איך תזהו דירות יוקרה בתל אביב?

שוק דירות היוקרה בתל אביב רותח!!!. משקיעים בינלאומיים, משקיעים ישראליים, האוכלוסיה האמידה, בני הגיל השלישי וחברות נדל"ן כולם חוטפים דירות יוקרה בתל אביב כאילו היו לחמניות שזה עתה יצאו מהתנור.

אם גם אתם רוצים לקחת חלק בחגיגה, אז חשוב שתדעו לזהות דירת יוקרה כאשר אתם רואים אותה. חשוב להבין שלא כל דירת יוקרה  בתל אביב יפו דומה לחברתה, להפך, לדירות יוקרה שונות יש מאפיינים שונים, אולם יש גם כמה מאפיינים משותפים שכדאי לחפש בכל דירות היוקרה שאתם רואים והם אלו שיעזרו לכם להחליט אם אתם אכן עומדים לרכוש דירת יוקרה או סתם דירה "רגילה".

unnamed

מאפייני סביבה שמעלים את ערך הנכס: דירות יוקרה בתל אביב יפו שבמרחק-מה מהן יש מוסד אקדמי כגון אוניברסיטה או קולג' יביאו לעלייה בערכו של הנכס. גם קרבה או נוף לים או למאגר מים פסטורלי אחר יעלו את מחיר הדירה, כמובן. בנוסף, קרבה מסויימת לפארק ציבורי גדול יכולה אף להעלות את ערכו של הנכס.

מאפייני סביבה שמורידים את ערך הנכס: בדרך כלל לא נמצא דירות יוקרה בתל אביב הממוקמות לידד בתי ספר או תיכונים. כמו כן, דירות יוקרה לא יהיו ליד גנים ציבוריים שוקקים. גם תחנת רכבת הומה וראשית לא תמצאו ליד דירות יוקרה כמו גם תחנות משטרה או בתי חולים מרכזיים – כל אלו הם גורמים שעלולים להוריד את ערכו של הנכס.

מאפיינים פנימיים שמעלים את ערך הנכס: בדירות יוקרה נמצא חלוקה תכנונית טובה של הנכס, עיצוב יוקרתי עד לאחרון הפרטים הקטנים (אריחי אמבטיה, מכשירי חשמל למטבח, שיש, בית חכם, ארונות, סלון, סולריום וכו') – כל הבית יהיה מעוצב לעילא ולעילא. כמו כן, דירת יוקרה בבניין תמיד תגיע עם מעלית, מרפסת או חצר גדולה – בבית צמוד קרקע. בבניין דירות יוקרה נמצא גם שירותי אחזקה, שירותי בטחון, שירותי נקיון תכופים, שירותי גינון, לובי מפואר, חללים מרווחים לכלל דיירי הבניין, בריכת שחייה, חדר כושר מאובזר, לאונג' וחניה פרטית לכל דייר ודייר.

מאפיינים פנימיים שמורידים את ערך הנכס: אתם תדעו שלא מדובר בדירות יוקרה אם חלוקת הבית ההנדסית תראה לכם לא אופטימאלית, אם התשתית (מים, ביוב, חשמל, גז) רעועה, ישנה או לא מתוחזקת, אם יש רעשים מדירות ליד (העדר פרטיות), אם יש ריחות רעים, אם הדירה לא מעוצבת או מעוצבת באופן זול. בוודאי שלא נמצא שירותים שוטפים כגון שירותי ניקיון, תחזוקה ובטחון.

בכתבה הזו התרכזנו בדירות יוקרה באזור תל אביב אמנם, אבל מה שכתבנו נכון לכל עיר אחרת בארץ, ואפילו לכל עיר אחרת בעולם. אכן, דירות יוקרה שונות אחת מן השניה ולכל אחת יש אופי ייחודי ומיוחד, אך בכל זאת יש גם ביניהם גם מכנה משותף, ומכנה משותף זה הוא הוא שעוזר לנו לדעת באם הנכס עומד בסטנדרט היוקרה או לאו.

 

נכתב בשיתוף עם נווה צדק נכסים

נגישות