הנמכת תקרות בעיצובים מיוחדים

בעת בניית בית חדש, או בשיפוץ בית קיים מתעורר לפעמים הצורך בהנמכת תקרות החדר.
מדוע להנמיך תקרה? אפשר לחלק את התשובה לשני המצבים הנפוצים ביותר, הנמכת תקרות לצורך דקורטיבי, והנמכת תקרות כדי להסתיר חשמל, מזגן או כל דבר אחר במבנה.

הנמכת תקרות לצורכי עיצוב

הנמכת תקרות לצורך דקורטיבי תלויה בעיצוב החלל, לפי החלטת מעצב הפנים ובעלי הבית. ניתן לעשות הנמכת תקרות מדורגת, תקרה צפה או תקרות בעיצובים מיוחדים כמו עיגול, אליפסה ועוד. בד"כ מומלץ להציב גופי תאורה בתוך או בסמוך לתקרה הדקורטיבית כדי להדגיש את המראה שלה בחדר.

הנמכת תקרות פרקטית

תקרות גבס מתאימות במיוחד להסתרת כבלי חשמל בולטים, מערכת מיזוג מרכזית, ופגמים אחרים בתקרה. כדי לבצע הנמכת תקרות על ידי גבס צריך תכנון מדויק של התקרה המונמכת והפריטים שהיא תסתיר. את כל עבודות החשמל, והאינסטלציה יש לבצע לפני סגירת התקרה, ובמידת הצורך להשאיר פתחים ייעודיים כדי להגיע למכשור (מזגן, גופי תאורה וכו') בצורה יעילה מבלי לפגוע בתקרה.
ביצוע עבודת הנמכת תקרות על ידי גבס לא שונה מהותית מבניית קיר גבס, העבודה פשוט נעשית במאוזן במקום במאונך. ומשתמשים ברשת ברזל צפופה יותר, כדי שמשקל התקרה לא יגרום לבטן. חשוב מאוד שאת העבודה יעשה איש גבס מומחה על ידי ציוד מאושר, ולא בצורה חובבנית, כדי לקבל תוצאות איכותיות, ובטוחות.

דגשים לפני בניית תקרות גבס

חשוב לוודא לפני בניית התקרה כי אין רטיבות בתקרה הקיימת, או בצנרת מעל התקרה. רטיבות בתקרה תפגע מאוד בתקרת הגבס ועלולה להיות מסוכנת ביותר.
יש להקפיד על תכנון מדויק של התקרה או הנישה. גם כדי לשמור על עיצוב מוקפד, וגם, כדי להבטיח שתקרת הגבס המונמכת תכיל את מה שהיא צריכה להכיל בתוכה בצורה טובה (למשל במערכת מיזוג מרכזית(
חשוב להקפיד על איש מקצוע מומחה, ועל עבודה עם חומרים בעלי תו תקן.
במידה ויש צורך בתעלות אוורור וכניסה לתקרה המונמכת, יש להציבם בקרוב למזגן, ובגודל מספיק כדי לבצע בו עבודות תחזוקה במקרה הצורך.
הנמכת תקרה בחלל משנה את הפרופורציות בחדר. מומלץ להתייעץ עם מעצב פנים לפני עבודת הנמכה כזו.

נגישות