התאמת הריהוט לאווירת הבית

יצירת אווירה בבית היא דבר חשוב ואפילו מתבקש. יצירת האווירה היא פועל יוצא של מספר הנפשות, האופי שלהם, הטעם והסגנון המועדף. את האווירה הכללית מקובל לחזק, לשמר ולטפח באמצעות בחירה נכונה בין פריטים שונים בבית. במיוחד הדבר נכון כאשר מדובר בבחירה של הריהוט הנכון.

התאמת הריהוט לאווירת הבית
התאמת הריהוט לאווירת הבית

כאשר בוחרים את הריהוט שמתאים ותומך באווירה הביתית נוצרת הרגשה של שלמות, של זהות ושל נחת רוח. בחירה לא נכונה בהחלט מפריעה לזרימה ולכן אין להקל ראש בבחירת ריהוט מתאים בחדרים השונים.

האווירה המזמינה

ישנם אנשים שאוהבים את גישת "הבית הפתוח". אצל אנשים ומשפחות שכאלה, כמעט תמיד ניתן למצוא בבית קרובים, אורחים, חברים. אנשים כאלה בדרך כלל אוהבים לבשל ואוהבים לארח והדבר חייב לבוא לידי ביטוי ברהיטים השונים עם דגש על הסלון והמטבח.

לרוב, אווירה כזאת מתאימה לרהיטים שמשתלבים עם חלל פתוח, לא יומרני. מתאים מאוד לארגן את מערכות הישיבה בסלון בצורה של מעגל או חצי מעגל ופחות מקובל לבחור בוויטרינות כבדות או מצויצות. המזנון ומערכת הישיבה וכן הריהוט במטבח יהיו בצבעים בהירים שתורמים להרמוניה ושילוב. פינת אוכל מעץ מלא תתאים מאוד או לכל הפחות כזאת שיש לה מראה טבעי, חמים ונוח.

האווירה המתוחכמת

ישנם בתים שבהם אי אפשר לפספס את האווירה המתוחכמת. אווירה כזאת בהחלט מתבטאת בריהוט שמעוצב אחרת מאשר הזכרנו למעלה. רהיטים מתוחכמים יכולים לשלב עיצוב אדריכלי מודרני ומערכת הריהוט לסלון עשויה להיות מורכבת מכורסאות נפרדות וללא מערכת ישיבה רגילה (כגון 3 + 2).

אווירה מתוחכמת תבוא לא פעם לידי ביטוי בבחירה ברהיטים מעוצבים בגוון כהה. בהחלט יש מקום לרהיטים עם שילוב צבעים של בהיר וכהה ביחד. בקרב חלק מחובבי הסגנון המתוחכם ישנה העדפה ברורה למראה מינימליסטי וקווים נקיים.

האווירה הצעירה

כאשר מדובר בדירות קטנות, לעיתים של יחידים ולעיתים של זוגות צעירים, ניתן ליצור אווירה צעירה באמצעות ריהוט מתאים. כאן, מומלץ לשלב ריהוט מתקפל או קומפקטי, כאשר אקססוריז מתאימים ישלימו את האווירה ליצירת מראה מלא יותר, עם חיות ועניין. כורסאות יחיד מעוצבות ווילונות מיוחדים יכולים להיות בחירה מצוינת.

כאשר מדובר בשטח מצומצם, כדאי לשלב פתרונות אחסון גבוהים וניצול של נישות. במידה וזקוקים לחדר ילדים, ניתן להזמין מיטה גבוהה ומתחתיה ממקמים פינת משחקים או פינת עבודה. חשוב לסיים ולומר שפניה ליצרן רהיטים מוביל, שמתמחה בעיצוב אישי של ריהוט לפי מידה יכול לאפשר השגת תוצאות מצוינות לכל טעם ולכל אווירה.

המאמר נכתב באדיבות גלריה לריהוט oknin – מערכות ישיבה מעוצבות

נגישות