מעצבי פנים: איזו פוליסת ביטוח כדאי לעשות למקרה של אובדן כושר עבודה?

מעצבים עובדים קשה ובתמורה מרוויחים טוב, כך שהם רגילים לרמת חיים טובה וללו"ז שבועי מסוים. עם זאת, יש לחשוב על הרגע שבו אירוע לא מתוכנן ייכנס למשוואה וישפיע לרעה על ההכנסה. תחשבו מה יקרה אם תהיו מרותקים למיטה במשך כמה חודשים, מה יקרה אם פתאום בעיה בעיניים לא תאפשר להמשיך לעבוד, או אם פתאום תשברו את הרגל ולא תהיו ניידים כדי להגיע לבית הלקוח. ובכן בדיוק עבור כך ישנה פוליסת אובדן כושר עבודה.

בוחרים פוליסה בצורה מושכלת

אז אם גם אתם הגעתם למסקנה שמוטב לעשות פוליסת ביטוח בתחום אובדן כושר עבודה, נראה שגם אתם צרכים לקבל החלטה מושכלת. כיצד אם כן נכון לבחור פוליסה מסוג זה? ובכן העצה הרווחת היא לפנות לעורך דין המתמחה באובדן כושר עבודה, וזאת כדי שיסביר לעומק לאלו דגשים חשוב לשים לב לפני שסוגרים פוליסה ואף כדי שיבהיר מהי השפעת הגיל על העלות החודשית. מדוע לא לדלג על כך ופשוט לבחור פוליסה? ובכן למרות הרפורמה החדשה שמסייעת להשוות בין מגוון הצעות, עדיין יש לא מעט משתנים – משתנים ששווים לכם לא מעט כסף.

 

נתונים זהים חריגים ומה שביניהם

אם נחזור לרעיון המרכזי, נציין שביטוח אובדן כושר עבודה מעניק פרנסה יציבה לאורך תקופה, אם בשל פגיעה או מחלה שמוציאה את העבודה מהמשוואה. מכאן שמדובר במוצר מאוד חשוב ושיש לו ביקוש רב. אי לכך הרפורמה החדשה מגדילה את פרמטר השקיפות – זוכים לקבל החלטה מושכלת ביתר קלות. מכאן כל מה שנוגע לשחרור מפרמיות, חיתום רפואי, אחוזי פיצוי, קיזוז, תקופת המתנה, תנאי תשלום, קבלת הכנסה נוספת לצד קבלת תגמולי ביטוח, כיסוי בעת שהייה בחוץ לארץ וכדומה, מציג תנאים זהים. היכן אם כן השוני בא לידי ביטוי? בתחום ההרחבות ומבחינת סעיפים חריגים, ואף ראוי לציין שכיום הפוליסות מודולריות, משמע ניתן לשלם רק על הסעיפים הרצויים, כאשר כל סעיף מתומחר באופן שונה ובנפרד. אי לכך אם מתייעצים עם עורך דין שמתמחה בתחום, זוכים להבין כיצד "נכון" לבנות את החבילה ואף אלו מחירים נחשבים טובים.

המשמעות של סעיפים חריגים

מבקשים הצצה לתועלת שעורך דין בתחום יכול להעניק? ובכן ציינו שקיימים סעיפים חריגים, ופה נעצור להסביר שכל חברת ביטוח יכולה לכלול מגוון סעיפים חריגים בנוסח הבסיסי של הפוליסה (למשל התמכרות לאלכוהול, או פעילות כגון ספורט ימי), כך שאם עונים על אחד מאותם הסעיפים (סעיפים חריגים), חברת הביטוח משוחררת מלהעביר תשלום. מכאן שעורך דין שבקיא בתחום עשוי להמליץ להתמקד באותם סעיפים – לבחון מאלו מוטב "להתרחק" (בהתאם למאפייני אישיות).

בהחלט לא מזיק לדעת

חושבים לעשות ביטוח סיעודי? ובכן בין היתר טוב לדעת שכיום ניתן למצוא את הביטוח הזה כנדבך בתוך פוליסות אחרות. מכאן שאם יש לכם פוליסת ביטוח מנהלים או אפילו אם יש לכם ביטוח חיים, מאוד יכול להיות שגם יש לכם ביטוח אובדן כושר עבודה (עו"ד דין שבקיא בתחום ימליץ לבדוק זאת). לסיכום נציין שלמרות הפוליסה האחידה שמאפשרת לערוך השוואות ביתר קלות, עדיין מוטב לערב מבט חיצוני ומקצועי. מה עוד? מפתיע לגלות, אך לא מעט אנשים כלל לא מודעים לפערים הגדולים שקיימים בין הפוליסות השונות, כך שכלל לא חושבים לערוך השוואה. מסקנה? קבלו 2 במתנה: אל תוותרו על ביטוח אובדן כושר עבודה ותשקיעו מעט לפני שמתחילים לשלם פוליסה חודשית.

נגישות