מרפסת הבית: פתרון מושלם לאירוח

כל בית ישראלי ישמח לארח אורחים מפעם לפעם. מה שחשוב להדגיש כאן זה שבשנים האחרונות ביותר ויותר בתים הבינו כי ניתן לארח בני משפחה, חברים ומכרים באופן ראוי גם כאשר אין בנמצא חצר מרווחת, או אפילו מחוץ לסלון, הבחירה המובנית מאליה. וזאת באמצעות שימוש במרפסת הבית כפתרון אירוח מהשורה הראשונה, שמאפשר לארח אנשים רבים בנוחות מקסימלית.

היתרונות המרכזיים של מרפסת הבית

כצעד ראשון, יש לבחון בדיוק מה הופך את מרפסת הבית לשטח בעל פוטנציאל אירוח כה מרשים. הסיבה המרכזית לכך היא שהמרפסת עיצוב המרפסתמהווה את השילוב האידיאלי בין פנים הבית לחלקו החיצוני, כלומר, מאפשרת להימצא בשטח הבית – אך עדיין להיחשף לסביבה בה הוא נמצא. מעבר למזג האוויר הנעים, מציעה המרפסת, לא פעם, נוף מרשים התורם בוודאי לאווירת האירוח. מרפסת, בהמשך לכך, מספקת הרבה מאוד שקט, אותו לעיתים קשה למצוא בשטח הבית עצמו: כאן אפשר להעמיד מנגד את ה"פיתוי" להדלקת הטלוויזיה בסלון, גם בעת אירוח אנשים בו, מה שעלול לפגום בתקשורת בין הנוכחים.

מבחינה כלכלית ההשקעה במרפסת, גם אם יש כזו – בטלה בשישים אל מול יתרונותיה, כמו גם השדרוג שהיא מאפשרת של חווית המגורים והאירוח בבית. אין לשכוח כי הבנייה במרבית הערים בישראל, בייחוד אלה הצפופות, היא לרוב בנייה לגובה. במילים אחרות: סביר הרבה יותר שבבית ממוצע תימצא מרפסת מאשר חצר פרטית. לכן, המרפסת הופכת את פתרון האירוח לאפשרי עבור כמעט כל בית ישראלי.

כך יוצרים את המרפסת המושלמת

במרבית הבתים בישראל ניתן למצוא מרפסות. אבל בהחלט נדרש להשקיע מאמצים מסוימים על מנת להפוך את המרפסת לראויה לאירוח. ההתאמה הראשונה שיש לעשות היא רכישת רהיטים – לרוב ריהוט גן הכולל שולחן ומספר כיסאות אשר ישדרו קלילות ונעימות. אלה שרוצים להפוך את המרפסת שלהם למקום אירוח מפנק פי כמה יכולים לחשוב על הוספת פתרונות אירוח אלטרנטיביים, דוגמת נדנדה או ערסל. בכל אחד מהמקרים, עלות הרכישה של פריטים אלה נמוכה בכל קנה מידה, כך שניתן להצטייד בהם בראש שקט.

מזג האוויר בישראל נחשב לנוח, אם כי בתנאים מסוימים הוא גם מקשה על האירוח. על מנת למצוא פתרון ראוי לשמש הישראלית הקופחת במרבית ימות השנה, כמו גם על גשמים חזקים ורוחות עזות, מומלץ לחשוב בצורה רצינית על סגירת מרפסות המתבצעת לרוב באמצעות בנייה קלה – הדבר מוסיף לערך האסתטי של המרפסת, כמו גם לערך הבית כולו, במידה ניכרת. סגירת המרפסת מגלמת בתוכה גם יתרונות אחרים, המשפרים את היעילות שלה עוד יותר (בידוד אקוסטי או עמידות גבוהה במיוחד, למשל), והיא מבוצעת כיום בהליך פשוט ומהיר באופן יחסי.

פתרונות אפשריים אחרים הם התקנת פרגולות או סוככים, כאשר גם כאן מגוון הדגמים המוצע רחב בכל קנה מידה.

נגישות