שטיחים לקיר לקיר היו נפוצים בישראל בעיקר בשנות ה 70 וה 80. במהלך שנות ה 2000  הם החלו להיעלם בהדרגה. כיום לא תמצאו כמעט אף אחד שקונה דירה ומעדיף שיתקינו לו שטיח. כיום האופציה המועדפת ע"י רבים היא התקנת פרקט. למשל קבלני פרויקטים רבים מציעים פרקט בחדר השינה ורבים מהם כוללים זאת בתוך מחיר הדירה. בכל אופן אם אתם מוכרים נכס או עוברים לנכס ישן ורוצים להסיר את השטיחים ממנו, מוטב להזמין חברת ניקיון איכותית לביצוע עבודה זו. את פעולת הסרת השטיחים לא מומלץ לבצע לבד.

מדוע כדאי להסיר שטיח?

קשה לניקוי – שטיח פוטר אתכם מלשטוף את הרצפה בחלל מסוים אבל הוא צובר בתוכו כמויות גדולות של אבק מידי יום, מה שלמעשה, הופך את החלל להרבה יותר מורכב לניקוי. כמו כן, פרוותם הנושרת של בעלי החיים נלכדת בו בקלות, מה שיגרום בעיקר בחודשי הקיץ לנקות את השטיח כמה פעמים ביום. כמו כן, אם אתם לוקחים גור כלבים או חתולים, יכול להיות שהם יהרסו אותו מכיוון שהם ייהנו לחפור בתוכו כאילו מדובר באדמה.

לא בריא – שטיח הוא קרקע פורייה לחיידקים וגם לפשפשים. מי שסובל מאלרגיה לאבק ימצא את עצמו מתעטש הרבה יותר מהרגיל. בניגוד לשטיח רגיש שאותו ניתן לשים במחסן בקיץ, או לנקות בקלות מתי שרוצים גם ללא הזמנת שירות ניקיון מקצועי, אם אפשר לעשות זאת עם השטיחים הקבועים המותקנים בחדשים.

לא אופנתי –  כאמור, השטיח מקיר לקיר היה נפוץ במשרדים ובתים בשנות ה 70 ו ה 80. ישנם אלמנטים שלא שורדים לאורך זמן ויוצאים מהאופנה. כזהו השטיח מקיר לקיר. מה שפופולארי היום באופנה הוא, כאמור, הפרקט. מה גם שחברות בניה העלו את הסטנדרט של המרצפות כך שאפשר היום לבחור רצפות יפות מבלי להוציא הון תועפות.

הזמינו חברת ניקיון ופוליש מקצועית

כאמור, כדי להיפטר מהשטיח, חשוב להזמין חברת ניקיון מקצועית אשר מספקת שירותי ניקיון כולל הסרת שטיחים מקיר לקיר. לאחר התהליך יהיה צורך לעשות את אחד מ 3 השלבים הבאים:

  1. פוליש – במידה ומדובר באותו סוג מרצפות כמו בבית, יש לבצע פוליש כדי להחזיר לרצפה את הברק.
  2. להחליף לפרקט – אנשים רבים מעדיפים אופציה זו בעיקר בחדרים.
  3. להחליף ריצוף – כך שיהיה זהה לשאר הבית. במקרים רבים בעל הדירה מחליף את כל הריצוף כדי לחדש את מראה הדירה.

באדיבות: פוליש הבית הלבן

נגישות