גינה שצבעה ירוק בוהק, עצים הנישאים לגובה, עציצים ופרחים מרגשת אותנו כל פעם מחדש. גם אם אנו נמצאים בעיר מלאת פיח, דרך הגינה אנו יכולים להרגיש את החיבור לטבע. אך כל הנראה לעין דורש תחזוק רב. מאחורי כל גינה מטופחת עומד אדם שדואג למראה שלה, בעל כלי גינון מתאימים ומשקיע זמן רב בטיפולה. כלי גינון הינם נחוצים בכל גינה ולכן ישנם אינספור כלים שניתן לרכוש על מנת ליצור את הגינה האולטימטיבית. ישנם כלי גינון מוטוריים, כלי גינון חשמליים וכלי גינון ידניים. לכל אחד מהם יש יתרונות ועלינו רק לבחור את המוצר שמתאים לנו מבין שלושת הקטגוריות.

כלי גינון

אילו כלי גינון נצטרך על מנת לטפח את הגינה?

כאשר אנו רוצים להתחיל וליצור גינה, יש את הצורך לערוך תכנון ולחשוב כיצד אנו רוצים שהיא תיראה והיכן יהיה מיקומם של העציצים והפרחים. לכל הפעולות הנדרשות יש כלי גינון מתאימים ומקצועיים שלהם נזדקק לדוגמא: כלי להכנת האדמה, לנטיעת עצים, להשקייה ולגיזום. במידה ואנו בוחרים בכלי גינון חשמליים הרי שניתן לבחור בין מכסחת דשא חשמלית שתורמת לצמחיה מחודשת של הדשא, מפוח חשמלי וחרמש חשמלי שמסייע לחתוך את הדשא במקומות אליו המכסחה איננה מגיעה. בתחום כלי הגינון הידני ניתן לבחור בין מזמרה לקיצוץ גבעולים, מעדר שנועד לרענן את האדמה ומגרפה. בתחום המוטורי ניתן למצוא טרקטורון כיסוח ומגזמה.

ישנם שני קריטריונים חשובים לא פחות לבחירת כלי גינון. האחת הינה הפן הכלכלי. הקמת גינה חדשה ושמירה על טיפוח יום יומי דורשת השקעה כספית רבה. החל מקניית האדמה, פרחים, עצים וכלי הגינון. לכן, יש לערוך תקציב מראש ולדעת לאילו כלים תזדקקו על מנת ליצור את הגינה עליה חלמתם. תמיד ניתן להיעזר גם באיש מקצוע אמין שידע לספק לנו את המידע הנדרש. פן נוסף הינו הבטיחות. יש לבחור כלי גינון שיתאימו לרמה המקצועית שלנו ולידע הנדרש על מנת להפעילם. לפני השימוש במכשיר מומלץ לקבל הדרכה מדוייקת כיצד להפעיל ולהשתמש בכלים באופן בטיחותי כך שלא יסכן אותנו ואת הסובבים.

נגישות