בין אם החלטתם לבנות בית חדש למשפחתכם, או שמא בחרתם לשפץ את הבית ולהעניק לו מראה מחודש, יש לא מעט דברים שחשוב לדאוג להם. עם תום תכנון פנים הבית רצוי להשקיע מחשבה גם בתכנון המרפסת שלכם.

תחילה, יש להכיר את מאפייני המרפסת: הגודל שלה, הריצוף האידיאלי בעבורה ותכנון הריהוט בחלל. לאחר מכן, חשבו על אופציה מצוינת ושימושית: סוככי בד! נשמע מסקרן? ריכזנו בעבורכם מידע חשוב במאמר שלפניכם.

סוכך בד

סוכך מרקיזה – הסוכך הפופולרי ביותר

סוכך המרקיזה הינו הסוכך המוכר ביותר, סוכך זה עשוי להתאים בעבורכם לאורך כל השנה, כשהוא יכול להישאר פתוח והוא עמיד בפניי שמש, גשם או כל מזג האוויר אחר. הסוכך נקרא מרקיזה בעקבות החצאיות שבנות המלוכה והאצולה היו נהוגות ללבוש בימי עברו. לרוב התקנת הסוכך נעשית סמוך לאחד הקירות החיצוניים של הבית, ובכך תוכלו לאפשר לעצמכם לבנות את המרפסת שעליה חלמתם. מה שטוב בסוכך מן הסוג הזה שהוא מתאים גם לבתים פרטיים על הקרקע וגם לבתים בבנייני דירות. בעבר פתיחה וסגירה של המרקיזה היה נעשה בעיקר באמצעות אמצעיים ידניים, כיום תוכלו למצוא סוככי מרקיזה שנסגרים ונפתחים באופן חשמלי ונוח, כזה שיאפשר לכם ליהנות מהמרפסת שלכם באופן האידיאלי.

סוכך זרועות לקיץ

סוכך הזרועות מתאים אך ורק לחודשי הקיץ, זאת מכיוון שהוא לא עמיד בפניי רוחות וגשמים. הסוכך נתפס באמצעות שתי זרועות וכאשר יש גשם ומים רבים מכבידים על הזרוע – היא יכולה להישבר. אך אולי היתרון העיקרי של סוככי הבד למרפסת הוא העיצוב שלו. מדובר במוצר כל כך אסתטי ונעים לעין שזה יכול להעניק לבית רמת עיצוב גבוהה במיוחד. יתרון נוסף של סוכך הזרועות הינו היכולת שלו לכסות שטח רחב מאוד, עד 5 מטר ובכך הוא יכול לאפשר לכם לשבת תחתיו, גם אם מדובר בקבוצה די גדולה של אנשים. הבד אשר מומלץ לשים על סוכך זה, הוא בד הדרלון אשר ידוע בקלות שלו, ומתאים לסוכך שעשוי מזרועות אלומיניום.

סוגי בד לסוככים

יש מגוון רחב של בדים אשר מתאימים לסוככי המרפסת, הזכרנו קודם את בד הדרלון, אך ישנם בדים נוספים. בד ידוע לסוככים הוא בד רשת, שהינו מוצר איכותי ביותר, מיוצר לרוב באוסטריה כך שהוא נעשה תוך הקפדה גבוהה מאוד. הבד עוזר להשיג את אפקט הקירור, הוא מספק הגנה מקסימלית מן השמש, הוא עמיד במים ולכן יכול להיות מתאים לאורך כל השנה. בד נוסף שיכול להתאים הינו בד שמשונית שהינו בד גמיש ביותר, מעניק הגנה מעולה מפני גשם ושמש והיתרון שלו שהוא עשוי משלוש שכבות ובכך הוא יכול להיות עמיד לאורך שנים רבות.

 

השתכנעתם? בחרו את הסוכך האידיאלי עבור החצר\המרפסת שלכם, תוך קבלת ההחלטה המושכלת בעבורכם.

 

נגישות