פרטים קטנים גדולים – דברים לזכור כשבונים בית

אחד הפרויקטים המורכבים ביותר בחייה של משפחה הוא בניית בית חדש. זהו הרגע שבו אתם מגשימים את החלום שמלווה אתכם שנים: בית מושלם, שיראה בדיוק כמו שרציתם ויתאים למשפחה שלכם על כל פרטיו. לא עוד פשרות על העיצוב, על הנוחות ועל המראה.

איפיון ותכנון מקדים

לכאורה, אתם תלויים אך ורק בשטח ובתקציב שעומד לרשותכם ומכאן הדרך אל הבית המושלם קצרה, אך בפועל הדברים מורכבים יותר. בית מושלם מורכב מאלמנטים שונים שאינם קופצים לעין בביקור אקראי. מחשבה ותכנון קפדני יעזרו לכם להגיע אל הרגע הנכסף כאשר הפרטים הקטנים מטופלים היטב, ותוכלו ליהנות מהבית החדש ללא צורך בשיפוצים ותוספות שמפצים על חוסרים שהוחמצו בזמן התכנון.

תחומים אותם יש לקחת בחשבון

קיימים מספר תחומים שאנשים נוטים להזניח ומשפיעים בצורה דרמטית על איכות החיים ושביעות הרצון מהתוצאה. כאשר אתם מתכננים את בית החלומות, השתדלו לא להתמקד רק בעיצוב. צבע הקירות, בחירת הריצוף, עיצוב חדרי הרחצה וכן הלאה – הם בהחלט מלהיבים ומרגשים יותר. אבל בית יפה אינו בהכרח בית נוח ונעים. כדי להשיג את הנוחות ותחושת המותרות שאתם נכספים אליה מומלץ להקפיד על שלושה דברים מרכזיים: הראשון: השגת טמפרטורה נעימה בקיץ ובחורף. השני: התקנת תשתית חשמל מתאימה. והשלישי: מטבח שהוא לא רק יפה אלא גם מתפקד היטב מבחינת שליטה בריחות וקלות התחזוקה.

כדי להגיע לטמפרטורה הרצויה בארץ חמה כמו שלנו חובה להשקיע ולקנות מזגן איכותי. התקנת פתרונות מיזוג בבית מוכן היא יקרה יותר ומורכבת מאד לביצוע. התוצאה שתתקבל כאשר מתכננים את תשתית המיזוג ומתקינים אותה מראש תהיה אסתטית יותר ומותאמת בצורה נכונה למבנה. איכות המזגן משפיעה דרמטית על מיזוג הבית – מזגן מאיכות נמוכה עשוי לגרום להוצאות מרובות יותר על שימוש ותחזוקה בהמשך הדרך. כדי לשלוט בטמפרטורת הבית בצורה אופטימאלית יש לדאוג כמובן גם לבידוד מעולה ואם רוצים – ניתן להתקין מערכת חימום בנוסף למזגן. מחשבה מראש על הנושא הזה תבטיח בית שלא קופאים בו מקור בחורף ונמסים מחום בקיץ.

באשר למערכת החשמל, עליכם לחשוב ולתכנן בעזרת חשמלאי מקצועי תשתית שתתאים לצורכי המשפחה. כדאי לקחת בחשבון שימוש מוגבר בהמשך הדרך, שכן חיים נוחים נשענים יותר ויותר על מכשירים מתוחכמים אשר צורכים חשמל. מומלץ לחשוב על טכנולוגית הבתים החכמים גם אם לא מתקינים אותה כרגע ולדאוג שהמערכת תהיה ערוכה לטווח הארוך שבו אולי תרצו להתקינה. מתגים במיקומים נוחים ושקעים במספר הנכון ישלימו את נוחות השימוש.

דבר אחרון הוא המטבח. מטבח הוא אחד החדרים החשובים בבית, אבל לא נעים לשהות בו אם שוכחים להתקין מערכת איכותית להוצאות ריחות, אדים ועשן. הקפידו על החומרים שמהם מותקן המטבח ועל מבנהו כדי שהוא יהיה קל לניקיון ולתחזוקה. נושאים אלה עשויים להישכח כאשר מתמקדים רק בעיצוב המטבח ולא בפונקציונאליות שלו, אבל אין להזניחם.

בונים בית? היכנסו כדי לבחור מתוך מגוון המזגנים של תדיראן.

נגישות