ניקיון וסדר בבית טיפים לעיצוב נקי

חג הפסח קרב ובא ובעלי בתים רבים מנצלים את הזמן לביצוע מגוון מהלכים "עיצוביים" בדירתם או בביתם. ניקיון, צבעים חדשים ועיצוב שונה לכבוד חג פסח, הפכו בשנים הארונות לנפוצים יותר ויותר.

עיצוב נקי לחג הפסח

ניקיון וסדר הם תנאים הכרחיים לשמירה על בית מעוצב. הם הפלטפורמה שלו. בהעדר ניקיון וסדר לא יועיל אף לא המעוצב שברהיטים על מנת לשוות לבית או לכל חלק בו מראה מעוצב ומסודר.

על מנת לעצב בית באופן כזה שיהווה כמקום המפלט החום והרגיעה של בני הבית, אזור שכיף לשהות בו, מקום שנוסך ביטחון ומשרה אווירה נעימה, רצוי לתכנן את הדברים באופן מושכל ובקפידה.

בחירת מעצבת פנים מקצועית

המבט הכולל שלה על כל המתחם המיועד לעיצוב יאפשר לכם לנצל את התקציב העומד לרשותכם באופן מיטבי וביעילות מרבית היא תשקלל את טיב החומרים ואיכותם אם מחיריהם וכל זאת על מנת לסייע לכם לעצב בית פונקציונאלי שיהיה  נוח ופשוט להתנייד בו ולחוש בו מרחב מספיק שמאפשר חופש תנועה.

מעצבת מקצועית תציע לכם כיצד לנצל באופן מיטבי את כל חללי הבית. היא תכין תכנית עבודה מפורטת לכל באחד מבעלי המקצוע, לרבות מידות. היא תתכנן עבורכם את כל מתווה עבודת העיצוב הן מבחינה תקציבית והן מבחינת לוח הזמנים להשלמתה.

 

הצלחת הפרויקט לעיצוב הבית תלויה גם בכם

רצוי לשתף את המעצבת בתחושות המניעות אתכם לרצות לבצע שינוי בבית ולעצבו מחדש. מומלץ לערוך טבלה השוואתית בין מה שטוב, נעים ונוח לכם בבית לבין מה שמפריע לכם בו (דהיית רהיטים, סדקים, צפיפות, העדר אור מספי ועוד).
כאשר מדובר בעיצוב בית ישן חשוב לבחון היטב את מצבו על ידי בודק מוסמך, אשר לדוח שיפיק יש חשיבות מכרעת לגבי הסיכוי להוזיל את מחירו.

 

טיפים קטנים להצלחה גדולה:

  1. ניתן לחולל שינוי גדול על ידי הוספת קיר גבס קטן ליצירת מתחמים שונים בתוך הבית ובמיוחד בסלון כחדר המרכזי בדירה או הבית
  2. גיוון חדרי הבית וייחוד כל אחד מהחדרים על ידי צביעתו בצבע שונה ומותאם לו
  3. יצירת אווירה חמימה וביתית על ידי חיפוי קירות בעץ או לחלופין התקנת פרקט
  4. בכפוף למגבלות התקציב – ניתן לחולל שינוי חזותי על ידי שינויים קטנים, כגון:  שינוי חזית הארונות לציפוי פורמייקה, חידוש צבע, החלפת ידיות, בחירת פרזולים דקורטיביים ועוד.
  5. יש לשים לב לנושא בחירת פתרונות אחסון שיהיו אפקטיביים ודקורטיביים גם יחד

 

צביעת הבית לכבוד פסח

כאשר אנו מגיעים לשלב של צביעת הבית לכבוד פסח, במטרה לא ליצור עומס על עיניו של הצופה – רצוי ומומלץ לבחור צבעים רכים, חמים ונעימים. ניתן ליצור אחידות בין הרהיטים והריפודים, כאשר בחירת גופי תאורה מעוצבים, לרבות תאורה שקועה בקירות או בארונות מוסיפה נופך ייחודי יפה לבית.

בית מעוצב הוא בית מסודר, כזה שמקרין ומשדר אסתטיקה. שקלול כל המרכיבים על ידי המעצבת מאפשר לטבוע בבית חותם של עיצוב מוקפד, מקצועי, ועם זאת כזה שמביא לידי ביטוי את הטעם של הדיירים.

יש לשים לב להשפעה הקיימת בין התאורה ובין צבעי הרהיטים ושאר הפריטים בבית. משטחים בהירים מחזירים אור ולכן מיותר להאירם בתאורה חזקה בעוד מקומות בבית ורהיטים כהים דווקא סופגים את האור הטבעי לכן רצוי להעיר אותם באור חזק ודקורטיבי.

סדר וניקיון כבסיס אסתטי לבית

המפתח לעיצוב הוא, כאמור, הסדר והניקיון. הם גם הבסיס לאסתטיקה. רצוי להקפיד כל העת על חומרים שדוהים, מתרפטים, משנים צורה, נסדקים. לא תמיד הכרח לחולל שינוי גדול. באמצעות תיקון פגמים קטנים ניתן לשוות לבית מראה מסודר.

חשוב לשמר את כל מה שמעצים את תחושת היות הבית המקום הבטוח והמוגן שלכם, המקום שנעים לשוב אליו ולשהות בו. חשוב שלכל אחד מהדיירים יהיה מקום בבית שנעים ונוח לו, מקום שבו הוא יוכל לחוש ולחוות פרטיות. הואיל והבית שייך לכל הדיירים, חשוב ומומלץ להתחשב גם בדעתם וברצונותיהם של ילדיכם. גם להם יש מילה בנושא, הקשיבו להם…

בהצלחה ותתחדשו בבית שתמיד תקיצו בו אל בית חלומותיכם ושיהיה לכם חג פסח שמח וחמים.

נגישות