עושים שיפוץ בבית? הגיע הזמן גם להחליף את הריצוף חוץ של הבית

ריצוף לבית משפיע על מראה הבית, על האווירה והתחושה של כל מי שנכנס לחלל אך נוסף על ריצוף הבית יש לבחור בריצוף לחוץ הבית כך שישתלב עם מראה הבית. במידה ותבחרו בריצוף מרשים לתוך הבית אך תשאירו את הריצוף הישן בחצר תפגעו בכל התחושה והאווירה של ביתכם.

גם במקרה של ריצוף חוץ הבית- כמו במקרה של ריצוף לבית יש אפשרויות רבות- ניתן לבחור בדקים מגוונים, אבנים, משטחי בטון, אריחים ועוד. מכיוון שמדובר על תהליך מורכב שדורש השקעת כספים, השקעת זמן, בחירת בעלי מקצוע מתאימים וכו' יש להשקיע מחשבה ולתכנן את הבחירות מראש.

אילו פרטים יש לקחת בחשבון לפני שבוחרים ריצוף חוץ?

בעת בחירת הריצוף יש להתחשב בכמה גורמים. בתחילה יש לבדוק אילו פעילויות אתם מבצעים בחוץ- האם אתם נוהגים לארח או מעוניינים לארח אנשים, האם אתם מעוניינים להתקין בריכה, האם אתם מעוניינים לשתול עצים ופרחים, האם השטח מיועד למשחקי הילדים וכו'. את סוג הריצוף יש להתאים לפעולות שמתבצעות בחוץ, תוכלו למשל לעצב את שטח האירוח באופן מרשים ויוקרתי יותר, תוכלו לעצב את השטח שמיועד לילדים במשטח נוח ועמיד בפני החלקה וכו'.

כמו כן, יש להחליט האם אתם מעוניינים שעיצוב החוץ ימשיך את עיצוב פנים הבית- כלומר האם אתם מעוניינים לצור תחושת המשכיות ויש להחליט איזה סגנון מועדף עליכם- האם אתם רוצים ליצור אווירה כפרית, טבעית, יוקרתית וכו'. פרטים נוספים שיש לקחת בחשבון הינם התקציב והתחזוקה. חשוב לדעת שהעלויות משתנות בהתאמה לסוג ולגודל הריצוף. בנוגע לתחזוקה חשוב לדעת שכל ריצוף דורש תחזוקה שונה, כמובן שרצוי לבחור בריצוף עמיד אשר ישמור על מראהו.

כמה אפשרויות לריצוף חוץ הבית

תוכלו לבחור במגוון סוגי ריצוף חוץ, נציין שלושה מהם- אבנים משתלבות, אריחים ודקים. אבנים משתלבות יצרו מראה מפוספס וניתן לבחור במגוון עיצובים, צבעים וצורות. האבנים יונחו על גבי מצע שלא זקוק לרצפת בטון. יש לציין כי האבנים לא מחליקות. מחיר הריצוף זול באופן יחסי ותלוי בדגם, בגימור, בגודל האבנים ובכמות המוזמנת. האבנים עמידות מאוד אך חשוב לדעת שהן עשויות לספוח שמנים ונוזלים אשר ישפיעו על מראן לאחר זמן מה.

התקנת האריחים צריכה להתבצע על בטון, על גבי הבטון מודבקים האריחים. ניתן לבחור במגוון סוגי אריחים, כמו למשל – קרמיקה ופורצלן. אריחים אלו קיימים בדגמים וצבעים רבים. אפשר לבחור באריחים שמשתלבים עם אריחי הריצוף של הבית ולצור תחושת המשכיות בין פנים הבית וחוץ הבית- תחושת ההמשכיות תיתן הרגשה של שטח גדול. מחירי האריחים משתנים ותלויים בסוג האריח.

קל מאוד לתחזק את האריחים אך בנוגע לבטיחות יש לבחור באריח מחוספס שאינו גורם להחלקה- ריצוף שנמצא בחוץ מושפע ממזג האוויר ועלול להפוך לחלק יותר. כמו כן,יש לדעת כי האריחים עדינים יחסית ועלולים להישבר לאחר זמן.

הדקים עשויות מלוחות של עץ אך ניתן לבנות גם דקים שעשויים מפלסטיק ממוחזר. דקים אלו קיימים בגוונים רבים וטקסטורות שונות. הדק מתאים לאנשים שמעוניינים לצור אווירה טבעית ורגועה ונוח לדרוך עליו. מחיר הדק תלוי בסוגו ובגודל הדרוש. במידה ורוכשים דק טבעי יש לתחזק אותו באופן שוטף משום שהוא מושך מזיקים ועלול להיסדק, לדהות ולהרקיב, אם רוכשים דק פלסטיק אין צורך בתחזוקה שוטפת. כמו כן, יש לזכור שהדק לא משמש לחניה.

לאחר שתבחנו את האפשרויות הקיימות, תתחשבו בצרכים שלכם ובתקציב העומד לרשותכם תוכלו לבחור בסוג הריצוף המתאים ביותר לחוץ הבית.

מתכננים שיפוץ לבית? באתר דירה פלוס תוכלו לבחור שיפוצניק מומלץ. לרשימה המלאה

למאמר המלא: עצות לאיתור שיפוצניקים מומלצים

נגישות