עבודות גבס- מה הם השימושים הנפוצים ביותר עבורן?

גבס הוא חומר נפוץ מאוד בבנייה המודרנית, בעיקר לבניית קירות או עיצובים בפנים הבית. לגבס שימושים רבים ושונים, אלו הם הפופולאריים ביותר:

  1. קירות- קיר גבס הוא אלמנט נפוץ מאוד שקיים כמעט בכל בית, הוא בנוי משני לוחות גבס המחוברים זה לזה בעזרת מוטות מפח. בקירות הגבס משתמשים כדי ליצור הפרדה, בין אם אנו שואפים לחלק חלל למשרדים או חדרים קטנים יותר, בין אם אנו רוצים לחלק חדר אחד גדול לשני חדרים קטנים. בנוסף ניתן ליצור קירות גבס בחצי הגובה, שמטרתם ליצור הפרדה בין שני אזורים בבית כמו למשל בין הסלון למטבח. כל קבלן עבודות גבס בירושלים ידע להגיד לכם שהקיר נבנה עד חצי הגובה מן הרצפה לתקרה וכך מצליח ליצור הפרדה בין חללים אך בו בזמן לא מקטין את החדר או יוצר תחושת צפיפות.
  2. תקרת גבס- לעיתים נשתמש בגבס כדי ליצור הנמכת תקרות, בין אם מתוך צורך ובין אם מתוך רצון לשדרג את החדר מבחינה אסתטית. לעיתים תקרות גבוהות יוצרות בעיית אקוסטיקה ולכן נרצה ליצור הנמכה בעזרת תקרת גבס. במקרים אחרים ניצור תקרה בעלת הנמכות לסירוגין בהן ניתן לשלב ספוטים של מנורות, הנמכות מדורגות מגבס יוצרות מראה מרשים ומשדרגות את החלל בצורה משמעותית. בנוסף, בתקרה המונמכת ניתן לשלב מערכות מיזוג בצורה אסתטית, או מערכות הגברה, רמקולים וכדומה השקועים בתקרה ולא בולטים ממנה החוצה.
  3. נישות, מדפים ועיטורים מגבס- נפוץ מאוד לבנות מדפים וכונניות מגבס, הנישות הללו נבלעות בצורה נאה בקיר ויוצרות מראה נקי. ניתן לשלב בהן גם מנורות קטנות או נקודות חשמל.
  4. בידוד רעשים- בעזרת חומרי בידוד מיוחדים ניתן ליצור שכבה מבודדת בעבודות גבס. בנוסף, ישנם לוחות גבס מיוחדים בעלי יכולת ספיגת רעשים שמצליחים לבודד רעש בצורה טובה מאוד.

איך לבחור חברה לביצוע עבודות גבס?

עבודות הגבס אמורות לשדרג את הבית מבחינה אסתטית ולכן חשוב לבחור חברה מקצועית ואיכותית לביצוע העבודה. אם תקפידו על הכללים הבאים תוכלו להבטיח לעצמכם שדרוג משמעות של הנראות בביתכם.

  1. וודאו שקבלן השיפוצים בעל ניסיון רב בתחום עבודות הגבס, בקשו לראות עבודות קודמות ותוכלו לדעת מה היא רמת העבודה והגימור של הקבלן.
  2. בקשו לקבל לוח זמנים לעבודה, עבודות גבס הן מהירות מאוד ולכן אם תקבלו הצעת לו"ז שאורכת זמן רב תוכלו לדעת שהקבלן אינו מקצועי במיוחד.
  3. ביקור בית- קבלן מקצועי יבצע ביקור בית אצל הלקוח כדי לראות את תנאי השטח. כך הוא יוכל לתת אומדן איכותי לגבי זמן העבודה, המחיר וכן לספק ללקוח המלצות בנושא עבודות הגבס.
  4. מחיר משתלם- ערכו סקר שוק כדי לקבל מושג אודות מחיר סביר לעבודת גבס הנחוצה לכם. הקפידו לוודא שהצעת הקבלן נמצאת בטווח סביר, גם הצעה נמוכה מאוד צריכה לעורר חשד אצל הלקוח.Bottom of Form

המאמר נכתב על ידי אריק שיפוצים וצבע – עבודות גבס בירושלים

נגישות