פינות אוכל בעיצוב של פעם

פינות אוכל במרחב הביתי יוצרות סביבה משפחתית של חמימות, שיחה בין אנשים, איחוד לזמני איכות. פרטי הריהוט שמרכיבים את פינת האוכל הם אלה שאחראים על האווירה המיוחדת שלה. מגוון הסגנונות של פינות האוכל יכול להדהים ולבלבל ועם הזמן זה רק הולך ונהיה יותר קשה לבחור. ואילו סגנון אחד תמיד מעורר חיבה מיוחדת ומעלה בנו רגשות מתוקים של נוסטלגיה וגעגוע – זהו סגנון העיצוב של פעם.

כאשר אומרים רהיטים בסגנון של פעם כל אחד יראה מול העניים תמונה אחרת, החל מריהוט בסגנון עתיק קלאסי, רהיטי וינטג' של תחילת המאה הקודמת ועד העיצובים העליזים של שנות ה-60. אפשר לנסות וממש לחכות את התקופה או אף לרכוש רהיטים ישנים ולחדשם, או  לראות כיצד ניתן לשלב בין המוטיבים של פעם לעיצובים המודרניים וכך להשיג איכות מיוחדת ורעננה לפינת האוכל שלכם.  שולחן אוכל מעץ מלא בגימור גולמי כפרי עם רגל מתכת מרכזית, כסאות מודרניים לצד שולחן של פעם, שילוב של חומרים וצבעיים ועוד רעיונות שיוצרים יחד פינת אוכל אקלקטית שאין לה זמן או תקופה.

פינות אוכל אובליות או עגולות מסורתיות

השולחן העגול הוא שולחן קלאסי שמוסיף קסם מיוחד לכל פינת אוכל. פינות אוכל אובליות משלבות את הקווים המעוגלים עם הצורה הארוכה של פינת אוכל מלבנית. שולחנות אוכל עגולים ואובליים מעץ מלא עם רגל מרכזית ומסיבית המעוטרת גילופי עץ מרהיבים, היו פופולריים מאוד בעבר ונחשבו לרהיט איכותי העובר בירושה לאורך הדורות. אפשר להשיג שולחנות עגולים ואובליים בסגנון של פעם במכירות פומביות או בנגריות מסורתיות המייצרות רהיטים בהזמנה אישית בתוספת כיסאות שישלימו את המראה הרצוי.

שולחנות אוכל עגולים כוללים לרוב פלטות הגדלה המאפשרות ניצול מקסימלי של מרחב ופתיחה בהתאם לכמות האנשים הנמצאים.

פינות אוכל בסגנון כפרי

זהו הסגנון הנפוץ ביותר בשנים האחרונות בעולם עיצובי של פינות האוכל של פעם. השולחנות מגיעים בגימורי עץ טבעי או בצבעיית עץ עדינה בטכניקות שונות. לעתים פינות אוכל כפריות משלבות ספסלי עץ יחד עם כסאות, דבר שמעניק להן מראה של טבע וחוץ. פינות אוכל כפריות עשויות לרוב מעץ אורן מלא ובעלי בגימור מחוספס גולמי. ניתן להשלים את עיצובן בעזרת כריות ישיבה מסוגננות, עששיות, נרות ריחניים ומפות ראנר.

פינות אוכל מזכוכית

הזכוכית עושה קאמבק גדול מאז שהייתה נפוצה בשנות ה–80 בפינות האוכל. הפלטה העליונה של שולחנות אלו עשויה מזכוכית מחוסמת ומשלבת מתכת בהרכב הרגליים ובכסאות התואמים. פינות אוכל מזכוכית מגיעות בדרך כלל בגדלים קטנים עד בינוניים ומומלצים בעיקר בחללים מצומצמים.

פינת אוכל של פעם בבית מודרני

האם העובדה שהחלטתם לעצב את פינת האוכל שלכם בסגנון של פעם מחייבת אתכם להיצמד הקונספט זה גם בעיצוב של כל הבית? ממש לו. אם מדובר בפינת אוכל שמהווה חלל נפרד מהסלון באופן ברור, הבעיה אינה קיימת כלל, הרי לכל חלל או חדר בבית אפשר ליצור אופי ייחודי משלו.

אם פינת האוכל היא חלק בלתי נפרד מהסלון או המטבח שמעוצבים בסגנון מודרני, סביר להניח שתרצו ליצור קשר מסוים בין המראה שלה לבין שלל הרהיטים על ידי הכנסת פריט דומה. למשל כריות או פרטי טקסטיל בעלי צבע או דיגום זהה, שילוב של רהיט אחד בסגנון של פעם בין רהיטים מודרניים, שימוש בחומרים או טקסטורות דומות ועוד.

 

באדיבות "פשוט – עניין של סגנון" סטודיו לייצור וייבוא רהיטים מעץ מלא

נגישות