ניקוי מזרנים והחובה לעשותו

מזרנים הם בין הפריטים הבסיסיים בכל בית. לולא הם, לא ניתן לישון בנוח וליהנות משינת לילה עמוקה וטובה. כדי שהמזרנים אכן יספקו את המירב, רבים מהצרכנים משקיעים את מיטב כספם ורוכשים מזרנים איכותיים ויקרים. סוגי המזרנים הנמכרים בחנויות הרהיטים, מתחלקים לשניים. הראשון: האיכותיים יותר העשויים מבדי כותנה או פשתן טבעיים (לרוב הם גם יותר יקרים). השני: מזרנים פשוטים יותר העשויים מרכיבים סינטטיים כמו פוליאסטר, פוליאמיד, ויסקוזה (למרות שלעיתים דווקא זה יוקרתי) ועוד. החיסרון הגדול בכולם, שעדיין לא הומצא הבד אשר מונע כתמים והוא גם נוח לשינה. כדי לנקות מזרנים באופן יסודי הכולל חיטוי, יש צורך לקרוא לחברה מומחית בניקוי מזרנים.

ניקוי מזרנים

כאשר מדובר על כתם קטנטן – נקו בעצמכם

 

לא כולם אוהבים לנקות, ובטח כאשר מדובר על המזרנים בבית. כדי לנקות מזרנים, יש צורך במיומנות מסוימת ובמעט ידע כללי, ע"מ למנוע נזק אופציונלי למזרן. הכלל: מזרן העשוי מבד טבעי – נקו אותו עם תכשירים טבעיים, ואילו מזרן העשוי מחומרים סינטטיים – נקו אותו עם חומרי ניקוי סינטטיים. אם מצאתם כתם חדש על המזרן, אין צורך לקרוא לחברה לניקוי מזרנים כדי לנקותו, זה עולה לא מעט ועם מעט סבלנות תוכלו לחסוך את עלות זו. ראשית הציצו בתגית המזרן ובדקו מאילו רכיבים המזרן עשוי. כאמור, כאשר מדובר על בד כותנה, נקו אותו עם תכשירים טבעיים כגון: חומץ טבעי העשוי משאריות פירות או לחילופין עם קליפת פירות עץ הדר ועוד. כאשר מדובר על מזרן פשוט יותר העשוי מרכיבים סינטטיים, נקו אותו בעזרת חומרי ניקוי לריפודים.

כאשר תסיימו להסיר את הכתם, זכרו לסלק את המים ושאריות חומרי הניקוי או תכשיר הניקוי, כדי למנוע היווצרות כתם חדש כתוצאה מכך. תנו למזרן להתייבש בשמש – מה שיועיל גם לחיטוי המזרן – ורק לאחר ייבוש מלא תוכלו לישון עליו חזרה.

ההבדלים בין ניקוי עם חברה לבין ניקוי לבד

 

כמו בכל תחום או בכל בעיה אשר נתקלים בה, ניתן לפתור זאת בעצמכם וניתן לשלם לאיש מקצוע שיעשה זאת קצת יותר טוב מכם (או קצת הרבה). היתרונות של ניקוי לבד הוא שאתם חוסכים את עלות ביקור המנקה ומבצעים ניקוי מיידי ולא ממתינים עד לבואו המיוחל. היתרונות של מנקה מזרנים הוא שהוא יבטיח הסרת כתמים, נטרול ריחות וחיטוי מלא ההכרחי לכל מזרן בעל שנה לפחות. ובנוסף, תוכלו לחסוך מאמץ ולמנוע נזק למזרנים בבית. מחירי ניקוי מזרנים משתנים בהתאם למספר פרמטרים, וניתן למצוא פערים בין סוגי החברות השונות. לדוגמה: בחברה אחת תמצאו ניקוי מזרן זוגי משני הצדדים ב-300 שח, ואילו את אותה עבודה תמצאו בחברה אחרת ב-450 שח. הבדל זה לא נובע בהכרח מתאוות בצע של המנקה או החברה, אלא בהערכת שווי העבודה שכל אחד מעריך עצמו. ישנם כאלה שמשקיעים זמן כפול על ניקוי המזרנים, משלמים ממיטב כספם ומביאים ללקוח את חומרי הניקיון הכי יקרים בשוק, מגיעים עם ציוד חדש ועוד, ואילו אחרים יעבדו רק כדי לצאת ידי חובה, יקנו גלון של 10 ליטר חומר ניקוי ב-50 שח ובזה נגמר העניין. החובה שלכם כלקוחות היא לבדוק היטב מה אתם מקבלים בתמורה לתשלום, מה האחריות שהחברה או האדם מסוגלים להבטיח, כמה זמן העבודה תיקח, באילו חומרים הם משתמשים, האם הם בעלי תו תקן ועוד.

נגישות