בשנים האחרונות תחום עיצוב הפנים במשק תופס תאוצה. רעיונות וחלומות דקורציה שבעבר היו נחלתם של עשירים ובעלי ממון בלבד, כיום נגישים לכל במחירים נוחים ובסגנונות מרהיבים אשר בכל נישה אפשר למצוא את הפריטים המבוקשים לכל פלח באוכלוסייה המבקשת להתחדש בעיצוב פנים משודרג וחדיש לדירה ללא כל מגבלה.

עיצוב פנים צבעוני

ארונות ושידות מעוצבות, חדרי שינה ושטיחים, חדרי אמבטיה יוקרתיים לצד יותר צנועים, דלתות כניסה מזמינות ויפות, מטבחים מודרניים, סלונים ומזנונים… והרשימה כאן רק מתחילה, כאשר סופה אינו נראה באופק, כי כשיש ביקוש יש היצע, וההיצע הוא כה גדול ומגוון, לאן שלא נפנה בכל בצבע הוא קיים – הכל כל כך מזמין וקורא לנו לקחת הביתה, ובדיוק כאן צריך לחשוב מה מתאים לחלל שבו אנו חיים, כן גם, ובעיקר בגלל הצבעים שבחנויות לנו מוצעים.

סגנונות עיצוב שונים – רווקים, משפחות וזוגות צעירים

כאמור, השפע בשוק הוא ללא ספק אינסופי וצבעוני, וכל המבקש ליצור לעצמו עיצוב פנים חדיש ומרענן או עומד לפני שיפוץ חלל זה או אחר צריך לקחת החלטה, אילו צבעים יככבו אצלו בדירה. להלן נקודות למחשבה, שיוכלו לסייע בבחירת צבעים נכונה לפני תחילת עיצוב ושיפוץ כל דירה:

  • עיצוב דירת רווקים – עיצוב פנים של דירת רווקים על פניה עושה את הרושם של הפשוטה ביותר, אך אל תטעו, גם כאשר מדובר בבחירת צבעים וכיוון עיצובי לדירה בה דייר בודד המשימה לא דווקא הופכת לקלה. עיצוב פנים צבעוני יכול להיות המתאים ביותר כאן, אך יש לבחון את טעמו האישי של הדייר, ובהתאם להחליט אילו גוונים ישלטו בכל חלל.
  • עיצוב דירה של זוגות צעירים – לאחר שעסקנו בבחירת צבעים לעיצוב דירתו של דייר אחד אפשר לדבר על עיצוב ובחירת גוונים לדירה שבה שוכנים להם יחדיו זוגות צעירים. גם במקרה זה, קו וסגנון רוויים בצבע של אהבה וחיים יתקבלו בשמחה על ידי הדיירים. כל מקרה לגופו זאת אנו יודעים, יש לשבת שני בני הזוג בנחת ולהחליט על הצבעים שיקשטו את הקירות והרהיטים.
  • עיצוב בית משפחה + ילדים – עיצוב מורכב הוא עיצוב בו יש לקלוע לטעמם של מספר דיירים, וכאשר אנו ניגשים לבחון עיצוב פנים בצבעים לדירה בה שוכנת משפחה שלמה, הכוללת זוג הורים ומספר ילדים קטנים, המשימה הופכת מאתגרת. ילדים גדלים זו עובדה הדורשת רענון צבע בתדירות יחסית גבוהה, לכן, במקרה זה מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע שיוכלו לספק תשובות לשאלות לפני תחילת ביצוע, תשובות שיוכלו לעזור במהלך ואפילו תוכלו כך גם לחסוך.

עיצוב פנים צבעוני הוא מושג רחב היקף, וניתן לפרק אותו ללא מעט גורמים אשר לצידם סגנונות עיצוב רבים. צבע הוא חיים, הוא נוכחות, הוא אמירה, ויחד עם כל זאת כפי שראינו להתאמת הצבע לבעלי הבית חשיבות עליונה, חשוב לזכור שלא כל יום משפצים ועיצב פנים חדש מייצרים, לכן שקלו בכובד ראש כל החלטה שתלווה אתכם כל בוקר עם צאת החמה ועד לשקיעתה.

המאמר באדיבות אביב קופלר 72 גג מעצבת פנים ומשפצת

נגישות