עיצוב דירות בעת רכישתן – הנאה והשבחת ערך הנכס

רכישה של דירה, בין אם חדשה ובין אם מיד שניה, הינה עסקה גדולה, לעיתים לא פשוטה אך לבסוף מתגמלת ומרגשת. בעת רכישת הדירה או מעט לאחר מכן, כדאי מאוד להשקיע בעיצובה, וזאת מתוך כמה טעמים. ראשית, עיצוב הדירה תורם לאווירה, מסב הנאה והופך את המגורים בה לנעימים יותר. שנית, העיצוב מאפשר ניצול נכון יותר של החלל מבחינה פרקטית, מעשית ויום יומית. שלישית, העיצוב משביח את הנכס ומשדג אותו במידה רבה ואפילו רבה מאוד.

בין אם מחפשים דירות למכירה בפתח תקווה שהדרישה אליהן גברה בעשרות אחוזים בשנים האחרונות ובין אם מחפשים דירות בתל עיצוב דירהאביב, בה מחירי הנדל"ן מרקיעים שחקים, כדאי לדעת יותר על המשמעויות השונות של עיצוב הדירה והפיכתה לדירת חלומות של ממש.

ההנאה שבעיצוב

לפני שמעצבים את הדירה, כדאי לדעת שלא מדובר בתהליך שנעשה כלאחר יד. כדאי להשקיע בחשיבה, ברעיונות, בסקירת אפשרויות ולעיתים גם להיעזר באנשי מקצוע שונים (כגון אדריכל או מעצב פנים).

למרות שהתהליך עשוי להיראות מורכב, כדאי לזכור שמדובר גם בצעד מהנה ביסודו. מי שנכנס לעניינים ומגלה מעורבות מגלה שזהו תהליך יצירתי, שניתן לשתף בו גם כמה מבני המשפחה להשגת תוצאות מושלמות.

משביחים את הנכס

מלבד ההנאה שניתן לשאוב מתהליך עיצוב הדירה עצמו, כדאי לדעת שמדובר גם בצעד בעל משמעות לא רק לגבי איכות החיים ולא רק לגבי העתיד הקרוב. כאשר משקיעים בעיצוב כמו שצריך, כאשר מקנים לדירה ייחוד של ממש, אופי וגם יופי, למעשה משדרגים את אחד הנכסים החומריים הכי משמעותיים בחיים.

דירה מעוצבת, שהיא גם נוחה למגורים וגם יפה ובעלת אופי, היא נכס של ממש שניתן למכור אותה בהמשך במחיר הרבה יותר גבוה. לא רק זאת, אלא שדירה מעוצבת היא גם סחירה יותר – היא נחטפת הרבה יותר מהר מדירה סטנדרטית, גם בשוק עולה וגם בשוק יורד.

עקרונות בעיצוב דירות

למרות שישנן טכניקות רבות ומגוונות של עיצוב דירות ולא ניתן לגעת כאן בכל העקרונות, נציג כמה כללים חשובים שכדאי לעבוד על פיהם תוך כדי תהליך עיצוב הדירה.

  • גופי תאורה – דירה חשוכה איננה נעימה והיא גם נראית יותר קטנה ופחות מרווחת. לכן, חשוב מאוד להשקיע בגופי תאורה יפים ובמנורות בהספק מתאים, ובפיזור נכון. כדאי לדעת שגופי תאורה של היום יכולים להיות יצירות אומנות של ממש, ויש גם נורות חסכוניות בעיצובים מיוחדים.
  • פרופורציות – כמו בעולם האופנה, גם עיצוב דירות נכון מבוסס על פרופורציות יפות. המרחק בין פריטים שונים, בין חלקי ריהוט שונים, בין תמונות שונות וכן הלאה, צריך להיות מותאם, יפה ונעים לעין.
  • ייחוד – כדאי תמיד לחשוב גם מחוץ לקופסה, לעשות משהו אחר, אישי, שנותן אופי מיוחד ויוצר עניין וחוויה.
  • עיצוב קירות – כדאי להשקיע בצבעים איכותיים וטקסטורות נאות וניתן להוסיף גם מדבקות קיר או טפטים מרהיבים, בעיצוב חדשני. גם וילונות ודלתות מעוצבים יוסיפו הרבה אסתטיקה.

המאמר נכתב על ידי רימקס עוצמה פתח תקווה

נגישות