כיצד לעצב וילת נופש למשפחות?

עיצוב וילה אינו דבר פשוט, אך הוא גם מאתגר ואף מרגש. בשל גודלה של הוילה, דומה הדבר לעיצוב של טירה או ארמון. בעזרת טעמו הטוב של מעצב מקצועי, אפשר להפוך את הוילה לטירת קסמים, למקום מגורים בסגנון מודרני או לוילה כפרית קלסית. הכול בהתאם לדרישות הלקוח. כמו כן, בניגוד לבתים קטנים שבהם קיימת הגבלה על סגנונות העיצוב, הוילה, הכוללת מספר גדול יותר של חדרים, מספקת במה לשלל עיצובים בסגנונות מגוונים.

רוצים למצוא דוגמאות לעיצוב של וילות? חפשו וילת נופש למשפחות באתר VilotNofesh האיכותי.

דגשים לעיצוב וילה

כאשר קוראים למעצבים מקצועיים על מנת לעצב וילה, הם מתייחסים לדגשים שונים. אלה כמה מן הדגשים:

  • ניצול הפתחים הגדולים – מבנה הוילה, בניגוד למבנה של בית סטנדרטי, כולל פתחים גדולים הפונים החוצה, אל הגינה. זו הזדמנות טובה לחבר בתבונה בין הפתח הפנימי לפתח החיצוני ולמזג קמעה את הגבולות שבין החדר לגינה. זאת בהתחשב לעובדה שלכל וילה כמעט יש בריכה כחולה המבצבצת מכל חלון בבית. את הצבע הכחול הזה יש צורך להתאים לעיצוב הפנימי של הוילה.
  • לשלב יופי ויעילות – עיצוב הוילה צריך להיות יפה, אך גם שימושי: עליו להשתלב עם חלקי הבית, כמו גג חזק המונע חדירה של גשם או איטום חדרים. מעצב טוב צריך לדעת לבחור את החומרים הנכונים כדי לשלב בין העיצוב לבין מבנה הבית.
  • לבחור את הסגנון המתאים – הלקוח הוא שקובע כמובן את הסגנון העיצובי המתאים לוילה שלו, אך לעתים הוא זקוק לעזרת המעצב. לא פעם פונים אל המעצב לקוחות שלא בדיוק יודעים מה הם רוצים, או שיש להם רעיון לוילה אבל הוא לא בדיוק בן ביצוע. תפקידו של המעצב במקרים אלה הוא לייעץ בעניין הסגנון המתאים ביותר לבית.

עיצוב וילת נופש למשפחות

בעלי וילות רבות פותחים את שערי הוילה בפני משפחות שיוצאות לנופש ומאפשרים להם להשכיר את הוילה למשך כל תקופת החופשה. כדי למשוך כמה שיותר משפחות ולקבל כמה שיותר פניות, בעלי הוילה צריכים לעצב את הוילה שלהם כך שתתאים למשפחות. אז נכון שלכל משפחה יש את הסגנון שלה. משפחה עירונית תעדיף את הסגנון הבורגני ומשפחה מהמושב את הסגנון הכפרי, אבל ניתן לעצב את הוילה כך שתתאים לכל משפחה השוכרת וילה כדי לנפוש בה.

איך כדאי לעצב את הוילה

על פי רוב, משפחה השוכרת וילה לנופש היא משפחה הכוללת ילדים קטנים, ומה שמושך אותה אלה האטרקציות המוצעות בוילה כמו בריכת שחייה או מדשאה. עם זאת, המשפחה מבלה גם בתוך הבית, כאשר כולם מבשלים ביחד ארוחת ערב או יושבים לראות טלוויזיה סלון. חשוב שפנים הוילה יתאים במיוחד לילדים, ולכן לא מומלץ לכלול בעיצוב פריטים שבירים כמו פסלים או אגרטלי זכוכית, אשר הילדים הפעילים יכולים לשבור תוך כדי משחק. מומלץ שהוילה תשדר נוחות. לפיכך, עיצוב כפרי יכול להתאים לוילה – גגות רעפים בסגנון הישן וקירות המרוצפים בלבנים ומקנים חמימות לבית. כמו כן, ניתן לכסות את הרצפה בציפוי המונע החלקה, כדי למנוע פציעות כאשר הילדים יוצאים ברגליים יחפות ורטובות מחדר האמבטיה.

נגישות