כך תהפכו את המרפסת שלכם לשימושית ונעימה במיוחד

מרפסת, המפלט המושלם בדירה, המחליף האולטימטיבי לגינה או לחצר המרווחת, מקום אירוח נוסף ואפילו סתם בריחה אל השקט והאוויר. מה שלא תחליטו, המרפסת תהווה פתרון איכותי וטוב עבורכם, אך בשביל למצות את הפוטנציאל שלה, וליהנות ממנה ככל האפשר, יש ליצור את המרפסת המושלמת: מעוצבת, מוצלת, סגורה או עם סוכך. במאמר זה ננסה לעמוד על הדגשים העיקריים שבעיצוב המרפסת שלכם, על מנת שתוכלו ליהנות ממנה בצורה המיטבית.

המרפסת – החלל המועדף על הישראלים


זה לא סוד שאנו הישראלים אוהבים מאוד לארח, לכן אנחנו מחפשים פתרונות יצירתיים ואיכותיים לאירוח. נדרשת השקעה מסוימת, על מנת להפוך את המרפסת לראויה ומהנה לאירוח, כזאת העונה על הצרכים של בני הבית.
אומנם החורף כאן לא קשה במיוחד, אך הקיץ והשמש הקופחת במרבית ימות השנה, בהחלט מספקים חומר למחשבה במציאת הפתרון האידיאלי. בנוסף בהחלט יש חשיבות למקום המגורים, כמו גם למיקום המרפסת (מערב או מזרח).
חשוב להחליט מהו היעוד של המרפסת? מקום לאירוח, "על האש", מקום להיזרק בו, לקרוא או לאכול בו?
כל אחת מהבחירות טומנת בחובה עיצוב שונה, דבר המשפיע גם על סוג הסגירה למרפסת.

סגירת מרפסת


סגירת מרפסת המתבצעת לרוב בבנייה קלה היא פתרון מושלם לכל סוגי מזג האוויר.
הסגירה מעניקה אסתטיות למרפסת בפרט ולבית בכלל. החל מהצללה, פרגולות, סוככים או סגירת מרפסת לחלוטין, כולם מהווים פתרון אידיאלי המתאים לכל צורכי הלקוח.

בחירת אנשי המקצוע הנכונים לסגירה ועיצוב המרפסת


חשוב לבחור באנשי מקצוע אמינים ומקצועיים. אנשי המקצוע יכולים לעבוד רק לאחר שכל בעלי המקצוע האחרים סיימו את עבודתם, משמע בסוף הבנייה או השיפוץ. בנוסף, כדאי לקיים תכנון מקדים יחד עם אנשי המקצוע, אלו יעזרו לכם להגדיר את סגירת המרפסת האידיאלית עבורכם.

מה חשוב לקחת בחשבון בעיצוב המרפסת?


עיצוב המרפסת בא יד ביד עם סוג סגירת המרפסת ושניהם משפיעים אחד על השני. האפשרויות בנושא העיצוב פרופר הן אינסופיות וכוללות בתוכן: התאמת ריצוף, מעקה, גינון, ריהוט ותאורה. כל אחת מהאופציות משליכה על סוג הסגירה של המרפסת, אך יותר מכל קובעת את האופי של המרפסת. האופי כמובן מושפע גם מהפרטים הקטנים כמו פעמוני רוח, מוביילים, פסלונים, שבשבות וכו'.

שיקולים כלכליים בעיצוב וסגירת מרפסת


מבחינה כלכלית ההשקעה במרפסת בטלה בשישים אל מול יתרונותיה, שלא לדבר על שדרוג חווית המגורים והאירוח בבית. חשוב לזכור כי רוב הבנייה בארץ היא לגובה, לכן סבירות גבוהה שבביתכם תהיה מרפסת.

ולסיום, מרפסת היא מקום ליהנות מהנוף, לנשום אוויר צח, לנוח או סתם לבלות ולאכול ארוחה טובה, השקיעו מחשבה בסגירת מרפסת ועיצובה, כך תיהנו מחלל נוסף בבית, אך כזה אשר יש לו ערך מוסף, והכי חשוב תנצלו את המרפסת.

המאמר נכתב באדיבות אלומתריס- מתמחים בפתרונות לסגירת מרפסת

נגישות