עבודות האלומיניום השונות שעושים בבתים מודרניים

בבחירת חומר גלם בעת עיצוב הבית כיום יש בחירה רחבה מאד, סוגי פלסטיק שונים, עץ במגוון ציפויים, מתכות רבות ועוד שילובים רבים של הללו. חומר אחד הוא מעט יוצא דופן דווקא בזמן המודרני והינו אלומיניום, זוהי מתכת בעלת כמה תכונות מעניינות אשר מאפשרת לה להיות בחירה מעולה לחלק מהעיצובים השונים הקיימים בבית כיום. כעת אני אציין כמה עבודות אלומיניום השונות שמשתמשים כיום על מנת לעצב את הבית המודרני.

חלונות אלומיניום
חלונות אלו, אשר נמצאים ברוב מוחלט בטבלת החלונות הנמכרים בארץ, הינם הפריט אשר אלומיניום מותאם בשבילו בצורה מושלמת. האלומיניום הינה מתכת חזקה ובו זמנית קלה מאד, היא אינה נוטה להתכווץ או להימתח כתוצאה משינויי טמפרטורות של מזג האוויר והיא אינה נוטה להחליד, כל התכונות הללו מאפשרים לאלומיניום להיות חומר מושלם ליצירת חלון. ישנם חלונות אלומיניום בלגיים ורגילים. האלומיניום יאפשר תנועה גמישה ועיצובי חלונות מרשימים ובו זמנית מבטיח חלון עמיד ונאמן לאורך שנים רבות אשר יוכל לספוג תנאי מזג אוויר קיצוניים חמים וקרים כאחד.

דלתות
דלתות מאלומיניום הינן עדיפות במרבית המקרים גם כן על דלתות מסוגים שונים, דלתות אלו הינן קלות מאוד ונוחות לתפעול, בנוסף להיותן עמידות למשך שנים. האלומיניום הינה גם מתכת זולה, משמע דלת מאלומיניום תהיה, בממוצע, זולה יותר מדלת עץ. יתרון זה מורגש במיוחד בדלתות הזזה אשר הופכות לקלות מאוד לתפעול ושימור בעקבות קלות המתכת. החיסרון אשר אכן מומלץ לשים לב אליו הוא דווקא המוליכות טמפרטורה של האלומיניום, דלת עץ תבודד את החדר בצורה יותר נאמנה בדלת אלומיניום, אך לעתים מומלץ דווקא כמה שפחות בידוד.

פרגולות

כיום ניתן גם לבנות לגן ביתכם פרגולה חסינה במיוחד מאלומיניום, יתרונה הבולט הוא כמובן המחיר ואופי העיצוב של האלומיניום, עיצוב אלומיניום, בניגוד לעיצובי עץ, ניתן לשדרג, לשנות, להוסיף ולהחסיר ללא יותר מדי דאגה, לרוב רק בתאימות של חלק חדש, בניגוד לעץ שלא תמיד יש את אותו האופי הגמיש לאלתור. חיסרון אשר עלול לצוץ הינו שוב מתבטא במוליכות של האלומיניום, האלומיניום מתחמם הרבה יותר מהר מעץ, כתוצאה מכך ימי קיץ עלולים לחמם את הפרגולה מאד.

אלו רק שלושה מן השימושים המוכרים באלומיניום, ניתן לייצר מגוון רחב של רהיטים יעילים מאלומיניום, כגון ארונות אלומיניום אשר יהיו קלים ופרקטיים כאחד, מגוון רחב של כיורים ועוד. עם מעט דמיון ואופק מחשבתי ניתן לשלב את האלומיניום במגוון רחב של שימושים קיימים על מנת ליצור עיצובים חדשים ומעניינים, אשר ישלבו את המגוון הרחב של היתרונות של האלומיניום יחד עם היתרונות של חומר אחר, אופי היישום של האלומיניום בבתים המודרניים הינו נרחב מאד.

נגישות