מה לעשות עם הציוד הישן כאשר עוברים דירה?

בשעה טובה ומוצלחת מצאתם דירה חדשה, אליה אתם מתכוונים לעבור בקרוב. בין אם אתם עומדים לשכור דירה אחרת ובין אם רכשתם דירה חדשה מקבלן או דירה מאדם פרטי, עליכם להזמין חברת הובלות כדי להשלים את המעבר. עם זאת, אין טעם להוביל למקום החדש את כל הציוד הישן, כמו ספות ישנות עם ריפוד בלוי, ארונות, מכשירי חשמל שונים ועוד.

ברוב המקרים, כאשר עוברים דירה, רוכשים ציוד חדש לקראת המעבר כמו סלון יוקרתי, פינת אוכל, ארונות הזזה, כלי מטבח, מוצרי טקסטיל ומכשירים חשמליים חדשים. בנוסף, יש ציוד שאולי התאים לדירה בה התגוררתם בעבר, אך הציוד אינו מתאים לדירה החדשה בגלל מגבלות גודל, קו עיצובי וכדומה. לכן, לקראת המעבר, עליכם לערוך מיון מהיר אך קפדני ולהחליט איזה ציוד להשאיר מאחור. כעת נשאלת השאלה, מה עושים עם הציוד הישן כאשר עוברים דירה. לפניכם מספר אפשרויות שיסייעו לכם לקבל החלטה.

כל הפתרונות לציוד הישן

כאמור, קיימות מגוון אפשרויות ופתרונות לציוד הישן שברשותכם: בין השאר תוכלו להחליט לבצע גראז' סייל, לתת תרומה של הציוד הישן לעמותות לנזקקים, להעניק את הציוד בחינם לקרובי משפחה ולחברים או לפנות את התכולה הישנה בעזרת חברות לפינוי דירה ותכולה.

גראז' סייל יאפשר לכם למכור את מרבית הציוד הישן, כל עוד הוא במצב שמיש. עם זאת, כדי לארגן את יום המכירה, עליכם לפרסם מועד מדויק ולהודיע על כך ברשתות החברתיות ובאמצעות מודעות אותן יש לתלות בשכונה. אופציה זו אינה מתאימה לכל אחד, מאחר שהיא דורשת תכנון ויש לארגן את הדירה לפני הגעת קונים פוטנציאליים.

חברות לפינוי דירה

הפתרון המומלץ ביותר הוא לפנות לחברה שקונה תכולת דירה: ישנן חברות פינוי מקצועיות ואמינות שיגיעו עד אליכם ויבחנו את שווי הציוד שברצונכם לפנות ואת איכותו. במקרים מסוימים, החברה תציע שירותי פינוי דירה בחינם, ובמקרים אחרים יהיה עליכם לשלם תמורת הפינוי. יש לזכור כי עליכם לפנות את הנכס מציוד ישן, במיוחד אם אתם שוכרים דירה ובחוזה מצוין שיש להחזירה ריקה, לאחר ניקיון יסודי ולעתים גם אחרי סיוד ותיקון פגמים קלים בקירות.

חשוב לציין כי ברוב הרשויות המקומיות בארץ לא ניתן להשליך ציוד ישן סתם כך לרחוב. העושה זאת מסתכן בקנס גבוה. מעבר לכך, רק חברת פינוי מקצועית מסוגלת לפנות ציוד ישן מהדירה באמצעות מנוף, ובנוסף החברה תורמת חלק מהציוד ומפנה חפצים ישנים למחזור ולאתרי אשפה מורשים, וציוד שניתן לעשות בו שימוש נמכר לשווקי יד שנייה.

תרומה לחברים, למשפחה ולעמותות

אפשרות נוספת לפינוי הציוד הישן מהדירה היא תרומה לעמותות לנזקקים, וכדאי לברר גם בקרב המשפחה והחברים האם יש מישהו שזקוק לחפצים שונים. אם יש ברשותכם רהיטים, כלי אוכל, מצעים, מגבות ומכשירי חשמל במצב טוב, תוכלו למצוא להם בית חדש, במיוחד באמצעות ארגונים לגמילות חסדים ועמותות לנזקקים.

המאמר נכתב בחסות "גל הפינויים".

 

נגישות