כיצד בוחרים מעצב פנים בצורה נכונה

כל מי שמכיר את התחום של עיצוב פנים יודע, שבישראל פועלים עשרות מעצבי פנים מסוגים שונים, כל אחד מגיע מאסכולה שונה ומציג צורת עיצוב שונה לבית או למשרד. השאלה הגדולה היא כיצד לבחור את המעצב הנכון, זה שיכול להתאים לצרכים שלנו ולסגנון שאנחנו רוצים להתהוות למשרד או לבית שלנו.

כשאנחנו בוחרים מעצב פנים בצפון, עומדים לרשותנו כמה נקודות מבט דרכן אנחנו יכולים להתבונן בתהליך הבחירה. בהמשך המאמר אנחנו נציג את נקודות המבט השונות, אך לפני כן נסביר מדוע מומלץ למי שמתגורר בצפון, לחפש מעצב פנים באזור ולא לבחור מאזור אחר.

יש לכך שתי סיבות עיקריות, הראשונה פרקטית, מבחינה לוגיסטית יהיה יותר נכון לעבוד עם מעצב פנים שעובד באזור והמשרד שלנו מהאזור ולא מעצב פנים שפועל באזור אחר וצריך בכל פעם לנסוע אלינו. הסיבה השנייה היא רעיונית, סביר להניח שמעצב פנים בצפון יכיר טוב יותר את האזור, הוא ידע כיצד לשלב את הסגנון שלו לסגנון אשר מתאים לצפון. כמובן שגם מבחינה פרקטית זה יכול לעזור, מאחר והוא מכיר בעלי מקצוע באזור שיכולים להשתלב בתהליך העבודה.

נקודות מבט בתהליך בחירת מעצב פנים

זה לא משנה אם אנחנו צריכים לבחור מעצב פנים בצפון או מעצב פנים בכל מקום אחר בארץ, עלינו לבחור נקודות מבט דרכן אנחנו נבצע את הבחירה. הנקודה הראשונה בדרך כלל תהיה סגנון העיצוב. לשם כך אנחנו נבחן עבודות ישנות ונתרשם מהן, על פיהן נחליט איזה מבין המעצבים יכולים להתאים לנו יותר.

נקודה מבט אחר היא התקשורת עם המעצב. יש מעצבים שמשתפים איתנו פעולה ומקבלים את העובדה שזה הפרויקט שלנו וגם אנחנו לא אנשי מקצוע, יש לנו מילה בעניין. לעומת זאת יש מעצבים שמעדיפים שניתן להם להתהוות הכל, ויש לקוחות שאוהבים את זה. חשוב להחליט באיזה סגנון עבודה אנחנו מעדיפים לעבוד.

עוד נקודת מבט אפשרית היא זמינות ונגישות. מעצבי פנים יכולים לעבוד מולנו ישירות ויכולים להציע לנו לעבוד מול הצוות שלהם, הם יכולים לקבוע שהם עובדים איתנו בזמן מסוים ויכולים לקבוע שהם זמינים עבורנו כל הזמן. זו שאלה מה אנחנו צריכים ומה אנחנו מחפשים.

נקודת מבט אחרונה שנציג קשורה לעלויות. בסופו של דבר, הכל תלוי בגודל התקציב שעומד לרשותנו, עד כמה אנחנו יכולים ומעוניינים להשקיע בעיצוב. כל מעצב יקבע את העלות שלו בהתאם לכמות שעות העבודה וסוג הפרויקט. אנחנו צריכים לעשות את החישוב האם זה משתלם לנו.

כאן המקום לציין, עיצוב פנים זה תהליך שמתבצע אחת לכמה שנים טובות, ולכן אם אנחנו מחליטים לעבור אותו, עלינו לקחת בחשבון שיש עלויות ומומלץ לנו להשקיע, שכן זו השקעה משתלמת והיא לטווח ארוך מאוד.

נגישות