עיצוב הבית באמצעות פרחים וצמחים

הם יפים. הם ריחניים. הם צבעוניים. הם מרגיעים. הם מרככים את הנפש. הם משככים כאבים. הם נוסכים תקווה. הם מגלמים חמלה, חסד, אור. את הרצון לאהוב, את החופש לבחור. פרחים. עיצוב בית באמצעות פרחים, עשבי תיבול וצמחים, מושך ניחוחות וקוים עדינים ויפים של הטבע ומביא אותם אל תוך הבית. במיוחד כאשר הפרחים מתכתבים באופן שלם עם שאר הפריטים המעוצבים בהם.

צמחים ופרחים לעיצוב הבית

אף שפרחים הם דוממים – אין דממתם כדממת האבן או העץ, אף לא כשתיקת האגרטל שבו הם ניצבים. פרחים הם דוממים חיים. הם זורמים גם כשהם עומדים. גלום בהם כוח, טמונה בהם משמעות. פרחים הם גם מה שהם וגם הסמליות שהם מקפלים בתוכם.

הפרחים מהווים אפוא אלמנט דקורטיבי ועיצובי חשוב ומועצם. בחירת הפרחים מאפשרת לשלב אותם עם צבעי הריהוט, הריפודים, הכלים השונים, המוצרים, האביזרים, גופי התאורה, המדרגות, הפסלונים. הם יכולים להשלים אותם, להיות ניגודם. וגם וגם.

פרחים טעונים בסמליות

הפרחים הם אלמנט גמיש שניתן להתאימו לכל סביבה, בכל מקום ובכל זמן. משך פריחתם קצוב וקצר אבל דווקא מאפיין ייחודי ומהותי זה הוא המעצים ומשדרג את האפקט שהפרחים משרים על הבית. אנחנו רואים אותם ויודעים מי העניק לנו אותם. אם אלה פרחים שצמחו בגינת ביתנו, השמחה כפולה וחזקה אף יותר. הנה פרי עמלנו- רואים. מריחים. גאים. מתרגשים.

 

זר פרחיםזר חגיגי בשילוב שושן צחור ליזיאנטוס וחרציות (באדיבות פרחים במרפסת)

 

פרחים מיועדים לעצב ולשמחה. ניתן להתאים את צבעיהם למעמד שבו הם ניצבים. פרחי אהבה. פרחי זיכרון. פרחי התקווה. פרחי הגעגוע. פרחים הם מעין מצע פתוח שכל אחד יכול לטעון אותו במשמעות אישית, אפילו אינטימית.

נתינה היא קבלה

אנחנו מעניקים פרחים לאנשים יקרים לנו במועדים שונים – לפעמים גם סתם כך, ללא סיבה רשמית, כדי להביע את תועפות הרגש שלנו. משלוחי פרחים מהווים מתנה גם לזולת וגם לעצמנו. מעטים מאוד הם האנשים שלא ייהנו להעניק פרחים. רבים מאתנו חווים בהענקת פרחים גם את מה שחשים המקבלים.  נכון להכיל על פרחים יותר מאשר על כל מוצר או דבר אחר את הקביעה כי לתת זה לקבל.

אחד הדברים היפים בפרחים, לבד מעצם יופיים, הוא היותם פתוחים לפירושים ולמשמעויות שונות. באמצעות פרחים אנחנו מבטאים רגשות, מביעים תחושות, מתכוונים ושוחרים טוב. הפרחים הם אות וסימן להוקרה, לתודה, לידידות, לאהבה, לרצון טוב, לפיוס, לפתיחת דף חדש, להתנצלות. כאשר אנחנו מכניסים לביתנו פרחים אנחנו יכולים לראות בהם את כל קשת הרגשות שמגולמת בהם.סידור פרחים

פרחים ביתיים

כאשר אנחנו מגדלים פרחים בגינת ביתנו, אנחנו בוחרים, כמשוער, את הפרחים שמוצאים חן בעינינו. פרחים שעושים לנו טוב בלב, יפה בעיניים ונעים בנשמה. יש לנו אפשרות לכוון את השימוש בם לטעמנו ולהעדפתנו. כאשר אנחנו מקבלים פרחים, הם לא בהכרח הפרחים שהיינו מצפים לקבל אילו יכולנו לבחור אותם, אבל עצם העובדה שהם הוענקו לנו מוסיפה להם קב של יופי בעינינו. אנחנו מניחים אותם על השולחן בסלון, אות ועדות למקום המרכזי שאנחנו מייעדים להם. גם פרחים שלא "מתכתבים" הם הקו העיצובי הססגוני הרווח בבית- ודאי לא מכערים אותו..

בבית או בכל מתחם אחר, פרחים מהווים אלמנט עיצובי מרכזי, בולט, מרשים. לא בכדי בוחרים מארגני כנסים לקשט את הבמה בסידורי פרחים. כאשר הקהל רואה לנגד עיניו פרחים הוא חש תחושה אסתטית, חגיגית. אפילו התרוממות נפש. הוא חש שמישהו ייחד מחשבה לעיצוב הבמה וליצירת האפקט הרצוי.

הפרחים מדברים אתנו בשפתם הלא מלולית. אנחנו מבינים אותם היטב. ההבנה היא אישית. היא רק שלנו. ועם זאת- היא אוניברסאלית. כלל עולמית. מה שמעיד על כך שאין אדם בתבל שאינו מבין את שפת הפרחים- שפה יפה ומעוצבת לתפארת הנוי וההידור.

נגישות