מאווררים – כיצד בוחרים מאווררים לבית

כמעט בכל בית אנחנו יכולים למצוא שתי מערכות מיזוג וקירור. מערכת מיזוג מרכזית או מערכת של מזגנים שמותקנת במגוון חדרים בצורה כזו או אחרת, ולצידה, מאווררים, בין אם מדובר במאווררי רצפה, קיר או תקרה.

השימוש בשתי המערכות, זו לצד זו, נפוץ מאוד בלא מעט בתים, בין אם זה בגלל שתמיד נמצא אנשים שמעדיפים מערכת אחת על פני השנייה, ובין אם זה בגלל שלא תמיד  אנחנו בוחרים להשתמש במערכת אחת כל הזמן. הדוגמא הקלאסית היא בקיץ, אז אנחנו הרבה פעמים נעדיף להדליק מאווררים ולא להשתמש במזגן כל היום, גם בגלל העלויות, וגם בשביל רצון שהמזגן לא יתקלקל.

אם כך, אז עולה שאלה, כיצד אנחנו יכולים לבחור מאווררים לבית. כיצד אנחנו יודעים לבחור בין מאוורר אחד למאורר אחר, מי מבניהם יכול להתאים לנו יותר? כאמור, אנחנו יכולים למצוא מגוון רחב של מאווררים, הן כאלה שניתן להציב על הרצפה, להתקין על הקיר או לתלות על התקרה. מן הסתם, ההבדלים הם גם בגודל, עוצמה וכן בעיצוב שלהם. אז כיצד אנחנו בוחרים מאוורר מתאים?

לפני שנסביר, חשוב לזכור, להבדיל ממזגן, מאווררים הם מוצר זול יחסית, ואנחנו תמיד יכולים להחליף אותם. הם לא דורשים הכנה והתקנה מיוחדת. עם זאת, מאחר ואנחנו לא רוצים שהקיץ שלנו ייהרס, מוטב לנו לבחור במאוורר אשר יכול להתאים לצרכים שלנו כבר בפעם הראשונה שאנחנו קונים.

דברים שחשוב לשים לב אליהם כשבוחרים מאווררים לבית

דבר ראשון, יש לבחון את שטח החדר. זה יכול להשפיע לא מעט על בחירת המאוורר. אנחנו לא נרצה לבחור מאוורר גדול מדי לחדר קטן ובטח לא להיפך. הגודל צריך להיות פרופורציונאלי, הוא צריך להתאים למה שאנחנו צריכים. אחרת אנחנו עלולים לגלות שהמאוורר לא עושה את עבודתו כפי שאנחנו רוצים.

דבר שני, עלינו לבחון את העיצוב של המאוורר. הוא צריך להתאים לריהוט, לצבעים, ובכלל למבנה החלל בו אנחנו רוצים להציב אותו. הרי לא נרצה שהמאוורר יוצב במקום שלא נוכל להשתמש בו בצורה נוחה או שהוא יבלוט יותר מדי ויהרוס לנו את העיצוב של החדר.

צריך לומר, שכיום נהוג לשווק מאווררים בעיצובים שונים, כאלה שיכולים להתחבר היטב לכל סגנון עיצוב.

דבר שלישי, אנחנו צריכים לבחור מאווררים עמידים וחזקים, כאלה שיכולים להחזיק מעמד זמן רב. אחרת אנחנו נמצא את עצמנו לפני כל קיץ, או במקרה גרוע יותר באמצע הקיץ, מחפשים מאוורר לבית. מוטב לנו לחפש מאוורר אחד יקר שיעבוד כל הקיץ.

דבר רביעי ואחרון, כשאנחנו קונים מאווררים לבית, חשוב שנוכל לתחזק ולטפל בו בצורה נוחה, מהירה ופשוטה, וכן נוכל לתפעל אותו בקלות, בין אם זה אומר שאנחנו נוכל לשלוט באמצעות שלט רחוק בכל הפונקציות שלו, מכל מקום בחדר.

נגישות