הטרנדים המפתיעים של שנת 2016 בעיצוב הבית

שנת 2016 נכנסה לא מכבר, ויחד איתה מגמות, אופנות וטרנדים כמעט בכל תחום ותחום. גם בתחום העיצוב התמונה דומה, ואפילו בולטת יותר מאשר במרבית התחומים האחרים. אם אתם מעוניינים לעצב את הבית שלכם בחודשים הקרובים – כדאי שתכירו כמה מהטרנדים הנוכחיים, חלקם מפתיעים בכל קנה מידה. המאמר הנוכחי יעשה לכם קצת סדר בבלאגן.

השימוש ההולך וגובר במתכת

בשנים האחרונות, המתכת חוזרת בענק לתחום של עיצוב הבית, וצפויה להמשיך להיות ב-2016 שחקנית מרכזית בתחום העיצוב. הנירוסטה, טרנד חם עד לפני מספר שנים, מתחילה לפנות את מקומה לסוגי מתכות אחרים, דוגמת נחושת, אלומיניום או בראס. חומרים אלה "משתלטים" על חלקות רבות בבית, כאשר נוכחות מאסיבית שלהם היא בסלונים ובמערכות הישיבה. בכוחם של רהיטי המתכת ליצור מראה עמוק אך יחד עם זאת גם קליל, כאשר הרהיטים מעוצבים בצורה עדינה ככל האפשר. בדרך זו ניתן ליצור ניגוד המביא לשלם הגדול מסך חלקיו.

העדינות באה לידי ביטוי גם בגוונים השולטים בבית, שמבטאים אף הם עדינות ולכן יוצרים אווירה רגועה בבית. השימוש כיום הוא בגוונים דוגמת ורוד או תכול בהיר, גוונים שגם קל הרבה יותר לשלב בבית מבחינה עיצובית. בתים אשר בעליהם חוששים שמא הבית יהפכו ל"נשיים", יכולים לבחור בגוונים בהירים אחרים.

סלונים פינתיים

מיקום הרהיטים במרחב הוא חלק מרכזי בתורת עיצוב הפנים. מגמה משמעותית מאד שצפוייה לתת את אותותיה בחודשים הקרובים היא: עליית הפופולאריות של הסלונים הפינתיים. אחת הסיבות המרכזיות לכך היא כלכלית במהותה, כאשר עליית המחירים הדרסטית בתחום הדיור בשנים האחרונות מחייבת אנשים לעבור לדירות בהן שטח הפנים קטן יותר. באמצעות הבחירה בסלון פינתי ניתן לחסוך במידה ניכרת במקום ולמעשה "להגדיל" את שטח הבית.

פינות אוכל עגולות

פעם, הבחירה המקובלת הייתה בפינות אוכל מלבניות או ריבועיות, בהתאם לגודל השולחן ומספר האנשים שצפויים לשבת סביבו. אלא שמאז השתנו המון דברים, עוצבו המון מטבחים בישראל, ופינות האוכל העגולות צברו פופולאריות אדירה. לא קשה למצוא לכך סיבות: הן מעניקות תחושה רעננה לחלל שעלול להיות שגרתי, מונעות מצב בו אנשים ירגישו שהם נדחקים החוצה מהשולחן (כי מי אוהב לשבת בפינה?) וגם מקלות על יושבי השולחן להושיט את ידיו למרכז השולחן. גם מבחינת התקשורת בין בני הבית, צורך מרכזי בלא מעט ארוחות, שולחן עגול מקבל יתרון משמעותי.

כורסאות בחדרי שינה

שינוי משמעותי אחר שאנו עדים לו בעת האחרונה הוא ההתבססות ההולכת וגוברת על כורסאות, כפתרון ישיבה נוח בחדרי השינה. אם בעבר היו כיסאות נוקשים ולא בהכרח נוחים, כיום הידיעה היא שבאמצעות כורסאות ניתן לקבל פתרון ישיבה נוח ומפנק פי כמה. הכורסאות כיום מגיעות בשלל עיצובים ועשויות מחומרים "מפנקים", שמאפשרים מנוחה לגוף לאחר תלאות היומיום.

המאמר נכתב באדיבות חנות הרהיטים Salti Concept

נגישות