רעיונות לשיפוץ הבית – 5 רעיונות שישדרגו לכם את הבית

שיפוץ הבית שלנו והפיכתו למקום נעים ויפה מסייע לנו גם ליהנות מהבית שלנו ומהסביבה שבה אנו חיים, תוך שהשיפוץ מאפשר לנו להעלות את ערך הנכס ולגרום לו להראות במיטבו. כיום ישנן מגוון דרכים קלות לשפץ את הבית ולעצב אותו ללא שימוש בכלי עבודה כבדים או השארת פסולת רבה במקום.

אבל מהן הדרכים לשפץ ולעצב את הבית בקלות? כמה רעיונות לשיפוץ בית בהמשך.

שיפוץ הבית באמצעות צבע

אחת הדרכים היעילות ביותר לשפץ את הבית ולהקנות לבית מראה נעים וחדש היא צביעת הקירות, המשקופים ואפילו צביעת החלונות במידה והם עשויים עץ.

בחרו צבע שמתאים לסגנון עיצוב הבית שלכם תוך שאתם יודעים כי צבעים בהירים מקנים תחושה רחבה לחלל וצבעים כהים מקנים תחושה חמימה וקטנה יותר בחלל.

נסו להיעזר בטפטים אופנתיים לכיסוי קירות עם כתמים או עם פגמים, והתאימו צבעים לפי אופי החדר. לדוגמא: צביעת קיר חדר שינה באדום או בורדו תקנה לו מראה נעים וסקסי. הדבקת טפט צבעוני או בטפט מראה עתיק בפינת האוכל, תקנה לחלל מראה קלאסי ומלכותי.

החלפת דלתות וידיות

אחת הדרכים לשפץ את הבית ולהקנות לו מראה נעים יותר היא באמצעות החלפת דלתות וידיות. אם יש לכם מטבח ישן תוכלו לחדש אותו באמצעות החלפת דלתות: מה שאינו מצריך עבודה מרובה או פסולת בניין.

את הדלתות ניתן להחליף בקלות גם בארונות הקבועים לקירות, תוך התאמת ידיות לסוג הדלתות כמו למשל פרזולים בסגנון עתיק, בסגנון מודרני, מלכותי, כפרי ועוד.

שיפוצים בגבס

שיפוצים בגבס הינם פתרון נפלא למי שרוצה להקים אלמנטים מעוצבים בבית בצורה קלה עם אופציה לפרק את האלמנטים מגבס לאחר תקופה, או אפילו לא לפרק אותם כלל.

באמצעות שיפוצי גבס ניתן להקים קירות בחללים גדולים, לבנות נישות לטלוויזיה ולשלל מכשירי חשמל, לייצר חללי אחסון, לעצב גופי תאורה בתוך חלל גבס, לבנות משטחים, לבצע הנמכות תקרה ועוד. שיפוצים בגבס מקנים בנייה קלה שכל אחד יכול לבצע עם מעט הדרכה באתרים העוסקים בנושא, אך בכדי שהעבודה תהיה נקייה ואיכותית, מומלץ להיעזר בבעל מקצוע.

שיפור מראה הרצפות באמצעות שטיחים

רבים הבתים שהמראה שלהם מיושן או נראה לא נקי בשל שטיחים אפורים מקיר לקיר, רצפות ישנות ופגומות ואף רצפות עם כתמים. כדי לטשטש את המראה הלא נעים של הרצפות, מוטב לפרוש על הרצפות שלל שטיחים שיקנו לבית שלכם מראה מיוחד ונעים. כיום הטרנד הינו שימוש בשטיחים ארוגים בעבודת יד בעלי מראה אתני וצבעוני.

עיצוב פנים

כאשר אתם משפצים את הדירה או את הבית שלכם, בין אם מדובר בשיפוץ מסיבי או קל, חשוב שתקנו לבית מראה חדיש ואמירה אישית וזאת באמצעות עיצוב פנים חדש בזמן השיפוץ. נסו לקבל השראה ממגזינים לעיצוב, מתמונות באינטרנט ומעמודי השראה ברשתות החברתיות. לאחר שתקבלו אינפורמציה, תוכלו לגשת למלאכת העיצוב, לתכנן את נראות החלל ולרכוש את החומרים והאביזרים הדרושים לכם.

כדאי לקרוא: עיצוב פנים כפרי או מודרני

אז אם אתם רוצים ליהנות מבית משופץ ללא תקציב גדול מידי, ימי עבודה ארוכים, רעש ופסולת, זה הזמן לנסות לבחור בכמה שיפוצים מעולים וקלים אשר ישנו את מראה הבית שלכם ויקנו לו טאצ' ייחודי.

נגישות