אנו לא מדבקים תוויות, אך בתור אנשים מהעולם השיפוצים יש לנו כמה תבונות ואפילו עובדות שחשוב שתדעו, ובין היתר כמה אנקדוטות מצחיקות בכל הנוגע למה ומי זה השיפוצניק. ובכן, לרוב קוראים לו "משה" ולעתים גם "דוד". השיפוצניק אינו שונה במהותו מקבלן שיפוצים, למעשה קבלן שיפוצים הוא שיפוצניק בעצמו, לעתים אותם שיפוצניקים אשר נוהגים לקרוא לעצמם קבלני שיפוצים ולא שיפוצניקים נוהגים להאציל סמכות על שיפוצניקים אחרים, קבלני משנה.

 

מי יכול לקבל את תואר השיפוצניק?

ובכן, שיפוצניק הוא כל בעל מקצוע אשר מתמחה ביותר ממקצוע אחד, ולפרויקטים בינוניים לכל הפחות. משמע, שיפוצניק הוא איש גבס וחשמלאי, שיפוצניק הוא רצף ומנסר בטון, ובהרבה מקרים שיפוצניקים הם גם הכל יחדיו. הסיבה שהדגשנו את העובדה ששיפוצניקים מיועדים לעבודות בינוניות ומעלה, היא שהם האנשים המתאימים לשיפוץ הבית שלכם. בעלי מקצוע, שבדומה לשיפוצניקים גם הם מתמחים בכמה מקצועות-  אך ברמה פחות מעמיקה, ויודעים לעשות עבודות קטנות בלבד קיבלו שם תואר אחר –הנדימן. ההנדימן מספק פתרון מצוין לתקלות קטנות בבית בכל תחום, מאינסטלציה ועד לבנייה בגבס, אך השיפוצניק הוא פתרון לשיפוץ אמתי, ולא לתיקון בעיה כזו או אחרת.

 

ובכן, לאחר שהבנתם מי הוא בדיוק מיהו ומהם שירותיו של השיפוצניק הכירו כיצד התואר מוענק לו באופן רשמי וחוקתי. שיפוצניק אשר רוצה להיקרא כך באופן רשמי, חייב להיות קבלן שיפוצים מורשה, וזאת במרשם הקבלנים תחת בהתאחדות קבלני השיפוצים (תאמינו או לא, זה קיים ואפילו חשוב), והם מסווגים בקוד 131. השיפוצניקים האלה עוברים הסמכה רשמית, מבוטחים בביטוח מקצועי, ובעל ניסיון והתמחות אמתית בתחומיו. זה נכון שישנם הרבה מאוד שיפוצניקים, או קבלני שיפוצים מצוינים ומוכשרים, אבל תמיד צריך לזכור שיש את אלה שהמקצוע שלהם באמת חשוב להם והם גם לרוב אלה שרשומים תחת סיווג 131, ואיתם גם מומלץ לעבוד. בסך הכול, קיימים לערך כ-16,000 שיפוצניקים במדינת ישראל, מתוכם רק 8% לערך רשומים תחת רשם הקבלנים.

צעדים ראשונים עם הקבלן

לאחר שבחרתם את השיפוצניק המתאים, משימתכם לא הסתיימה בזאת. ישנם מספר פעולות שכדאי ואף רצוי לבצע טרם התחלתם את שיתוף הפעולה עם השיפוצניק. ראשית, במסגרת הצעת המחיר (חובה) וההסכם לשיתוף הפעולה (גם חובה) דאגו לרשום את כל הפרטים כולם, מבלי להחסיר דבר יחד עם עלויות. מעבר לכך, דאגו גם לרשום דברים שעלולים להיווצר בהמשך, או דברים עתידיים שאתם עשויים לחפוץ בהם במהלך השיפוץ, ועל השיפוצניק יהיה לבצע תוך שאתם לא מחליטים על כך מראש. כמובן שבכל המקרים חשוב גם להציב את המחיר עבור כל פעולה. היו כמה שיותר מפורטים, דאגו לרשום את המטראז' של הריצוף, את מספר הצבע המדויק שנבחר לקיר, וכל זאת על מנת שלא יהיו הפתעות לא רצויות בהמשך. לאחר שהתחלתם לעבוד, פקחו על המתרחש בביתכם בכל עת.

נגישות