כיצד לבחור את סגנון המטבח המושלם בשבילכם

כל מי שמתכנן לבנות מטבח, מבין שמדובר בהזדמנות להגשים חלום, בהזדמנות להפוך את המטבח לפונקציונלי ולמעוצב בדיוק לפי העדפה אישית. כמו כן, כל מי שעתיד לבנות מטבח מבין שמדובר בהזדמנות שלא תחזור על עצמה כל כך מהר, ועל כן עליו לשבת ולהשקיע מחשבה לפני שהוא מסתער על שלל האופציות הקיימות. על כן, השלב הראשון מצריך הערכה מדוקדקת של הצרכים שעל המטבח למלא. יש לעבור על פרמטרים כגון נוחות, מיקומים, גודל, מקומות אחסון, ארגונומיה ולא פחות מכל אלה – סגנון. בחירת הסגנון מאוד מהותית, ולו כי בזמן שניתן להטמיע פרזול איכותי בכול מטבח, לא בכל מטבח תצליחו ליצור את האווירה הרצויה לכם, ועל כן יש להבין האם מבקשים שהמטבח יהיה כפרי, מודרני, פשוט, יוקרתי, מינימליסטי, מתוחכם וכדומה.

השלמה לצד קונטרסטיות

ברור לכל שיש לבחון את סגנון המטבח הרצוי בהשוואה לעיצוב הכללי של הבית. עם זאת, אין להסיק שאם הבית מעוצב בסגנון מודרני, הוא מחייב שגם המטבח יהיה מודרני, או אם הבית מעוצב בסגנון כפרי – הוא מחייב מטבח כפרי, וזאת משתי סיבות: ראשית, בכול סגנון ניתן למצוא תתי סגנונות, כך למשל אם בוחנים את המטבח הכפרי, ניתן למצוא מטבח פרובנס שמשלב בין החמימות הכפרית לבין פונקציונליות שהיא יותר מודרנית. שנית, תמיד ניתן לכוון לכך שעיצוב המטבח יהווה קונטרסטיות עדינה, כך שהוא יחיה את עיצוב הבית ויהווה נישה בה ניתן לחוות אווירה מעט שונה.

בחינת מוצרים משלימים

כאשר עומדים לבחור את סגנון המטבח הנכון ביותר עבורכם, יש לקחת בחשבון שמטבח הוא יותר מקובץ של ארונות וממשטח עבודה, אלא מטבח הוא סך כל מה שמוצג בו – מטבח הנו אוסף של כלי עבודה ושל מגוון מוצרי חשמל בשלל טכנולוגיות. על כן, יש להתחשב במוצרים שאתם מבקשים להעמיד על השיש או לתלות על הקיר, יש לבחון את הסגנון העיצובי של מוצרי החשמל שיש לכם (או שאתם מבקשים לרכוש) וכן הלאה. כך, למשל, אם אתם עתידים להתקין במטבח שלכם קולט אדים שייצא ממשטח העבודה על ידי לחיצת כפתור, הרי שהסגנון המודרני יותר יחמיא לו. לחלופין, אם אתם מבקשים להציג במטבח את אוסף מטחנות הבשר העתיקות שלכם, הרי שהסגנון שמייצג מטבח פרובנס עשוי יותר להחמיא לתמונה השלמה.

התייחסות לבחירת חומרים

אנשים רבים חולמים על מטבח עם חיפויי זכוכית, או לחלופין על מטבח עם בוצ'ר במקום שיש. במקרים שכאלו יש לאפשר לחומרים להכתיב את העיצוב העתידי של המטבח. אמנם מדובר בהליך מעט הפוך (מתחילים מהפרט וממשיכים אל העיצוב הכללי), אך גם שיטה זו לגיטימית ועשויה להוביל למטבח האידאלי ביותר עבורכם.

נגישות