נותנים אור חדש לעיצוב המרפסת

כאשר מדברים על עיצוב הבית לרוב ידברו על עיצוב החלל הפנימי של הבית. אנו נראה מאמרים על גבי מאמרים המדברים על עיצוב הסלון, המטבח וחדרי השינה. אין סוף מילים נכתבו על סגנון העיצוב השונים. הסגנון המודרני, הכפרי הקלסי והאקלקטי שגורים בפיהם של מעצבי פנים רבים. אך מה בנוגע לעיצוב המרפסת והחצר, חלק גדול ואהוב במיוחד מחלל הבית הינו המרפסת או החצר אך לצערנו חלק זה לא מקבל את תשומת הלב המגיעה לו. לכן במאמר זה אנו נעבור על שלושה מרכיבים שונים בעיצוב החלל החיצוני של הבית וניתן אור חדש לעיצוב המרפסת והחצר.

אור חדש

אז אם במאור עסקננו הרשו לי לפתוח במרכיב הראשון. תאורת החוץ.

תאורת החוץ מורכבת ממספר חלקים מרכזים. החלק הראשון בתאורת החוץ מדבר על התאורה הכללית, התאורה ההכרחית שאותה יש לתכנן כבר בשלב הראשוני של עיצוב חלל החוץ. את התאורה יש לתכנן בצורה כזאת שתאפשר את הצפת האור בהתאם לגודל הגינה או החצר. המאור צריך להיות נרחב כך שיאפשר לנו התמצאות נוחה גם בשעות החשכה. את תשתית החשמל רצוי לטמון לפני שתילת הצמחים ומומלץ גם לאפשר הדלקה ייחודית לכל אזור בנפרד.

החלק השני בתאורה מדבר על מאור לדרכי המעבר ואזורי הכניסה לבית. בעזרת עמודי תאורה נמוכים או באמצעות תאורה השקועה ברצפה ניתן להאיר באופן נעים ולא מסנוור את שבילי המעבר. את הכניסה לבית מומלץ להאיר באמצעות מאור גבוהה יחסית אשר פועל באמצעות חיישן המדליק את התאורה רק כאשר הוא מזהה שמישהו מתקרב לאזור הכניסה. כך נוכל גם לחסוך בחשמל.

החלק השלישי מתייחסת לתאורה מעוצבת שתפקידה הוא להבליט ולהדגיש את היופי העיצובי של חוץ הבית. לדוגמא, קירות מעוצבים, מזרקות, שיחים ועצים. התאורה תבליט את יופיים גם בחושך.

בטון מוטבע לריצוף מעוצב

בעוד שברוב המקרים ריצוף חלל החוץ יתבטא בצורת דק אנו רוצים להציע לכם רעיון נוסף אשר תופס תאוצה בשנים האחרונות. הבטון המוטבע הומצא על ידי קבלן בטון בשם בראד באוומן. באזור שנות השישים של המאה הקודמת החל באוומן לעטר את הבטון באמצעות הטבעת תבניות מתכת. עם השנים שיטת העובדה הפכה לידועה בעקבות שם החברה אותה הקים, בומנייט ארה"ב. כיום ניתן למצוא את הבטון המוטבע בצבעים שונים ובטקסטורות רבות ומגוונות.

את הבטון המוטבע יוצקים על גבי רשתות ברזל. אל הבטון מוספים חומרים נוספים המשמשים להגנה בפני שקיעה וחלחול. בנוסף לכך יש להוסיף את הפיגמנט הרצוי ליצירת גוון הבטון. לאחר החלקת הבטון מתחילים בהטבעת הצורות לבטון עצמו. עיצוב הבטון יכול להשתנות לפי רצונכם והוא יכול להידמות לאריחי סלע בגוונים שונים, ריצוף דק, לבנים אדומות ועוד שלל רחב של עיצובים כאוות נפשכם. כמובן שתהליך זה בשונה מחלק מאור הגינה צריך להתבצע על ידי חברה לבטון מוטבע – בומנייט שכן זהו תהליך הדורש מיומנות וידע מקדים.

פרגולה מעוצבת

הנושא האחרון אך לא פחות חשוב הוא נושא ההצללה והגנה בפני גשם ושמש. הרי אם כבר עיצבתם את החצר שלכם עם תאורה מרהיבה וריצוף מיוחד כל מה שחסר עכשיו זה מקום בו תוכלו לשבת וליהנות מכל היופי הזה. חיפוי החצר יכול להגיע בשלל פתרונות. אנו נדבר על הפרגולה המעוצבת.

לפני שאתם מחליטים על סוג העץ והצבע כדי קודם כל לבחון היכן כדי למקם את הפרגולה עצמה. מומלץ להתייחס לשעות האור וכיווני הרוח על מנת שנוכל לנצל את הצל ברוב שעות היום. רוב הפרגולות נבנות מעץ, דבר המשרה תחושה כפרית ונעימה. העץ עצמו עובר תהליך חיטוי בוואקום המונע מפגע מפני מזג האוויר.

את עיצוב הפרגולה ניתן לעצב במגוון צורות שונות היכולות להיטמע בתוך העיצוב הכולל של הבית. את חיפוי הגג ניתן ליישם על ידי רעפים מסוגננים או על ידי קורות עץ דקות המאפשרות את חדירת האור אך מונעות סנוור. כמובן שלפני  בניית הפרגולה עצמה כדי להתייעץ עם איש מקצוע מנוסה היכול לספק לנו תשובות רבות בנוגע לטיב החומר והעיצוב רצוי.

נגישות