סוגים שונים של מטבחים מעוצבים לבית

המטבח שלנו בבית באופן עקרוני משמש אותנו לפעולות פונקציוליות כמו הכנת אוכל, ​אפיית עוגות וכ'ו. אבל אם זאת, המטבח הוא גם האזור המרכזי בבית להתקהלות כל אנשי הבית.

בסגנון העיצוב הישן, המטבח היה מרוחק משאר האזורים בבית, ניתן למצוא גם הרבה בתים עם דלת למטבח, אשר יוצרת הפרדה מהחלקים הנוספים של הבית. בימינו עיצוב המטבח הוא פתוח, אשר משולב עם חלקי הבית, בעיקר עם הסלון ופינת האוכל, ביחד הם יוצרים חלל מרכזי וחשוב בבית.

kitchen

התפיסה השונה לגבי עיצוב המטבח, מקורה בשינויים חברתיים אשר גרמו לאנשים לקחת את המטבח למקום פחות רשמי, ובכך להתייחס לאזור המטבח כמקום יותר חברתי וכמקום אירוח. התפיסה הזאת יצרה הזדמנות למעצבי המטבחים לשלב בין הפן הפרקטי של המטבח, לבין הפן החברתי ולייצר תחושה של אווירה קלילה וכיפית.

אילו סוגים של מטבחים ניתן לעצב כיום?

מטבח קלאסי: עיצוב מטבח בסגנון קלאסי מאופיין בצורות סימטריות, חלקות ונקיות. במטבח קלאסי תמיד תהיה זרימה חלקה והמשכיות בין חלקים שונים במטבח, עם זה השיש, מוצרי זכוכית ואלומיניום. הצבעים אשר מאפיינים את המטבח הקלאסי הם צבעים נעימים ורכים כמו שמנת וגוונים של עץ ואגוז.

מטבח אורבני: מטבח בסגנון אורבני מלווה לרוב במוצרי תעשייה אשר מוצגים כמרכיב עיצובי. עיצוב מטבח אורגני מתאפיין בחלל גדול ופתוח.  בעיצוב אורגני יש שימוש נפוץ בחומרי המתכת השונים, בטון ואבנים. הצבעים שניתן יהיה לראות במטבח אורבני הם חום, אדום כהה , או גם לבן ואפור אשר משתלבים עם חומרי האבן והטיח.

מטבח כפרי: עיצוב מטבח בסגנון כפרי לוקח אותנו לתחושה חמה, נוסטלגית, ביתית ומשלב באותו זמן פרקטיות גבוהה בשימוש במטבח עם נוחות מודרנית. החומרים הנפוצים במטבח כפרי הם שימוש בעץ , אשר יכול להזכיר את שולחן הקצבים. גימורי העץ במטבח כפרי יכולות להיות בכמה אפשרויות, אשר כל אחת מהם מספקת תחושה ואווירה כפרית קצת אחרת, למשל –  עץ משויף, עץ עם הברשה או עץ עם חריצים.

מטבח מודרני: מטבחים מודרניים הם מרכיב חשוב מאוד מהעיצוב הכולל של כל הבית. זה בא לידי ביטוי כאשר בוחרים את החומרים בקפידה ובמיוחד כאשר עושים שילובים של כמה חומרים שונים, כמו: משטחי שיש, עץ , זכוכית , מתכת וכו'. מטבח מודרני יכול להיות גם בסגנון כפרי וגם בסגנון תעשייתי יותר, עם משטחי נירוסטה למשל, אבל המכנה המשותף שיהיה למטבח מודרני הוא שהעיצוב יהיה נקי, פשוט , ללא צורות מורכבות.

 

המאמר באדיבות חברת אבן קיסר מטבחים מעוצבים

נגישות