משפצים את הבית? זה הזמן לבחור קרמיקה!

אם אתם במהלך שיפוץ הבית, או בנייה מחדש, וודאי קרמיקה היא מילה שהוזכרה רבות במהלך התכנון. קרמיקה הוא אחד מאריחי החיפוי הפופולריים ביותר בתעשיית מוצרי הבניה וזאת הודות ליתרונותיה הרבים. אחת הסיבות המרכזיות לפופולריות של הקרמיקה, הם אינספור אפשרויות המוצעות בשוק, שהרי ההיצע הוא רב וניתן למצוא אריחי קרמיקה בגדלים שונים, בעיצובים שונים, ישנם אריחי רגילים, אריחים צבעוניים, אריחי גרנית פורצלן ועוד סוגים רבים.

איך תבחרו את הקרמיקה המתאימה לכם ביותר?

דבר ראשון הוא החוזק של הקרמיקה –על אריחי הקרמיקה להיות חזקים ובעלי רמת שחיקה גבוהה, על מנת שתוכלו ליהנות ממנה לאורך שנים רבות. זאת ניתן לבדוק על ידי רכישת הקרמיקה מחברה אמינה ומובילה המציעה אחריות מלאה של כמה שנים על מוצריה.

אישור של מכון התקנים – על אריחי הקרמיקה, להיות עם אישור של מכון התקנים הבודק היטב את נתוני הקרמיקה ומאשר אותה מבחינה בטיחותית. מכון התקנים בודק את הדברים הבאים: חוזק האריחים, כושר הספיגה שלהם, את רמת ההחלקה, את החומר עצמו אם הוא מסוכן לסביבה ועוד פרמטרים שונים ולאחר מכן הוא מאשר שהקרמיקה בטיחותית ותקינה.

עמידות נגד החלקה – כאשר בוחרים קרמיקה לריצוף רצפת הבית, יש לוודא כי לא מדובר בקרמיקה מחליקה, בעיקר אם יש ילדים קטנים בבית, שהרי חלילה דבר זה יכול להסתיים באסון. בבחירת קרמיקה לריצוף האמבטיה, יש להקפיד כמה וכמה על הנושא.

בחירת הצבע – לצבעים יש כוח עצום על הנראות הכוללת, לכן יש לבצע בחירה נבונה תחת הקפדה על פרקטיות ונוחת בלתי מתפשרת. לדוגמא – בחירת קרמיקה לבנה, היא אמנם יפה, אך כל לכלוך קטן ניראה לעין באופן מידי, כך בבתים בהם יש ילדים קטנים או חיות מחמד, תמצאו את עצמכם כל היום מנקים את הבית. לכן, במקרים אלו, תוכלו למצוא קרמיקות לריצוף במגוון צבעים אחרים, אך שימו לב כי ריצוף עם קרמיקה כהה, יקטין מעט את החלל, בעוד קרמיקה בהירה, תגדיל את החלל.

בדקו מהי מטרת הקרמיקה טרם הבחירה – טרם בחירת הקרמיקה, בדקו לאיזה צורך הוא נועד, אם לדוגמא הוא נועד כחיפוי לחדר האמבטיה או השירותים, התאימו קרמיקה המתאימה למטרה זאת, או אם מדובר בקרמיקה לריצוף חדר הילדים, תוכלו למצוא קרמיקה בצבעים עליזים וכך הלאה לגבי שאר האזורים בביתכם.

כמה זה עולה לכם?

מחיר קרמיקה משתנים מחברה לחברה ומסוג הקרמיקה ואיכותו. כך שככל שאיכות הקרמיקה עולה, כך מחירה הולך וגדל. אך זכרו כי לא כל יום מחפים קיר בקרמיקה או מחליפים ריצוף בבית, כך שעליכם לבחור בקפידה קרמיקה איכותית שתחזיק לכם לאורך שנים רבות. מרוב העיצובים הרבים והאופציות הרבות שיש כיום בשוק, וודאי תוכלו למצוא את העיצוב המועדף עליכם, אך חשוב להתאימו לשאר הפריטים בבית.

נגישות