עיצוב מקצועי של חלל הפנים בבית הפרטי יכול לפנות מקום, לשפר את איכות החיים ולסייע בפעולות יום יומיות כמו בישול ואפייה. במאמר הבא נביא טיפים לעיצוב ונתמקד באיזור המטבח

עיצוב הבית מתחיל בדרך כלל במטבח. זהו אחד החדרים החשובים בבית ובו מבלים כל בני המשפחה. את המטבח כדאי לעצב לפי אופי השימוש ותוך התייחסות לשיקולים הבאים:

א. הרגלי בישול ואפייה – בכל בית יש הרגלים אחרים של בישול ואפייה. בחלק מהמקומות מבשלים על בסיס יום יומי ולא מוותרים על אפייה פעם בשבוע לפחות, לעומת בתים שבהם מעדיפים להזמין איכות ורק לעיתים רחוקות להשקיע זמן בבישול עצמי. הרגלי הבישול והאפייה יסייעו להחליט האם לעצב מטבח פונקציונאלי או להתמקד בפן האסתטי בלבד.

ב. בחירת כלים ופתרונות אחסון – יש סוגים שונים של כלי מטבח שיכולים להתאים לסגנון העיצוב המודרני. את הכלים מאחסנים בתוך ארונות נגישים, נוחים ובטוחים. רצוי לתת עדיפות לעיצוב המטבח עם כלי נירוסטה, על מנת ליהנות גם מיתרונות של עמידות, ברק ואסתטיקה. ציוד למטבחים מנירוסטה מומלץ עבור בתים פרטיים, מסעדות ומטבחים תעשייתיים כאחד.

ג. ריצוף וחיפוי קירות – המטבח הוא גם חדר שצפוי לספוג כמויות גדולות של לכלוך. יש לדאוג לריצוף מתאים עבור חלל הפנים במטבח, ובאותה הזדמנות לברר על חיפוי קירות עמיד. אפשר לרצף את המטבח עם פרקט עמיד במים, אריחי גרניט פורצלן או בטון מוחלק. את הקירות מחפים בדרך כלל עם אריחי קרמיקה או בשילוב משטחי זכוכית.

ד. מכשירי חשמל – בכל מטבח מודרני יש מכשירי חשמל שתופסים מקום. הטיפ הוא לעצב את המטבח תוך הקצאת איזור ספציפי עבור מכשירי החשמל. הם צריכים להיות מספיק קרובים לנקודות החשמל, אך רחוקים מהכיור או מברז המים. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי התאמת מכשירי החשמל לסגנון העיצוב במטבח ולאווירה בשאר חלל הפנים של הבית או הדירה.

קו דקורטיבי אחיד בין המטבח ושאר החדרים

הסוד לעיצוב פנים הוא יצירת אחידות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, שימוש ביותר מדי צבעים לא מסייע לעיצוב, אלא דווקא פוגע בו. הטיפ בהקשר הזה הוא לבחור קו דקורטיבי אחיד ולשמור עליו בין המטבח ושאר החדרים. אפשר לדוגמא להתכתב בסלון או במבואת הכניסה עם אלמנט צבעוני ובולט אחד בתוך המטבח, או להעדיף עיצוב סולידי יותר שנשען על שחור-לבן-אפור. אפשרות אחרת היא לעצב את הבית בסגנון כפרי ולרהט אותו עם עץ, פרופיל בלגי בחלונות ושטיחונים.

עיצוב פנים דורש זמן וסבלנות. כדאי להתרשם מדוגמאות לעיצוב פנים, להגיע לאולמות התצוגה על מנת לשאוב השראה ולהתעדכן בטרנדים האחרונים. העיצוב אמור לשרת את צרכי הבית לאורך זמן ולשדרג את השהות בו. העיצוב חשוב לכל החדרים והוא מחייב התייחסות בעיקר במטבח.

באדיבות סופר נירוסטה אשקלון בע"מ ייצור ושיווק מטבחים מעוצבים מנירוסטה

 

נגישות