טיפים לעיצוב מערכות ישיבה מודרניות

מערכות ישיבה

קיים מבחר עשיר ומגוון של מערכות ישיבה מודרניות המגיעות בשלל עיצובים וחומרי גלם. ניתן למצוא את מערכות הישיבה בבית במספר מוקדים בבית או בבתי עסק שונים כמו מסעדות, בתי קפה, בתי מלון ומשרדים. בחלל המגורים הפרטי נהוג לרוב להציב את מערכות הישיבה בחלל הסלון, בפינת האוכל או בחצר הבית. חשוב להתאים את מערכת הישיבה לאזור שבה היא ממוקמת. אם מערכות הישיבה מיועדות לסלון, חשוב להקפיד על קו עיצובי מסוים בתחום הריהוט וכמובן על איכות גבוהה ונוחות מרבית במסגרת השימוש במערכת הישיבה.

על מה חשוב להקפיד טרם הרכישה?

טרם רכישת מערכות ישיבה מודרניות לבית, חשוב לתת את הדעת על קו העיצוב הכללי של הבית ולבחור בהתאם את הגוונים הדומיננטיים שישלטו על האווירה והסגנון העיצובי. מערכות ישיבה אם כן נועדו להעניק מענה הולם לכמה וכמה פונקציות במסגרת מכלול רחב יותר שבא לייצר תחושה הרמונית בחלל. בנושא זה ניתן להבחין בכמה סגנונות בולטים כמו למשל מערכות ישיבה קלאסיות המתאפיינות בקו עיצוב עתיק, משלבות חומרי גלם כבדים ובדי ריפוד עבים.

מגוון סגנונות

סגנון אחר של מערכות ישיבה הוא הסגנון המודרני שמתאפיין לרוב בקווי עיצוב נקיים מינימאליים המעבירים מסר מאד ברור של קדמה סגנונת שונים למערכות ישיבהיוקרה ופאר. כמו כן ישנן מערכות ישיבה שמתאימות לחללים רחבי ידיים הכוללות כמה ספות ארוכות כמו השזלונג המפורסם. מערכות ישיבה מודרניות לרוב מגיעות בעיצוב שובר מוסכמות ותכתיבים ונעשות משילוב של כמה חומרים שונים ממה שמקובל בשוק כגון שימוש בפלסטיק שקוף חלקית, ראטן קלוע-קש, מתכות וכן הלאה.

שילוב כמה סגנונות שונים במקביל

קו העיצוב השלט כיום הוא אקלקטי בעיקר, כזה המשלב כמה סגנונות עיצוב שונים אשר יחדיו יוצרים שפה חדשה. ניתן למקם סגנונות אלו בתוך חלל אחד תוך שמירה על מראה אחיד והרמוני. מערכות ישיבה בסגנון קלאסי כפרי לרוב מתאפיינות במראה נוסטאלגי וניתן להציבן גם בחללים מודרניים כאשר שילוב מעין זה יוצר מתח עיצובי מעניין שתורם להדגשת ייחודיותו של כל רהיט בבית ופריט דקורטיבי. שילוב מערכות ישיבה כפריות בחלל מודרני הוא פיתרון נהדר משום שהריהוט המודרני העוטף את מערכת הישיבה מבליט אותה ומאפשר לה למשוך תשומת לב מעניינית במיוחד ולממש את כוחה העיצובי ביתר שאת.

שיקולים מרכזיים לפי הרגלי שימוש שונים

חשוב לבחור בקפידה את הכיסאות אשר כלולים בכל מערכת ישיבה, מודרנית או קלאסית כפרית. טרם היציאה למסע החיפושים אחר מערכות ישיבה מבין המגוון העצום הקיים, יש להביא בחשבון תחילה את הרגלי השימוש המאפיינים את השהייה בבית. אם השימוש המאפיין את הישיבה בסלון הוא מרכזי ותדיר יש לתת את הדעת בעיקר על אלמנט הנוחות והישיבה המושלמת. אם מערכת הישיבה מיועדת לחדר האוכל כאשר השימוש בו מוגבל ניתן להתפשר על נוחות לטובת עיצוב מרשים.

נגישות