עצות מקצועיות לתכנון שדרוג הבית: תנאי כיסויים ביטוחיים לדירה בשיפוצים

ניקיונות האביב והפסח מתפרצים לחיינו עם בוא האביב, ויחד איתם מתחיל לדגדג בקרבנו הרצון לשדרג ולשפץ את הבית. כבעלי בית או דירה, על מנת שלא ייגרם לכם נזק ללא כיסוי ביטוחי, יש כמה נקודות עליהן כדאי שתתנו את דעתכם לפני תחילת עבודות השיפוץ.

ידעו את חברת הביטוח

בתקופת השיפוצים יחולו שינויים זמניים באמצעי ההגנה על הדירה: סורגים יוסרו, מערכות אזעקה ואזהרה ינותקו, גדרות ומעקות יפונו, ועוד. לכן, יש צורך ליידע את חברת הביטוח שלכם על השיפוץ המתוכנן, על השינוי שאמור להתחולל בדירה ועל משך זמן השיפוצים. כך תבטיחו כי במקרה של אירוע ביטוחי, תוכלו לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

איזה ביטוח כדאי לרכוש

בעלי בתים רבים מסתפקים בביטוח מבנה בלבד, אולם אם ברצונכם להגן על רכושכם ולהגן על עצמכם מפני נזקים לכם, לרכושכם או לגורם אחר, וכן על מנת להימנע מנזקים ומתביעות – כדאי לרכוש ביטוח דירה של הפניקס. ביטוח דירה יכסה נזק לרכוש, גניבת תכשיטים וחפצים יקרי ערך וכן נזקים לצד ג' או לעובדי משק הבית. לעומת זאת, ביטוח מבנה יכסה רק נזקים למבנה, ולא יגן עליכם מפגיעה ברכוש או מתביעות של גורם צד ג', עקב נזק שחלילה ייגרם כתוצאה מן השיפוץ.

קבלן מבוטח

ודאו כי הקבלן שמבצע את השיפוצים מבוטח, וכי הביטוח שלו כולל נזקים שעלולים לקרות לאחד מבני הבית ולרכושכם. התעקשו להעסיק קבלן מבוטח כראוי, על מנת שבמקרה מצער של תאונה או של נזק, לא תאלצו לספוג את הנזק ללא פיצוי מתאים. הקפידו על כך, כי אם הקבלן מעסיק קבלני משנה – גם להם צריך להיות ביטוח מתאים, ואם לא – דרשו להעסיק קבלן משנה מבוטח.

בדקו את הביטוח שלכם

אם רכשם מבעוד מועד ביטוח דירה של הפניקס, עברו על סעיפי הביטוח, שכן ייתכן שאתם מבוטחים ביטוח מלא, הכולל חבות צד ג' וחבות מעביד. כך, אם נגרם נזק לאחד העובדים או לגורם שלישי – אתם מכוסים. אם אין לכם ביטוח דירה מלא, שקלו את הרחבת הביטוח, על מנת שלא תאלצו לשאת בהוצאות עקב נזקים שיגרמו חלילה מעבודות השיפוץ.

דירה משודרגת ולב שקט

החיים מטבעם משתנים תדירות, שדרוג הבית ושיפוצו הם הזדמנות לשפר את איכות החיים של בני הבית, ולהתאים את הבית עצמו לצרכים חדשים שעלו. הזדמנות זו עלולה להסתיים בעגמה, אם לא תבטחו את עצמכם כראוי. ביטוח דירה של הפניקס יגן עליכם ועל רכושכם מפני פגיעות ונזקים. בנוסף לכך, יכסה הביטוח מקרים של פגיעה בצד ג' או של פציעה של מי מן העובדים. אל תשכחו את חובתו של הקבלן לבטח את עצמו, ואת אחריותו על עובדיו ועל כל נזק שעלול להיגרם לכם, ואל תתביישו לברר ולוודא שהקבלן מבוטח כראוי. אם אין הקבלן מבוטח, במקרה של תאונה או נזק, עלול להיווצר מצב בו הקבלן לא יוכל לפצותכם.

נגישות