העתיד בדלת: 5 חידושים טכנולוגיים שיהפכו את הבית שלכם לחכם ובטוח יותר

כיום, הטכנולוגיה נותנת את הטון כמעט בכל תחומי חיינו. בעבר הלא רחוק, מי היה מאמין שהמחשב ישלוט בכל תחומי חיינו, שהאינטרנט יחבר אותנו לכל העולם ושהסמארטפון יהפוך את הטכנולוגיה לנגישה כל כך, ממש בכף ידנו? גם בתוך הבית, רבים הם האנשים אשר יעדיפו לשלוט על מכשירים הנמצאים בו באמצעות שלט רחוק. כמה שפחות טרחה, פחות מאמץ ואיכות חיים שלא הייתה מוכרת עד כה – הנה לכם 5 חידושים שונים שמוכיחים כי העתיד כבר כאן.

בית חכם

בית חכם – כשמו כן הוא. מערכת זו מאפשרת שליטה במערכות מיזוג אוויר, בתריסים חשמליים, בטלוויזיה, במערכת קולנוע ביתית, בדוד חשמלי וכן הלאה. שיטת הבית החכם מבוססת על חשמל, כך ניתן לשלוט בכל מה שנמצא בבית ופועל באמצעות זרם חשמלי. על כל אותם מכשירים ישנה אפשרות לשלוט מהסמארטפון (גם בו עוד ידובר כאן) או מהאינטרנט בכל מקום בו בעלי הבית נמצאים. גם את מכשיר הדגל של חברת "אפל", הרי הוא האייפון בכבודו ובעצמו, ניתן לחבר לבית חכם במקום שלט – השליטה מתבצעת באמצעות תוכנה ייעודית המותקנת על המכשיר.

דלתות

דלתות של רב בריח שונות לחלוטין מדלתות הכניסה הרגילות אותן אנו מכירים מימים עברו. כאן מדובר בפאר הטכנולוגיה, המתחדשת כל הזמן. החברה מייצרת ומשווקת דלתות חסינות אש, אשר בהחלט יכולות להציל חיים, דלתות חסינות אש מבוקרות, דלתות אקוסטיות המבודדות מפני רעשים, דלתות החסינות בפני פריצה וירי ודלתות ביטחון מסוגים שונים. חברה זו ידועה בזכות המוצרים החדשניים שלה, ולעולם אינה קופאת על שמריה. מוצריה מוכרים לא רק בארץ, אלא בעולם כולו. דלת של רב בריח מבטיחה הגנה אולטימטיבית על הבית.

טלפון חכם

טלפון חכם טומן בחובו שלל פונקציות שונות. כיום ישנה מערכת אשר באמצעותה אפשר לפתוח את החנייה הביתית – חסל סדר שלטים או מפתחות. חוקי מרפי מצביעים על כך שרבים הם האנשים שמאבדים את המפתחות או שוכחים אותם, ואילו הסמארטפון צמוד אליהם באדיקות. כל שנדרש הוא אפליקציה מתאימה, באמצעותה יפתח שער החניון. כאמור, הסמארטפון מאפשר גם שליטה במערכת בית חכם, כך שמלבד היותו אמצעי תקשורת הוא משמש גם כאמצעי שליטה לכל דבר.

בקרת אקלים בבית

אין ספק כי המזגן המוכר לנו אינו אמצעי החימום או הקירור המושלם, אולם באמצעות טכנולוגיות חדשניות ישנן מערכות מיזוג אוויר מתקדמות העונות בדיוק לצרכינו ולהעדפותינו. בכל חדר מותקן מזגן שמתחבר למנוע אחד ויחיד, וכך כל אחד מבני הבית יכול לווסת את הטמפרטורה בחלל בו הוא שוהה על פי העדפתו האישית. אין עוד צורך במזגן מרכזי המצריך בניית תקרת גבס והכנות מוקדמות. למעט זאת, תמיד ישנם בבית כאלה שקר להם מדי או שחם להם מדי, וסביר להניח שהמערכת הזו תמנע מריבות. זאת ועוד, המזגן החדשני הוא חסכוני ביותר ומונע בזבוז מיותר של אנרגיה.

חוסכים בחשמל

החשמל עולה לנו לא מעט כסף, והוא גם נחשב לספק אנרגיה מזהם. לא בכדי יותר ויותר אנשים מציבים על גגות בתיהם פאנלים סולריים. כיום ישנה אפליקציה חכמה במיוחד, באמצעותה כל אחד יוכל לדעת כמה אנרגיה צורכים המכשירים החשמליים בביתו. את הסמארטפון אפשר להצמיד לכבל המתח של המכשיר החשמלי, וכך לדעת בדיוק מהי צריכת החשמל שלו. בעזרת טכנולוגיה זו, הצרכנים ידעו טוב יותר אילו מכשירים חשמליים עדיף להם לרכוש.

נגישות