הטפטים חוזרים לאופנה

עולם העיצוב ובפרט עיצוב הבית, הוא עולם דינמי המושפע מטרנדים והשראות הסובבות אותנו כל העת. וכפי שבאופנה הטרנדים חוזרים על עצמם מדי כמה שנים, גם בתחום העיצוב הבית אלמנטים מסויימים יוצאים מן הנפטלין. אחד מן האלמנטים הללו שהיה אופנתי מאוד אי שם בשנות ה-50 וה-60, היו הטפטים והשבלונות על הקיר שכעת חוזרים בוורסיות חדשות ומודרניות שיכולות להפוך כל חלל לכזה המושך תשומת לב ומייצר אווירה רצויה.

טפטים

הטפטים של היום – יצירות של אמנים

אם בעבר הטפטים לקירות היו נחשבים לפתרון זול ועממי לכסות נזקים בקיר, עם דוגמאות אחידות ופשוטות, הרי שהיום מדובר ביצירות אמנות של ממש שלעיתים מיוצרות בשיתופי פעולה עם מעצבים גדולים ואמנים מתחומים שונים. ומנגד, תמצאו כיום גם טפטים שההשראה אליהם היא דווקא עולם הטבע או הסביבה שבה אנו חיים. ואם בעבר הטפטים היו רפלקיות תעשייתיות המוניות שניתן למצוא בכל מקום, הרי שהיום הדגש הוא דווקא על טפטים ייחודים שניתן למצוא בחנויות קונספט של עיצוב כדוגמת בית טמבור.

יישום והסרה קלים במיוחד

אחת הבעיות הגדולות של השימוש בטפטים בשנים עברו הייתה היישום שלהן על הקיר וההסרה לאחר מכן. בעבר, בכדי להדביק טפט נדרש למרוח דבק מיוחד על הקירות ולאחר מכן רק לשים את הטפט ובשלב הבא נדרש שוב לעבור עליו כדי להוריד בועות של אוויר שנתפסו בין הדבק ובין נייר הטפט. ואם זה נשמע מסובך, הרי שההסרה של הטפטים הללו לאחר מכן הייתה הליך מייגע אף יותר. לרוב נדרש ממש לגרד את הטפט החוצה מהקיר ויחד איתו גם צבע הקיר והסיד היו יורדים ולמעשה הקיר היה נהרס לחלוטין. בטפטים של היום, לעומת זאת, רוצים לעשות לצרכנים את החיים קלים יותר. הדבקת הטפטים נעשית ללא שלב מכין שכן הנייר כבר מגיע עם הדבק בצידו השני. כל שנותר הוא להתחיל להדביק מחלקו העליון של הקיר לכיוון מטה כאשר בכל חלק חושפים רק פיסה קטנה של הטפט כך שידבק היטב בכל נקודה. לאחר מכן, באמצעות רולר יבש ניתן לעבור על כל הטפט כדי לתת לו מראה אחיד וחלק. ומה לגבי הסרה?גם זו כבר אינה בעייתית יותר. העבירו רולר לח על הטפט, פעמיים- שלוש ותראו כיצד הטפט משתחרר חיש מהר מן הקיר בלי לקחת שאריות איתו.

גם שבלונות מצטרפות לחגיגה

אבל לא רק טפטים מחזירים עטרה ליושנה, אלא גם השבלונות. אותן חלקי הצורות ששמים על הקיר וצובעים עליהן כדי ליצור דוגמאות על הקיר חוזרות גם כן לאופנת עיצוב הבית וגם הן מקבלות טוויסט בגלגול הנוכחי. כך למשל ניתן למצוא שבלונות בצורת חיות שונת, סוגי ספורט שונים, מוטיבים מעולם הטבע ועוד. השבלונות מגיעות מוכנות ליישום וכל שנדרש היא מברשת בעלת ראש צר וצפוף כדי לשרטט את השבלונות בהצלחה. היות ומדובר במשימה שדורשת דיוק וגם הקפדה על מרווחים שווים, עדיף שאת עבודת יישום השבלונות יעשו מומחים בנושא כמו צבעים או אנשי הום סטיילינג.

ואגב, אינכם חייבים לרכוש שבלונות. אם אתם רוצים דוגמא ייחודית יותר על הקיר וקצת יותר מקום להתפרע עם הדימיון, הרי שניתן ליצור גם שבלונות בכוחות עצמכם. למשל לקחת חפץ מסויים, לשרטט על עמוד את קווי המתאר ההיקפיים שלו ואז לחתוך באמצעות מספריים או סכין חיתוך קטנה ומדוייקת.

ולבסוף, אם אתם מעוניינים להכניס לחדר שינוי ממשי מבלי לעבוד וללכלך הרי ששבלונות וטפטים הם בהחלט התשובה לצורך שלכם. אז נסו ותהנו!

המאמר נכתב בשת"פ עם חברת טמבור. הכנסו לעמוד הטיפים של דניאל חסון לרעיונות עיצוב נוספים.

נגישות