דשא סינטטי בירושלים – למה זה משתלם לנו

בעשור האחרון, אנחנו יכולים לראות פריחה גדולה בתחום של דשא סינתטי. בלא מעט בתים פרטיים וכן דירות מגורים עם מרפסות פתוחות, מותקנים מרבדים של דשא זה, בגינות ציבוריות העיריות החלו להתקין מרבדים דומים וכן קבוצות ספורט רבות, בפרט קבוצות כדורגל נוהגות להתקין במגרשי אימון, דשא סינתטי במקום לגדל דשא רגיל. יש לכך סיבות שונות ואנחנו נעמוד עליהן כאן.

לפני שנתחיל, חשוב לציין, דשא סינתטי לא מחליף את הדשא הרגיל, אנחנו עדיין יכולים לראות מדשאות טבעיות בפארקים, גנים, ואפילו במגרשי כדורגל. אך עם הזמן משתנה התודעה בעניין ויותר גורמים מסכימים שהשימוש בדשא סינטטי, במקומות ובמקרים שונים, הוא עדיף על פני שימוש בדשא רגיל.

חשוב לומר עוד, שבמהלך השנים אנחנו יכולים לראות פריחה בכל הקשור לחברות אשר מתקינות דשא סינטטי בירושלים, תל אביב ובערים אחרות בישראל. הפריחה נובעת הן כתוצאה מכך, שאיכות הדשא השתפרה מאוד במהלך השנים וכן כמובן, כתוצאה מהעלייה בביקוש לדשא שכזה, בפרט בישראל שתנאי מזג האוויר, כמעט דורשים שימוש במרבדים סינתטיים. בחלק הבא של המאמר, נסביר מדוע דשא סינתטי הוא משתמש לשימוש בישראל.

דשא סינטטי – מדוע אנשים משתמשים בו

כאמור, אנחנו יכולים לראות במקומות רבים, מעבר לשימוש בדשא סינתטי במקום בדשא רגיל או לחילופין, אנחנו יכולים לראות דירות ומשרדים עם דשא סינטטי בירושלים ובערים רבות אחרות בישראל, מבנים בהם לא היינו יכולים לראות בעבר שימוש בדשא רגיל. הנה הסיבות לשימוש הנרחב בדשא סינתטי.

ראשית, להבדיל מדשא רגיל, ניתן להתקין דשא סינטטי בכל מקום. הוא לא דורש אדמה, הוא לא דורש שנגדל ונשקה אותו. פשוט מדביקים את המרבד לרצפה ואפשר להשתמש בו. זו הסיבה שניתן לראות אותו גם במבנים שאין בהם אדמה, כמו מרפסות או חדרי ילדים, למשל.

שנית, הוא מחזיק מעמד זמן רב. בניגוד לדשא רגיל שיכול להצהיב בקיץ, הרי שדשא סינטטי מחזיק מעמד. הוא יכול להתאים לכל תנאי מזג האוויר ושום דבר לא פוגע בו.

שלוש, הוא לא דורש תחזוקה. דשא רגיל דורש השקיה, גיזום וכדומה, דשא סינתטי דורש התקנה ולא יותר מזה.

ארבע, הוא הרבה יותר איכותי היום מאשר היה בעבר. אומנם מרגישים שהוא סינטטי ולא אמיתי, אך לא כמו שהיה בעבר ולכן ניתן להשתמש בו בצורה הרבה יותר קלה ונוחה.

חמש, הוא בטוח. מי שרוצה לרוץ או לשחק על דשא סינטטי לא צריך לחשוש, מדובר במרבד בטוח. בדשא רגיל לעומת זאת, עלולים להתגלות בורות שיכולים לגרום נזקים עצומים לרגליים.

שש, שימוש בדשא סינטטי הוא תחליף נהדר לשימוש בדשא רגיל אם רוצים לחסוך בעלויות. זו הסיבה שקבוצות ספורט רבות בוחרות להשתמש בו במגרשי האימונים שלהם. זה הרבה יותר זול להתקין ולהחזיק דשא כזה מאשר לטפל בדשא רגיל.

נגישות