כמעט כל בית ובניין מודרניים כוללים גם מרפסות שמש לרווחת הדיירים. הביקוש למרפסות כסוג של תחליף לגינה פרטית הביא לכך שבבתים רבים נרשמת השקעה ניכרת בעיצוב המרפסת, בין אם באמצעות אדניות ואביזרים שונים ובין אם באמצעות פתרונות חשובים של הצללה למרפסת.

הצללה למרפסת

בשורות הבאות נתמקד בפתרונות השונים של אמצעי הצללה למרפסת הישראלית. בין היתר נראה מדוע מדובר בהרבה יותר מאשר פתרון אסתטי בלבד ומדוע כדאי להשקיע בפתרון איכותי, שמותאם במדויק.

למען הבריאות, בשביל הנוחות        

לפני שנסקור כמה מאפשרויות ההצללה המבוקשות ביותר כדאי להבין מדוע, בעצם, חשוב כל כך להתקין מלכתחילה אמצעי כזה. בארץ שטופת שמש, כאשר כמעט בכל יום ויום קיימת חשיפה לקרינה (אפילו בחורף) חשוב מאוד למנוע את חשיפת הגוף לקרינה מזיקה. מחוץ לבית, ניתן לעשות שימוש בפתרונות כמו קרם הגנה או כובע רחב שוליים אבל בבית צריך משהו אחר.

פתרונות ההצללה חשובים כדי לאפשר ישיבה נוחה במרפסת, בכל יום ובכל שעה, תחת מעטה של צל נעים. בצורה כזאת שומרים על בריאות העור והעיניים ושומרים על בריאות כללית בכלל. בנוסף, הרבה יותר נוח ונעים להתרגע באווירה קרירה יותר, בלי שמש בעיניים, בלי תחושה של סנוור או חום מעיק. כך, ניתן לנצל באופן מיטיב את המרפסת ואת הבריזה הנלווית אליה גם בימים חמים.

כל הפתרונות, לכל מרפסת

ספר מפורסם מלמד אותנו ש"כל בית צריך מרפסת". באותו אופן ניתן להמשיך ולומר שכל מרפסת צריכה הצללה למרפסת והפתרון המתאים צריך להיות במידה הנכונה. משווקים מובילים של פתרונות הצללה לגינות ולמרפסות, לעסקים ולדירות, מציעים בין היתר פתרונות שמתאימים למרפסות קומפקטיות ופתרונות שמתאימים למרפסות גדולות כמו גם לגינות (פרטיות או ציבוריות).

בין הפתרונות המקובלים למרפסות שונות ניתן למצוא:

  • סוככי זרועות ומרקיזות.
  • סוככי קסטות ומוצרים על בסיס שמשוניות איכותיות.
  • פתרונות קבועים וכן כאלה שניתן לקפל בנוחות.

דגשים לסוככים

כאשר בוחרים סוכך או פתרון של הצללה, מכל סוג שהוא, חשוב לשים לב לא רק לגודל אלא גם לכמה מאפיינים נוספים:

  • אסתטיקה – ישנם דגמים בעלי איכויות אסתטיות יוצאות מהכלל. כך, ניתן בהחלט לשפר את מראה המרפסת ולהפוך אותה לצבעונית ויפה.
  • סוג הבד – חשוב מאוד לבחור סוכך מבד ברמה הגבוהה ביותר. שמשוניות איכות, למשל, שומרות על עמידות מצוינת לאורך זמן, לא מאבדות צבע או דוהות
  • גמישות – ישנם דגמים שבנויים כך שהסוכך חזק אך גם גמיש. עובדה זו מאריכה את אורך החיים ומספקת עמידות גם בפני רוחות חזקות.

המאמר נכתב באדיבות פלדוריט סוככים חשמליים

נגישות