אם בעבר הקמה של חדר כושר בבית הייתה נחלתם הבלעדית של בעלי ממון, כיום כל אחד יכול וצריך להקים חדר כושר – אצלו בבית. כיצד תעצבו חדר כושר מהחלומות? כל הפרטים – במדריך הבא.

עיצוב חדר כושר בבית: כך תעשו זאת

בעידן שבו רבו מאיתנו נרשמים לחדר כושר ומשלמים ממיטב כספנו אולם בפועל לא פוקדים את חדר הכושר, נוצר פתח להזדמנות חדשה בדמות הקמה של חדר כושר – אצלנו בבית. על אף כי מדובר בהשקעה כספית לא מועטה, מדובר בדרך מצוינת לא רק לקיים פעילות גופנית סדירה אלא גם לספק לעצמנו ולבני המשפחה מתחם ספורטיבי מגבש ומהנה במיוחד. על מנת להתחיל ולעצב חדר כושר ביתי, להלן השלבים הנדרשים וכן העלויות הכרוכות:

איתור חדר מתאים לצורך הקמה

תהליך של עיצוב חדר כושר מתחיל בראש ובראשונה מהקצאה של חדר בבית. מומלץ לבחור חדר מרווח עם תקרה גבוהה וכן אוורר, וזאת לצורך יצירת חלל נעים בו יהיה כיף לשהות. חוסר נגישות לאזור מהווה אתגר אשר עשוי להקשות עליכם להגיע לחדר כושר באופן קבוע, ולכן חשוב ליצור סביבת אימונים נעימה אשר כוללת נגישות, תאורה נכונה וכן התקנה של אריחי גומי אשר מאפשרים למנוע החלקה בזמן האימון או לאחריו, כמו גם למנוע סימנים על הרצפה כתוצאה מהנחה של ציוד כושר כמו משקולות. מדובר בעלויות אשר מתומחרות ב 300-1,000 ₪, תלוי בסוג האריחים אותם תבחרו.

מדריך לעיצוב חדר כושר בבית

עיצוב חדר כושר באמצעות מכשירי כושר בהתאמה אישית

חדר כושר ביתי צריך להיות מותאם באופן מדויק לצרכים ולמטרות שלכם, ולכן הקפידו לבצע רכישה של ציוד כושר אשר מתאים למטרות האימון. המכשיר שחייב להיות בחדר הוא אופני ספינינג אשר מאפשרים לכם לא רק לבצע פעילות ספורטיבית מאומצת אלא גם יסייע לכם להגביר את תפקוד הלב והריאות, ולכן מדובר במכשיר אשר הוא בגדר חובה בעבור כל מתאמן ביתי. בנוסף, רכשו מזרן אימונים איכותי וכן מכשיר משולב אשר משלב מספר מכשירי כושר במקביל. על אף העלות הגבוהה יחסית (מתחיל ב 2,500 ₪ בעבור הפשוט ביותר ועד ל 5,000 ₪ בעבור מכשיר משולב יוקרתי) תוכלו לחסוך במקום ולספק לעצמכם סביבת אימונים חדשנית המשלבת גם אימון כוח וגם אימון אירובי.

מה חשוב לדעת לגבי תחזוקה של חדר כושר ביתי?

תהליך של עיצוב חדר כושר חייב להתבצע באמצעות חברה מקצועית אשר תדע לספק את הציוד הנדרש, כמו גם לתכנן את חדר הכושר בהתאם לצרכים שלכם. חשוב לציין כי מעבר לעיצוב, חשוב מאוד לשמור על תחזוקה שוטפת של המכשור, ולהיוועץ עם מדריך חדר כושר מוסמך לצורך בניית תוכנית אימון פרטית, אותה תוכלו ליישם בחדר הכושר הביתי והמעוצב שלכם.

נגישות