טיפים חשובים בבחירת ארונות קיר לחדרי נוער

מי מאיתנו לא זוכר את גיל ההתבגרות? מדובר באחת התקופות המורכבות ביותר אשר מצריכה לא מעט סבלנות הן מצד ההורים והן מצד המתבגרים. בגיל ההתבגרות רוב בני הנוער מבלים את זמנם מחוץ לבית, מה שלא מאפשר להורים שלהם לדעת היכן הם נמצאים. חוסר היכולת לדעת היכן המתבגרים נמצאים גורם להורים להיות במצב של אי נוחות ולעיתים חרדה. באמצעות עיצוב החדר בצורה מתאימה בני נוער ירגישו בו בנוח. כיצד? הכל מתחיל מעיצוב מתאים. באמצעות עיצוב מתאים בני הנוער ירגישו בנוח ויהיו מעוניינים לבלות בו לא מעט.

כאשר עולה הסוגיה של עיצוב החדר, חשוב מאד לבחון את נושא החומר ולגלות בקיאות בחומרים השונים המשמשים להכנת ארונות קיר. כיום ניתן למצוא מגוון חומרים- החל מחומרים פשוטים ועד לחומרים יוקרתיים. בתחום בניית ארונות ניתן לראות כי חומרים כמו עץ מלא או סנדוויץ נחשבים יקרים ומחזיקים מעמד זמן רב יותר. ישנה חשיבות רבה בבחירת החומרים, היות והגימור הופך את הארונות לאיכותיים. אם אתם שואלים מהו אותו סנדוויץ אותו הזכרנו קודם לכן, הרי מדובר מלבדים הכוללים מספר שכבות עץ. ייחודו של חומר זה בא לידי ביטוי בעמידות בפני לחות – אותה לחות ידועה כגורם המרכזי להרס רהיטים.

ארונות קיר

הורים למתבגרים בוודאי מכירים את הסיטואציה הבאה: ילדם המתבגר חוזר מבית הספר, זורק את הבגדים על הרצפה. מכאן, בעת רכישת ארונות קיר כדאי להקדיש מחשבה לנושא של אחסון. אותם בגדים רבים לא חייבים להיות זרוקים על הרצפה אלא מונחים בצורה מסודרת בתוך הארון. לא רק בגדים זרוקים על הרצפה אלא מגוון חפצים כמו למשל פוסטרים. אותם פוסטרים לא חייבים להיות זרוקים אלא יכולים להיות מונחים בצורה מסודרת בארון. ארונות גדולים מהווים פתרון אידיאלי למדי בכל הקשור לאחסון. יחד עם זאת, חשוב מאד לוודא כי מתקיימת חלוקה פנימית מתאימה כך שיהיה ניתן לדעת היכן נמצא כל חפץ וחפץ.

אם הזכרנו את נושא החלוקה, הרי חשוב מאד לתת על כך את הדעת. ארון של בני נוער מתבגרים אינו ארון של מבוגרים ולכן חשוב להבין ממה מורכבת המלתחה של בני הנוער וכיצד הם מעוניינים לאחסן את פריטי הלבוש – האם לפי צבעים או אולי לפני עונות השנה. כמו כן, יש מי שמעדיף לא לאחסן רק בגדים אלא גם מגבות או סדינים. פרמטר נוסף שיש להתייחס אליו בעניין החלוקה זה האם הם מעדיפים לתלות את לקפל את הבגדים שלהם. בשיטוט בחדרים של בני נוער ניתן למצוא לא פעם בגדים זרוקים על הרצפה ולכן כדאי להתייחס לסוגיה של תלייה או קיפול. במקרה של בני נוער, יש להאמין כי העדפה שלהם תהיה תלייה במקום מסודר. מעצבי פנים שכבר ראו לא מעט חדרים של בני נוער יאמרו כי מקובל להקדיש   אזור רחב לתלייה של שמלות ומעילים וגם מכנסיים. כמו כן, כדי להבטיח סדר בחדר ניתן להוסיף כמה מגירות המשמשות לאחסון חגורות .

אפשרות לראות את הכוכבים האהובים

מה בנוגע לפן העיצוב? לכל מתבגר עולם משלו – יש מתבגרים המעדיפים לעצב את חדרם הפרטי בסגנון המזכיר את הלהקה האהובה שלהם, אחרים לפי סדרת הטלוויזיה האהובה. לכל אחד יש את העדפה הפרטית שלו. בעת בחירת ארונות קיר, ניתן לתת לבני הנוער להביא את התחביב שלהם לידי ביטוי- אפשר לעצב את הארון תוך התייחסות לתוכנית הטלוויזיה האהובה שלהם- קיימת אפשרות להדביק או אפילו להדפיס את הכוכבים האהובים על בני הנוער וכך הם יכולים להסתכל עליהם בחדרם הפרטי. אם הזכרנו את עניין ההדפסה, הרי חשוב מאד לשלב גם מראה- רבים מבני הנוער מבלים שעות רבות מול המראה ולכן זה רק מתבקש להוסיף מראה על מנת ליצור עבורכם את החדר האידיאלי. עיצוב הארון תוך התיייחסות לתחביב שלהם תאפשר לבני הנוער להרגיש טוב יותר.

עיצוב ארונות קיר- יצירתיות זה שם המשחק

בכל הקשור לבחירת ארונות קיר עבור בני נוער חשוב מאד להביא בחשבון את היצירתיות. אם פעם היה נהוג לעצב את חדרם של בני הנוער ללא התייעצות עימם אלא מתוך מחשבה על נוחות, הרי כיום הורים רבים מבינים כי יש צורך לתת ביטוי ליצירתיות. העולם משתנה לנגד העיניים ומה שהיה מתאים בעבר לא ממש מתאים כעת.

כאשר מדברים על יצירתיות בחדרם של מתבגרים, ניתן לשלב את היצירות של בני הנוער בחדר- אם הם מגלים כשרון ציור, ניתן לתלות את הציורים שלהם על דלתות הארון. אם הזכרנו הדפסה או שילוב של ציור, הרי כדאי להתייעץ עם מעצב פנים. אותו מעצב פנים יתרום מניסיונו בכל הקשור לעיצוב החדר.

המאמר בחסות סמגל ארונות קיר ומטבחים מעוצבים לבית.

נגישות