10 טיפים לעיצוב הבית לאחר שיפוץ

אחת למספר שנים, זה קורה: אנחנו מבצעים שיפוץ בסדר גודל כזה או אחר, והבית כמרקחה. מעבר לשאיפה הברורה שהשיפוץ עצמו יתבצע ללא דופי, רצוי להתבונן בו כפתח לשינויים אחרים בבית – גם מבחינה עיצובית. יש מספר טיפים קטנים שיכולים לשפר את עיצוב הבית לאחר השיפוץ ולהפוך אותו למקום נוח ומפנק הרבה יותר למגורים. אספנו עבורכם עשרה דגשים שעשויים לעשות את ההבדל.

לכל שיפוץ יש חוקים משלו 

הכלל המרכזי הראשון שכדאי לזכור. ההנחה היא שהמאפיינים הספציפיים של השיפוץ, הפעולות שנעשו במסגרתו וסדר הגודל הכללי יכולים להשפיע גם על הפעולות שנעשות לאחר מכן מבחינה עיצובית. בדרך כלל, ככל שהשינוי בבית גדול יותר כך גדלות האפשרויות ה"חדשות" מבחינה עיצובית.

התמקדו בשינויים

לאחר השיפוצים, יכול מאוד להיות שהאינטרס שלנו יהיה להדגיש ככל שניתן את השינוי שנעשה. זו הסיבה שאפשר להתחיל לחשוב על העיצוב בהתחשב בשיפוץ הנקודתי, למשל בכל הנוגע לעיצוב המחודש של כל החללים בבית ששופצו.

ביצוע "בדק בית" 

תקופת שיפוצים יכולה להיות בהחלט נקודה בה אנחנו עוצרים, בוחנים את מצב הבית מבחינה עיצובית ומחליטים אילו שינויים נדרשים בהמשך. אפשר בהחלט "לתפוס טרמפ" על השיפוץ ולהיפטר תוך כדי מפריטים עיצוביים, מרהיטים או מחפצים אחרים שאין לכם בהם שימוש.

שלבו בין פונקציונליות לעיצוב

על פי המגזין האינטרנטי   israelidesign.org.il השילוב שבין אסתטיקה לפרקטיקה עומד בבסיס שיפוצים רבים. טעות נפוצה היא להתבונן בעיצוב עצמו אך ורק במונחים של יופי ואסתטיקה, תוך התעלמות מכך שכל החלטה משפיעה גם על הפן המעשי של המגורים בבית. קחו את זה בחשבון.

המפתח לעיצוב נמצא (גם) בפרטים הקטנים 

לאחר שיפוץ מאסיבי של הבית, לא בטוח שיישארו לכם סכומי כסף גבוהים מדי להשקיע בעיצוב. אם אתם בכל זאת מעוניינים לעשות את השינוי המתבקש, אתם יכולים להתמקד בשינויים קטנים שדווקא עשויים לחולל שינוי גדול: הוספת פריטי נוי ואקססוריז, צביעה, טפטים וכן הלאה.

הזמנת בעלי מקצוע 

הן שיפוץ והן עיצוב פנים נעשים פעמים רבות על ידי בעלי מקצוע שונים. אתם בהחלט יכולים לשלב ביניהם תוך כדי השיפוצים ולאחריהם, כך שהמעצב יוכל לעבוד בשיתוף פעולה עם אנשי השיפוצים.

קביעת מועד לשינויים

אנשים עם עין אסתטית יוכלו לחשוב כבר בשלב השיפוצים על השינויים העיצוביים הנדרשים. בהרבה מקרים ניתן יהיה לעשות זאת רק לאחר מכן. מומלץ בדרך כלל לא להמתין יותר מדי, אלא "להכות בברזל בעודו חם".

הבלטת נקודות החוזק

אם קודם לכן ניסיתם להסתיר את כל מה שדורש הסתרה בבית, הרי שלאחר השיפוץ התמונה עשויה להיות שונה. אתם יכולים למקד את תשומת הלב בשיפוצים שנעשו באמצעות תאורה, בחירה נכונה של רהיטים וכן הלאה.

ניקיון יסודי

לאחר השיפוץ הבית נראה פעמים רבות מלוכלך ומאובק. עוד לפני שאתם חושבים על שינויים בעיצוב, עליכם להחזיר אותו למצב ראוי למגורים. אפשר לעשות זאת בעזרת חברת ניקיון מקצועית.

תיהנו

זכרו שזה הבית שלכם, ושהפעולות השונות בסופו של דבר ישתלמו לכם.

 

 

נגישות