה גדולה, שידות צד מחוברות, לעיתים גם היה ניתן למצוא מתחתיהן גם ארון מצעים. מדובר במיטות כבדות מאוד, אשר אחת הבעיות המובנות שלהן היא הקושי להעביר אותה ממקום למקום, כאשר לא תמיד היה ניתן לפרק ולהרכיב אותן שנית.

כיום ניתן למצוא שפע של מיטות זוגיות מעוצבות ונוחות למעבר ובעלות נוכחות פשוטה ועדינה יותר. מיטות אלו מתאימות בעיקר לבני זוג צעירים אשר אינם מעוניינים להשקיע ברכישת מיטה זוגית יקרה או לאלו אשר מחפשים מיטה זוגית אשר ניתן להעביר אותה בקלות מחדר לחדר ומדירה לדירה. לרוב מדובר על מיטות שיכולות להתאים לזוגות מבוגרים אשר מחפשים מיטות בעלות עיצוב יפה, צנוע ופשוט. יתרון מובהק של מיטות מסוג זה הוא שלא מדובר בהכרח בעיצוב מחייב, כלומר מדובר על רק על מיטה, לעיתים עם ראש מיטה פשוט, כך שניתן לרכוש שידות צד מסוג אחר לגמרי.

הדגמים הנפוצים

  1. הדוגמא הבסיסית ביותר היא קרש מיטה ותו לא. מדובר על מיטה שמתבססת על מזרון שמניחים על גבי קרש מיטה אשר פתוח מתחתיו, החלק שבין הקרש לרצפה משמש כאזור אחסון. היתרון של מיטה מסוג זה, עלויות נמוכות, ניתן להעביר ממקום למקום בקלות רבה, ניתן לצבוע את הקרש בצבעים שונים. החיסרון, לא מתאים לכל זוג, מתאים יותר לזוגות צעירים מאשר זוגות מבוגרים.
  2. דגם נוסף בעל קווים עיצובים פשוטים שייך למיטה מרופדת – מדובר על מיטה שהחלקים של ראש המיטה וגם הקרש עליו יושב המזרון, הם מרופדים. מיטה זו מזכירה במבט ראשון ספה אך למעשה מדובר במיטה זוגית לכל דבר. היתרון של מיטה כזו, שהיא קלה ונוחה. החיסרון שהריפוד עלול לתפוס הרבה אבק ויש צורך לנקות אותו לעיתים קרובות.
  3. דגם דומה לדגם המרופד הוא דגם בכיסוי עץ. מדובר על דגם פשוט יחסית של מיטה זוגית אשר מזכירה במובן מסוים תיבה אשר לתוכה מכניסים מזרון עליו ניתן לישון. בדרך כלל בחלקו התחתון יש ארון מצעים. הבעיה עם מיטה כזו, שאחרי הרכבה ראשונה, לא ניתן לפרק ולהרכיב אותה שוב במידת הצורך.
  4. דגמים יותר מתקדמים של מיטות זוגיות הם כאלה שמעוצבים בצורות ובצבעים שונים, בהתאמה לעיצוב החדר ולגודל שלו. כשאתם קונים מיטה זוגית יש להתייחס כמובן לגודל היחסי שלו אל מול גודל החדר, לגודל המזרון שניתן לשים עליו וכן לגודל ארון המצעים והאופן בו הוא מחולק, האם מדובר בארון אחד או ארון שמחולק לשניים.

המידע באדיבות "יבוא 4-יו" המייבאת מגוון מיטות זוגיות מעוצבות

נגישות